KRINGGGGG!!!!!!!!!!
Menandakan waktu rehat sudah tamat, Aiman dan adiknya terus mengambil langkah kanan untuk memasuki kelas mereka. Aiman dikenali sebagai murid berbadan sado dan tegap. Walaupun badannya sado dan tegap, dia tetap sering dibuli oleh rakan sekelasnya yang berbadan lebih kecil daripadanya. Iman pula pendiam dan sering diasingkan oleh rakan sekelasnya. Iman yang terlalu sayang akan abangnya,malu melihat abangnya dibuli di khalayak ramai. Ada juga sesekali Iman cuba untuk mempertahankan abangnya tetapi nasibnya amat malang kerana dia pula akan kena dua kali ganda lagi teruk daripada abangnya..
''Hahahahahah, badannya sado dan tegap tapi macam pondan, ingat badan sado semua orang takut..... Even aku seorang perempuan pun tak takut engkau'' sindir seorang murid perempuan yang merupakan girlfriend bagi salah seorang pembuli.
''Weh tengok muka adiknya, lawak lah apabila kena tumbuk.... Nah rasa lagi'' perli Haikal tanpa menghiraukan kesan darah yang mula mengalir deras dari dahi Iman.
''Woi, kenapa pulak engkau genggam tangan engkau!.... Nak tumbuk aku ke... Kalau berani sangat, tumbuklah.... Pondan...Touching sangat ke apabila adik kau kena tumbuk hah'' jerit Heykal dengan sekuat hatinya. Matanya bertukar menjadi merah lalu melepaskan sebiji tumbukan padu ke arah muka Aiman. Aiman yang lemah, tidak dapat tahan tumbukan tersebut dan lalu terpelanting ke belakang. Semua murid dalam kelas tersebut hanya dapat mendiamkan diri walaupun ada yang berhasrat ingin menolong mereka. Mereka tahu jika mereka bergaul dengan mereka berdua confirm mereka akan menjadi alat permainan mereka nanti.
Kebetulannya, sekolah tersebut dipegang oleh Haikal dan Heykal atau lebih famous dikenali sebagai the twins brothers. Mereka berdua selalu sahaja membuat masalah di sekolah. Ibu dan bapa mereka merupakan orang kuat politik, so no one has right to against them.
Masalah yang dilakukan oleh mereka tambah lebih agresif apabila mereka menjejakan kaki mereka ke alam persekolahan yang baharu iaitu Sekolah Menengah. Dengan keberkatan tuhan mereka berdua telah ditempatkan di sekolah yang sama iaitu Sekolah Menengah Bunga Raya. Bukan itu sahaja, ibu dan bapa mereka juga telah merayu kepada pihak sekolah supaya kedua-dua anak kesayangan mereka ditempatkan di kelas yang teratas..
''Aiman, Iman pada tahun hadapan mama bercadang untuk menempatkan kamu berdua di Sekolah Menengah.....
@nrlzsyifaa
YOU ARE READING
JANGAN*
Mystery / ThrillerMengisahkan cerita seorang pelajar perempuan yang ingin membalas dendam seorang pelajar lelaki atas kematian adik saudaranya, Maya. Rancangan demi rancangan mula dibuat olehnya tetapi semuanya gagal. Tibalah suatu hari di mana pelajar lelaki tersebu...