[MICHAEL POV]
Bosannyaaa. Nak buat apa ek? Hmm. Tengok drama? Ew. Tengok movie? Lol. Tidur? Tak ngantuk.
Lepak dengan kawan? Duh.. Girlfriend? Kena reject. Haa aku tahu. Melanie! Ajak dia jalan-jalanlah.
Aku mencapai telefon lalu mendail Melanie.
"Hello? Melanie?" - Michael
"Siapa kau?" - Ethan
"Wait. Kau tu siapa?" - Michael
"Tak. Aku tanya kau dulu. Who are you?" -Ethan
"Kau tak faham situasi sekarang ni. Aku yang call, sepatutnya aku yang tanya kau" - Michael
"Hey dude. Just answer me. Who the f**k are you to call my wife?" - Ethan
"Oh..you're Ethan. I'm Michael, Melanie's brother" - Michael
"Apa kau nak call dia ni?" - Ethan
"Aku nak ajak dia keluar. So give this f**king call to her" - Michael
"No, I can't" - Ethan
"Why? Mana dia?" - Michael
"I can't tell" - Ethan
"What the h**k!! Tell me before I report to my parents" - Michael
"Shit! Fine. She's at hospital!! Puas hati kau?!" - Ethan
"What? Hosp-" Terus Ethan mematikan panggilan.
Hospital? Biar betul? Melanie ni jenis susah sakit. Mesti Ethan ada buat apa-apa kat dia.
Tanpa berfikir panjang, aku memandu kereta Porsche milikku menuju ke hospital terdekat.
*****
[DR. MIKE POV]Ah..laparnya. Nak makan kat kafelah. Aku membuka langkah keluar dari bilikku.
Tiba-tiba kelibat seorang pemuda berlari ke arah jururawat. Laju. Kalah The Flash.
Aku tertarik nak tahu apa yang urgent sangat. Aku jalan dekat sikit.
"Kak..mana wad Pn. Melanie?"
Macam pernah dengar suara tu. Dia kenal Melanie? Tapi siapa ek? Tegur ah. "Ye, dik. Cari siapa?"
Pemuda tu memandangku. "Dr. Mike! Thank god!!" Jururawat tu meninggalkan kami.
"Oh, it's you, Michael. Buat apa kat sini? Nampak macam urgent je". Aku melihatnya sambil berpeluk tubuh.
Tercungap-cungap nafasnya. "It is. Aku kat sini sebab nak cari kakak aku".
Aku teka. "Kakak kau Melanie, kan?" Michael terkejut. Aku dah agak.
"K-kau kenal dia? But how?"
Aku tersenyum. "Dia patient aku". Mudah sangat mulut ni mengukir senyuman. Mungkin ni salah satu tarikan aku kot. Hahah.
Bersinar-sinar mata lelaki ni. "Omg. Can you take me to her room?"
YOU ARE READING
Bidadari Dalam Neraka [ completed ]
Random"..dia tu macam setan yang menarik seorang bidadari ke dalam neraka buatannya". ✨🌸 Kisah bermula apabila berlakunya pertemuan antara dua insan berbeza hati. Sakit. Tapi dialah suami. Harus penuhi segala kemahuan. Cemburunya tidak bernoktah. Sabarny...