Melanie tidak berhenti menangis sejak seminggu di rumah keluarganya. Darren kasihan melihat keadaan anak sulungnya itu.
"Mel. Kenapa tiba-tiba datang sini dengan beg baju? Mana Ethan? Tidur sini ke lari rumah? Ethan ada kirim duit untuk mummy ke?" Jennifer menembak soalan bertubi-tubi.
Darren menegur "Awak ni. Tak nampak ke dia tengah nangis? Otak tu memang penuh dengan duit je, kan? Duit, duit, duit. Bukan nak tenangkan dia ke apa".
Jennifer menjeling "Awak tegur saya ke perli?". Darren duduk di sebelah Melanie "Siapa makan cili, dia rasa pedas".
"Hish. Malas la nak layan. Baik saya pergi makan". Darren sekadar melihat isterinya berlalu. Pandangan dialihkan kepada anaknya.
"Melanie. Listen to me. Take a deep breath. Okay?"
Melanie menyeka air mata lalu mengangguk. Darren mengusap belakangnya agar dia lebih tenang.
"Breath in. Breath out"
"Breath in. Breath out"
"Breath in. Breath out"
"How do you feel? Better?" Darren meneliti wajah Melanie yang agak sembab akibat menangis terlalu lama.
"Yeah..I guess.." perlahan je Melanie membalas. "Good. I've got so many questions. Think you can handle it?" Darren menghirup kopi panasnya.
Wanita itu mengangguk. Darren membetulkan posisi duduk. "Okay. First thing first. What happened?"
"Melanie tak tahan duduk kat rumah tu. So, Melanie ambil keputusan nak lari dari situ. Terlalu banyak memori pahit" jelas Melanie.
Darren meneruskan soalannya "Next. Lengan, kaki, muka ni..kenapa semua lebam?". Wanita itu membalas sambil melihat kawasan yang ditujukan Darren.
"Ouh..yang ni Ethan buat. Setiap hari dia dera, dia pukul, dia tengking Mel. Dia buat Mel ni tak ubah macam binatang".
"Time pregnant dulu? Ada apa-apa yang jadi?"
Mengingat semula memori dulu, jatuh beberapa titik air dari tubir matanya. "Dia banyak kali tolak Mel. Pernah dia tolak sampai air ketuban Mel pecah. Kalau nak diikutkan, patutnya lambat lagi baby nak keluar. Tapi sebab dia. Semua sebab dia!!".
"Shh..easy dear". Darren mengusap lembut kepala anaknya. "Mel tak payah nak buat cerita ye. Mummy tahu Mel tipu" Jennifer menyampuk.
Melanie memandang Jennifer. Marahnya terhadap wanita tua itu belum pudar. 'Kalau dia tak paksa aku kahwin dengan setan tu, hidup aku tak menderita!!'
"Awak ni dah kenapa?". Darren sedikit berang. "Betullah apa saya cakap". Jennifer menolak pipi Melanie menggunakan jari telunjuk.
"Jennifer, tahu tak anak kita ni kena dera?" Darren menikam anak mata isterinya. Jennifer bercekak pinggang "Jap. Saya nak tanya awak. Kenapa awak percaya sangat cakap budak ni?".
Darren meninggikan suara "Cause she's my daughter!! Why don't you believe her?!!". Jennifer berpeluk tubuh. "Saya tak percaya sebab.."
Jennifer senyum sinis. "..dia bukan anak saya".
*****
Seminggu aku hidup tanpa belaian isteri dan anak-anak. Aku hilang tumpuan. Tak tahu nak cari kat mana.
Bangkit dari katil menuju ke cermin. Tak terurus. Macam gelandangan. Tapi aku ni duduk dalam rumah agam.
Tangan ni dah penuh dengan torehan. Entahlah. Tak tau sejak bila aku ni kehilangan reseptor sakit.
Tiba-tiba, telefonku berdering. Lemah saja aku mengangkat.
"Hello" - Ethan
"Hello, Ethan. This is mummy. I need to tell you something important" - Jennifer
"What kind of important? Make it fast" - Ethan
"Go check my message to you. I'm sure you'll like it. Bye" - Jennifer
"Wait-" - Ethan.
