"Dia tak sedar lagi?""Nanti dia bangunlah tu"
Aku terdengar suara garau. Aku boleh tahu siapa empunya suara itu. Diorang nak sangat aku bangun. Tapi..tunggulah diorang berambus dulu.
3 minit berlalu dan suara tadi telah lenyap. Aku membuka mata perlahan-lahan.
Erk! Terangnya. Kat mana ni? Aku kecilkan mata untuk menfokuskan pandangan.
Aku nampak almari, kabinet, pintu bilik terkuak sedikit, meja solek dan...b-baju d-da-dalam aku.. Tergantung. Tengah sidai.
Pelik. Aku tengok pakaian. Shit. Tak sama macam yang aku ingat kali terakhir waktu aku kat hospital.
Tapi...siapa yang tukarkan..? Malas nak fikir, aku turun dari katil lalu berjalan ke bilik air. Mandilah of course.
*****
"Hey Mike. Aku nak jenguk kakak aku boleh tak?" Michael bertanya.
"I don't know. Kau tanyalah abang ipar kau tu" Acuh tak acuh Mike menjawab.
Michael memandang Ethan. "Bro, aku nak naik bilik boleh?".
Ethan mengeluh. "Kau nak buat apa? Dia tak sedar lagi, kan? Biarlah".
Michael memerli "Nanti ada mampus jugak kakak aku kalau tak kena jenguk. Mana tahu dia sesak nafas ke. Hmm tak pelah. Kalau buat report kita letak nama husband dia"
"Ugh. Kau ni memang menguji kesabaran aku. Dah jom. Naik ramai-ramai" Ethan bangun dari duduknya lalu menaiki tangga.
*****
Segar. Sangat segar. Lepas bangun dari pengsan terus mandi. Fuhh..memang terbaik.
Aku mencapai tuala untuk membalut badanku. Ni sebab lupa nak bawa dressrobe. Lantaklah..diorang bukan ada kat sini.
Aku keluar sambil bernyanyi kecil. Feeling nyanyi sampai tak perasan yang 3 orang lelaki sedang memerhati gerak-geri ku.
Rasa tak sedap hati muncul. Aku pusing belakang. Jeng! Mata-mata mereka melihat tubuhku. Aku kaku ah.
"S-sejak bila korang a-ada kat si-sini?" Tu dia. Gagap sudah muncul.
Michael menampar mukanya lalu berpaling ke arah bertentangan. Mike pulak dok pandang aku atas bawah sambil usap dagu. Ethan gigit bibir, berpeluk tubuh.
"Kitorang kat sini sejak kau keluar dari toilet" Ethan membalas.
Aku tak puas hati "Dah tu kenapa tak keluar?".
"Entah lah. Tiba-tiba kaki ni kaku mata ni terikat kat badan kau". Ethan tak lepaskan pandangan dia.
Damn it! Dah 5 minit aku keluar dari tandas. So..selama 5 minit tulah diorang scan aku. The...f**k...
Aku tolak diorang keluar dari bilik. Michael dah keluar sendiri. Si Mike ni keraskan badan. Tapi dia terpaksa mengalah.
Ethan? Dia ni tak payah cakap. Keras kepala. Aku tolak dia. Tak bergerak seinci pun. Aku tolak punya tolak sampai tuala aku hampir terlerai.
Mamat setan ni pandang je. Dia geleng-geleng kepala. Aku ingat dia pergi kat pintu sebab nak keluar. Ruapanya dia tutup dan..kunci...
YOU ARE READING
Bidadari Dalam Neraka [ completed ]
Random"..dia tu macam setan yang menarik seorang bidadari ke dalam neraka buatannya". ✨🌸 Kisah bermula apabila berlakunya pertemuan antara dua insan berbeza hati. Sakit. Tapi dialah suami. Harus penuhi segala kemahuan. Cemburunya tidak bernoktah. Sabarny...