Sembilan

2.7K 83 1
                                    


Ting! Telefon bimbit Ethan mengeluarkan notifikasi. Dia membaca notif itu dengan matanya yang mengecil. "Mel's pregnant test day.."

Ethan menguntum senyuman. Harap-harap keputusan kali ini menggembirakan hatinya. Kalau tak, dia akan jual isterinya. Tak ada guna simpan bini mandul.

Leher Ethan tegak dan berpusing ke belakang tatkala terdengar pintu tandas terhempas kuat mengenai dinding. 'Habis rosak dinding cantik aku...' Jejaka itu melangkah melihat gerangan di dalam.

"Kau ni dah kenapa pulak?" Ethan bercekak pinggang. Melanie mengepam tandas sebelum duduk bersandar mendongak melihat lelaki itu. 

"Saya rasa pening. Muntah ni dah masuk dua kali".

Ethan mengurut kumisnya. Dia teringat notif sebentar tadi. "Kau tunggu sini. Jangan bergerak". Melanie berkedip memerhatikan Ethan yang terkocoh berlari mencari sesuatu. Tak lama lepas tu, suaminya datang memberikan barang.

'Dah agak. Tak menyabar. Kalau dia ni tak baran, dah lama aku hempuk guna  penutup jamban' gumam Melanie. Tangannya menyambut huluran barang itu. Tanpa disuruh, Ethan keluar dari tandas sambil berpeluk tubuh.

Tak sampai 2 minit, Melanie muncul di muka pintu. Dengan muka selamba badak, dia serahkan pregnant test tersebut kepada Ethan lalu meninggalkan lelaki itu.

"Omg!! Yes!! Finally!!" Dapat bidadari itu melihat Ethan terkinja-kinja apabila mengetahui keputusan ujian. Heeeee macam tenuk biul.

Tiba-tiba lengannya ditarik dan pelipisnya dikucup Ethan dengan penuh kasih. Ye ke? Betul lah. Sebab rasa lain.

"Thanks sayang"

Whuttt? Sayang? Dah nak mampus ke apa jantan ni?

Melanie memandang sambil menjongketkan kening "For..what?". Tangan Ethan melingkari pinggang perempuan itu "Thanks for giving me a baby".

Melanie membuat roling eyes. "What ever. By the way, why suddenly you wanted a baby?". Ethan mengusap lembut belakang Melanie. Mata bertentangan.

"Sebab setiap pasangan suami isteri yang bahagia pasti mahukan zuriat. Dan salah satu pasangan tersebut adalah..." Ethan mengucup bibir merah Melanie sebelum menyambung kata-katanya "...kita, sayang".

Mungkin nampak sweet scene tapi dalam hati Melanie, rasa dah berbakul-bakul sumpah-seranah + mencarut. 'Ew..sayang? Kau tak pernah sayang aku. Kau selalu dera aku paksa aku. Aku sendiri pun tak pernah sayang setan macam kau. Please lahhhh' Melanie bermonolog.

Pelukan terlerai apabila wanita bermata biru itu bersuara mengeluarkan kata-kata yang sungguh menyakitkan hati. 

"Kita? Bahagia? Hei setan. Otak letak mana? Aku tak pernah rasa bahagia dengan kau. Ahh..kau tahu apa? Tahu lepaskan marah kau kat aku je. Bila aku dah ada isi, baru terhegeh-hegeh nak sayang la kiss la apa la. Aku takkan termakan dengan ayat-ayat manis kau".

Melanie berlalu ke dapur mencari idea untuk memasak makanan. Mahu sahaja Ethan menampar mulut isterinya yang sudah mula menjadi puaka. Tapi dia cepat-cepat menggeleng apabila mengingatkan keadaannya yang dalam proses menjadi ibu.

 Ethan mengurut dadanya.'Happy la baby selamatkan kau. Kalau tak..eishh..eishh!! Dah berterabur gigi kau!!'.

*****

"Bye, mummy!! Bye, daddy!!" Aku melambai keriangan ke arah parents aku. Bahu aku ditepuk dari belakang. "Babe. Aku gerak dulu. Nak cari barang dengan Danny".

Aku mengangguk. Jane memegang erat tenganku. "Kau tu jaga diri. Ingat, baby dalam perut ni dah 2 bulan. Apa-apa kemungkinan boleh berlaku". Aku senyum. Baguslah Jane ni. Ada ciri keibuan.

Bidadari Dalam Neraka [ completed ]Where stories live. Discover now