Aku mencelik. Menoleh ke kanan. Ah, sial! Lelaki ni. Heee berambus la. Siap peluk-peluk aku ni dah kenapa?
Dengan kasar, aku tolak tangan Ethan. Sesekali aku memandang wajah itu. "Comel". Aku menampar pipi. Apa aku cakap tadi? Comel? Lelaki setan ni aku cakap comel?
Aku bangun dari katil. Aduh..asal sakit pulak perut ni? Kaki meluru ke tandas dan muntah. Lagi. Baru nak keluar, aku muntah. Tak berhenti. Muntah, muntah dan muntah.
"Darling..what's wrong?". Aku menoleh kepada empunya suara. Tanpa menjawab, aku berlalu pergi. Tangan ditarik lembut oleh Ethan. "Babyy..tell me. Kenapa banyak sangat muntah?".
"Kau ni. Aku kan pregnant. Of courselah muntah selalu" Acuh tak acuh aku membalas. "Lepaslah. Aku tak suka!!".
Ethan bersuara lembut. "Sayang. Please jangan cakap kasar dengan abang. Abang pun ada hati jugak tau". Aku tergelak.
"Habis aku? Dulu aku pun ada hati dan perasaan, tapi kau buat bodoh. Wait, kau bahasakan diri kau apa? Abang? Pftt. Kau jangan ingat aku akan panggil kau macam tu".
"Tapi sayang..semalam sayang yang panggil macam tu.." Ethan bersuara perlahan. Aku terpempan. What? Anda biar betul? "S-sejak bila?".
Ethan mengusap jari-jemariku. "Sejak semalam. Time sayang tidur". Aku menarik kasar tanganku. Tak tahu kenapa, tiba-tiba je rasa jijik dengan sentuhan tu.
"Heh. Aku tak sedar pun. Dahlah. Buang masa buang air liur je cakap dengan kau. Baik aku makan". Aku mengatur langkah ke dapur.
Aku tersenyum. "Abang..". Aku menggigit bibir. "Abang..hik hik". Aku memegang pipi. Tiber je aku suka bila sebut perkataan itu. "Abang..abang..abang..".
Tak sedar, Ethan bersandar di dinding melihat telatahku. "Ye..sayang..I'm here".
*****
[ETHAN POV]
Aku yang sedang ralit menaip terhenti apabila telefon berdering. Menjeling pada skrin telefon.
MY EVERYTHING💋
Tergelak seketika. My everything? Dah gila kot aku ni sampai letak perkataan itu. Aku menggeleng dan terus menyambung kerja. Sekali lagi telefon itu berbunyi. Pemanggilnya adalah orang yang sama.
"Hello" - Ethan.
"Hello..kau sibuk ke?" - Melanie
"Tak sangat. Asal?" - Ethan
"Ha bagus! Cepat ambik aku. Pergi check up" - Melanie
Aku diam. Amboi-amboi minah ni. Nak mintak tolong pun tak ada sopan langsung. Panggil lah aku abang ke awak ke. Ni tak. Kau, kau, kau. Ish.
"Tak nak" - Ethan
"Dah kenapa pulak? Tadi cakap tak sibuk" - Melanie
"Tiba-tiba sibuk" - Ethan
"Alaa..teman laaaa" - Melanie
Aku menelan air liur. Dah keluar suara manja dia. Tahan. Tahan!! Biar dia merayu. Biar ego dia tunduk.
"Tak nak la" - Ethan
"Alaa..abang..teman la sayang..pergi check up je" - Melanie
Aku memejam mata. Tergugat jiwa bila dengar suara itu memanggilnya abang. Aku senyap. Tak tau nak cakap apa.
"Abang...pleaseeeeee" - Melanie
Aku tersengih. Terbayang bibir mungil itu menutur kata. Ah..rasa nak cubit. Eh salah. Rasa nak makan.
YOU ARE READING
Bidadari Dalam Neraka [ completed ]
Random"..dia tu macam setan yang menarik seorang bidadari ke dalam neraka buatannya". ✨🌸 Kisah bermula apabila berlakunya pertemuan antara dua insan berbeza hati. Sakit. Tapi dialah suami. Harus penuhi segala kemahuan. Cemburunya tidak bernoktah. Sabarny...