"What the-" Baru je aku nak tanya, terus orang tua tu tutup. Lantak lah.
Aku membuka pesanan daripada Jennifer.
From : Mummy
Melanie ada kat rumah mummy. Number 13, Pittsburg Street.
To : Mummy
Thanks, mummy.
Damn it! Kenapa aku tak terfikir langsung pasal rumah mummy? Kaki melangkah ke dapur.
Pisau berselerak di setiap penjuru rumah. Dinding-dinding dipenuhi torehan. Darah merata di atas lantai.
Aku tersenyum. Rasa seronok pulak bau darah ni. Tenang je. Tapi lagi best kalau Melanie ada sekali.
Siap mandi aku berpakaian segak ke rumah Jennifer. Nampak je kasut Melanie, terus aku hilang kawalan.
Pintu di terajang sehingga tercampak. Kelihatan Darren dan Michael sedang bermain bersama Charlotte.
Aku merapati "Charlotte..Charlotte anak ayah.." Darren menolakku. Bertambah berang apabila Michael menghalang.
"Bak anak aku!! Budak tu anak aku!!" Aku menjerit. "Aku takkan serahkan budak ni dekat bapak dia yang mental dan psiko!!" Darren menunjuk arah aku.
'Yes, Danny. Ada apa?' Darren bertanya serius.
'Ni pasal Ethan. Semalam, Danny dan Jane pergi rumah dia..nak jumpa Melanie. Tapi bila masuk je pintu utama, rumah tu penuh darah, kesan torehan. Then, kitorang dengar Ethan gelak seorang diri. Dia macam..macam.." Teragak-agak Danny.
"Macam psiko? Mental?" Teka Darren.
"I'm afraid but I guess..it is. He's psycho and a little bit mental disorder" Danny menggigit bibir.
"I'm not a psycho!! Mummy please tell them the truth!!" Aku terlihat Jennifer datang dari dapur.
Jennifer cuba merampas Charlotte tetapi dihalang oleh Michael. "What kind of grandfather you are?!! Sanggup nak jauhkan anak dengan bapak!!".
"I'm trying to save my daughter and my grandchildren!! You're trying to hurt..or in another word, kill them!!" Darren menengking. Tak faham la dengan perangai Jennifer.
Melanie keluar bersama Aiden "Apa bising-bising ni? Aiden nak-".
"Sayang.." Aku menapak ke arah Melanie. Dia ketakutan. Penuh kekecewaan. Kesedihan.
"Shuhhh. Berambus kau dari sini. Pergi!!" Dia menghalau. Remuk hati aku.
"Sorry la sayang. Jom. Kita bina hidup baru" Aku sedaya upaya memujuk. Melanie menolak.
"Aku tak nak!! Cukup dengan apa yang kau dah buat!! Aku tak nak tengok muka kau lagi!!".
Michael menahan aku sebaik sahaja aku merapati kakaknya. "Beep beep beep. Jauh sikit. Lagi senang blah terus. Jangan kacau Melanie".
"Dia bini aku!!" Aku menunding ke arahnya. "And those are my children!!".
Darren menangkas "I don't care!! Just get your ass out of this house!! Get. Lost. Now!!".
"What the h**l!!" Aku telah mengepal penumbuk dan Michael sudah menarik lengan bajunya.
"Stop it!!" Semua tertumpu pada Melanie. "Ethan, please. Leave me and my children alone. You hurt me a lot and I don't think I can take it anymore".
Aku cuba mendapatkannya "But, honey-" Melanie memotong "Shut it!! Don't call me honey or sayang or baby!!".
Suasana sunyi sepi. Terkejut akan suaranya yang kuat. Dia meneruskan kata-katanya.
"Ethan. Aku nak cerai"
YOU ARE READING
Bidadari Dalam Neraka [ completed ]
Random"..dia tu macam setan yang menarik seorang bidadari ke dalam neraka buatannya". ✨🌸 Kisah bermula apabila berlakunya pertemuan antara dua insan berbeza hati. Sakit. Tapi dialah suami. Harus penuhi segala kemahuan. Cemburunya tidak bernoktah. Sabarny...