Author's POV
Waktu sekolah sudah tamat. Seperti biasa , Suyeon akan pulang ke sekolah berjalan kaki. Suyeol ? Dah balik dulu.
Elok dia berjalan , hatinya tergerak untuk beli sesuatu. Dia masuk ke dalam kedai yang ada ditepi jalan. Niatnya hanya satu.
Aiskrim.
Matanya bersinar-sinar melihat aiskrim kegemarannya. Apa lagi kalau bukan kacang merah. Yum yumie.
" Baguslah , kali ni tak ada siapa yang kacau ketenteraman aku. Kalau tak , memang aku pancung kepala buat khazanah dalam bilik- ".
Laju sahaja kakinya berjalan ke kaunter. Sambil itu dia berhati-hati dengan keadaan sekeliling , elak daripada orang yang mencurigakan , kira-kira ada yang mahu curi aiskrimnya.
Lepas bayar apa yang patut , Suyeon keluar dari kedai dengan senyuman yang tak lekang dari wajahnya. Plastik aiskrim dibuka dan
Ngap !
Waahh nikmatnyaa !
Gembira dia mengunyah aiskrim yang kian cair di dalam mulut. Mata dipejam menikmati kemanisan aiskr-
" Uhuk ! Uhuk ! ". Aiskrim yang baru nak cair dalam mulut terus tersembur ke depan.
Dengan wajah bengang , Suyeon toleh kebelakang." Hey ! Apa ni main tolak-tolak ! ". Marah Suyeon lepas lap sisa aiskrim ditepi bibirnya.
" Sorry not sorry , bukan salah aku. Engkau yang berdiri tengah dunia siapa suruh ". Balas Jungkook selamba. Langsung tak rasa bersalah.
Suyeon ketap bibir geram. Budak Jungkook ni , hmph , mana mahu kalah. Jadi dia ambil keputusan untuk terus pergi dari situ. Aiskrim cepat-cepat dimakan takut cair.
Jungkook yang lihat Suyeon tidak membalas , terus ikut gadis itu dari belakang. Tangan dimasuk dalam poket.
" Ee pehal duh dia ikut aku ". Rungut Suyeon perlahan apabila perasan yang Jungkook sedang ekorinya. Dia toleh kebelakang. Terus sahaja Jungkook berhenti dan pandang sekeliling sambil bersiul.
Jerk
Suyeon atur langkah lebih laju. Jungkook yang sedar terus ikut lagi jejak gadis itu. Bibirnya sedikit menaik namun tak lama apabila Suyeon toleh kembali. Seperti tadi , Jungkook buat-buat tak tahu saja.
" Ish ! ". Suyeon hampir sahaja berlari tapi bila fikirkan yang dia sedang berada di public , terus dia batalkan niat.
Tak pasal-pasal Jungkook dituduh penyangak.
Sampai di satu bangunan dia terus lajukan langkahnya untuk menyorok di celah-celah antara dua bangunan lama. Jungkook yang sedar Suyeon hilang terus liarkan matanya mencari gadis itu.
" Eo ? ". Dia berpaling pergi. Fikirnya mungkin gadis itu ambil laluan dibelakangnya. Mana tahu dia terlajak.
Suyeon intai sedikit melihat Jungkook yang sudah berpaling dari tempat dia menyorok. Nafas dihembus keluar. Hati sudah berasa senang apabila Jungkook telah pergi.
Tapi senang itu bukan untuk selama-lamanya apabila dia rasakan nafas seseorang di lehernya. Cepat dia menoleh.
Mata terbuntang luas seraya aiskrim terus tercampak dek terkejut. Mulut sudah siap sedia untuk menjerit tetapi cepat ditekup lelaki asing dihadapannya.
" Jangan buat bising atau kau mati dalam tangan aku ". Ugut lelaki asing itu. Dari cara pemakaiannya , berbaju lusuh dan penuh kotoran. Lengan yang kehitaman seperti pekerja bengkel yang bermain dengan minyak.
Gosh , dirty
" To.. long "
Jungkook...
***
" Hm ha hi hu ~ ". Suyeol berjalan tak laju tak perlahan pergi ke kedai. Puan Han mengidam aiskrim gamaknya. Terpaksalah dia berjalan juga ke kedai walaupun pada hakikatnya dia nak tidur kat rumah.
