Author's POV“ Kalau aku cakap dia girlfriend aku ? ”
Para gadis itu berubah riak.
" A-ouh... No wonder lah sebab sunbae memang ramai girlfriend ". Ucap gadis yang bernama Dahye dengan senyuman kekok.
" Ramai tak ramai kau kesah apa ? Itu semua fake girlfriend aku. And this is one and only mine ". Mata Jungkook melirik pada Suyeon yang dah macam cacing kepanasan.
Tak boleh nak duduk diam. Kejap dulang senget. Kejap tutup muka. Kejap garu rambut. Jungkook tahan gelak.
" habis tu , kenapa dia sorok-sorokkan muka ? Tak pun dia cuma orang luar ? ". Sambung Dahye lagi. Jungkook angkat keningnya.
" Ada aku suruh menyemak hal aku ke ? "
Kali ini Dahye terdiam. Bibir bawah digigit geram. Matanya memandang tajam Suyeon yang masih dibalik dulang.
Apa ?! Apa yang dia ada sampai sunbae kook tu nak protect dia ?!
Dahye tak mampu nak balas apa-apa. Dia terus beredar diikuti rakannya yang lain. Suyeon pula bila dah pastikan situasi dah selamat , terus dia pandang ke kaunter.
Yuha dah macam apa cuba pelbagai cara untuk raih perhatian dia. Rupanya sudah ramai pelanggan yang masuk dan suasana mulai sesak. Pantas Suyeon bangun.
" Simpan dulu benda yang awak nak cakap. Nak apa-apa , cakap dekat sekolah sahaja. Jangan babitkan urusan kerja saya— ". Ucap Suyeon sebelum berlalu pergi.
Kali ini Jungkook biarkan sahaja gadis itu pergi. Airnya dicapai dan dihirup. Telefon dibuka lalu nombor sesorang didail.
***
Suasana di M&M Highschool pada pagi itu sangat lah indah. Makcik cleaner menyapu sampah , makcik kantin memotong sayur , para pelajar yang bermacam ragam ,
Ada yang berjalan , berlari berkejaran , terlompat-lompat seolah-olah di funfair padahal di sekolah sahaja , dan tak lupa juga yang menari dan merangkak—
K joke.
Tapi !
Ada satu benda yang langsung tidak dapat nak dielak dalam M&M ,
Tidak lain tidak bukan ,
Gosip!
G.O.S.I.P
GO.. SIP!" Weh tu bukan Suyeol ke ?? Kenapa dia berjalan dengan perempuan tu doh ! "
" Tak silap aku tu kan perempuan yang buat kecoh pasal Rina an? "
" Tak cukup dengan Taehyung , Suyeol pun nak dia kebas. Dia fikir dia siapa ?! "
" Weh nak tau tak , semalam adik aku kata , Jungkook oppa kita dah ada girlfriend baru ! "
" Alah tu biasa lah weh. Banyak kut gf dia—"
" Tak. Kau dengar dulu. Dia kata yang belambak semua tu fake girlfriend dia je. And dia dah ada yang real punya ! "
" Seriouslah ? Entah-entah dia nak jaga hati perempuan tu je kot. Girlfriend baru lah katakan. Btw , cantik ke orangnya ?"
" Dunno lah. Sebab adik aku kata orang tu sorokkan mukanya. Mungkin sedar hodoh sangat , maybe aku lagi cantik. Haha "
Suyeon mengetap bibirnya. Badan Suyeol ditolak agak jauh darinya. Entah angin apa lelaki tu nak berjalan sekali sampai masuk sekolah. Selama ni tak ada pun.
" Apahal ni kak , tolak-tolak. Tak elok ah ". Rungut Suyeol sambil merapatkan dirinya semula. Tangan diletakkan memeluk bahu kakaknya.
" Kau tak dengar ke diorang mengumpat pasal aku ? Semua sebab kau lah ". Balas Suyeon membiarkan saja tangan Suyeol dibahunya sambil mereka berjalan.
YOU ARE READING
[C] International Liar's | Jeon Jungkook
Fanfic"Kenapa kau percaya aku ?" "Sebab awak seorang manusia juga dan layak dapat kepercayaan dari orang lain" "Tapi awak sendiri yang hancurkannya" ______________________________ A/N: no strong feelings. just enjoy this boring fanfiction. thank you High...