Tapi disebabkan ibunya lebih penting , dia hanya turutkan.
Popular pun popular juga. Ibu bapa jangan lupa. Kalau tiada mereka , mungkin kita tidak wujud dalam dunia ni.
Eh eh terlebih pula.
Setelah masuk dan beli apa yang patut , Suyeol mula keluar untuk pulang. Langkahnya terhenti di luar kedai apabila rasakan poketnya bergetar.
" Hello , ha omma. Wae ? ". Telefon diletak ke telinga.
"........"
" Mwo ? Yeoni ? Siapa Yeoni ? "
Pada masa itu , Jungkook yang baru keluar dari satu blok nak belok terus berhenti dan undur sedikit bila nampak Suyeol dari tepi.
" Lah , nama dia kan 'Suyeon'. Sejak bila pula ada 'i' kat belakang. Ha kenapa dengan dia-"
Jungkook peka kan lagi telinganya bila nama Suyeon dipetik.
" Ha ? Tak balik lagi ? Seriouslah. Biasanya paling kurang pun dia dah balik 5 minit lepas kot. Itupun kalau dia ada singgah mana-mana.."
Jungkook mengerutkan keningnya.
Suyeon , tak balik lagi ?
Pasal status Suyeon dengan Suyeol tu letak tepi dulu. Sekarang yang dalam fikirannya hanya Suyeon.
" Dae dae. Nanti Yeol cari- "
Jungkook terus berpaling pergi mengikut laluan tadi. Menuju ke tempat dimana Suyeon terus hilang dari pandangan matanya.
"-omma jangan risau ". Panggilan terus ditamatkan. Suyeol menoleh ke tepi. Entah kenapa tadi dia rasa diperhatikan.
" Haih kak. Kau pergi mana duh "
***
" S-saya bagi semua yang saya ada. Tolong jangan apa-apa kan saya-". Terketar-ketar suara Suyeon saat lelaki itu semakin mendekatinya.
" Bodoh. Kau dah gigit tangan aku lepastu lari , kau fikir aku nak lepaskan kau ? Tch ". Senyuman sinis terukir dibibir kering lelaki itu.
Suyeon undur ke belakang sehingga badannya bertemu dengan tembok. Air mata mengalir deras. Dalam pemikirannya hanya ada Puan Han dan Suyeol. Bagaimana mereka nak sara hidup tanpa wang kerja sambilannya.
" S-saya mohon. Saya ada keluarga lagi. T-tolong lepaskan s-"
" DIAM ! "
Suyeon terus terdiam dengan tengkian lelaki itu.
" Aku akan lepaskan kau. Dengan syarat , serahkan badan kau-". Kata lelaki itu tersenyum sinis.
" T-tak. Tak akan.. ". Bantah Suyeon perlahan.
" Jangan melawan. Kau dengar , aku pun akan baik dengan kau-"
Lengan Suyeon terus ditarik. Meronta gadis itu mahu lepaskan diri.
" Akh ! ". Tangan putihnya kini berdarah akibat hunusan pisau oleh lelaki itu.
" Aku dah kata dengar cakap aku ! Jangan degil ! ". Baru sahaja Suyeon mahu menjerit , mulutnya ditekup kuat buatkan dia pejamkan mata rapat.
" Susah betul nak handle kau ni ya. Heheh , asalkan aku dapat apa yang aku nak-". Tersengih lelaki itu menampakkan gigi kuningnya. Wajahnya didekatkan pada leher gadis itu.
Suyeon menggeleng perlahan dengan air mata yang tak henti mengalir.
Sesiapa , tolong-
TBC
A/N : Almaklum semua busy bulan ni, termasuk aku. Sini gue belanja satu chapter. Harap jangan stress-stress sekolah, even banyak gila kerja sekolah. Hwaitingg ♥
YOU ARE READING
[C] International Liar's | Jeon Jungkook
Fanfiction"Kenapa kau percaya aku ?" "Sebab awak seorang manusia juga dan layak dapat kepercayaan dari orang lain" "Tapi awak sendiri yang hancurkannya" ______________________________ A/N: no strong feelings. just enjoy this boring fanfiction. thank you High...