IL - 47

670 78 7
                                    

Author's POV

" Jeongsan-ah ! Jeongsan !"

Suyeon pandang sekeliling kawasan itu. Tapi kelibat Jeongsan langsung tak ditemui.

Dah lah kecik. Pakai baju hitam. Dengan suasana yang sesak macam tu.

Buk!

Dari belakang badannya dilanggar. Telefon dalam tangannya terjatuh.

Asyik-asyik dia je yang kena langgar sejak balik korea ni. Dia dapat kuasa halimunan ke apa ?

Dia membongkok untuk mengambil telefon tersebut. Sekaligus dia terpandang skrin telefonnya yang menyala.

23 : 00 p.m.

Matanya membulat.

" Dah 3 jam !"

Suyeon terus mengambil telefonnya dan berlari keluar dari kawasan kedai yang sesesak alam itu.

" Jeongsan ! ". Sambil memanggil nama , sambil mata dia semakin tajam melihat setiap tempat yang dilaluinya.

" Jeongsan tu.. boleh jadi keras kepala. Tapi dia selalu cuba yang terbaik untuk ceriakan orang. Jadi tolong , aku merayu.."

" Aku pun tak tahu kenapa aku buat macam ni. Kenapa aku— kejap ". Suyeon berhenti disebelah sebuah kedai makan kecil.

" Kenapa aku buat macam ni ? Aku dah janji tak nak libatkan diri dengan lelaki tu lagi. Matja ! Aku tak perlu menyibuk !"

Suyeon mengangguk. Tapi dalam masa yang sama dia masih was-was.

Matanya tiba-tiba terlirik pada kedai makan disebelahnya. Dimana terdapat sebuah keluarga yang sedang bahagia menyambut hari jadi.

" Sangeil chukkahamnida~"

Dia memerhati keluarga itu lama.

" Tak. Selalunya macam ni setiap tahun. Ramai orang datang , tapi daddy je yang bagi. Mama pun selalu sibuk kerja sampai lupa pasal hadiah Jeongsan. Nasib baik noona tak macam tu.. kan..?"

Suyeon meraup mukanya. " Suyeon.. Sekarang bukan masanya untuk kau selfish. Ini melibatkan hidup dan mati Jeongsan. Ya.. Jeongsan "

Dia memandang telefonnya.

Apa yang dia perlu buat?

Kalau cari saja macam ni kecil kemungkinan dia akan jumpa.

" Cepat Suyeon.. Fikir". Bibir bawahnya digigit resah.

" Ah ! Balai polis. Betul. Belum 24 jam lagi tapi.. aku kena cuba,". Suyeon pantas membuka telefonnya , mencari balai polis terdekat.

Tidak jauh dari tempatnya. Hanya berjalan kaki untuk 5 minit dah sampai.

Jadi dia buat keputusan untuk terus berlari. Sikit pun dia tak menoleh ke belakang.

" Huh.. Huh.. Huh..". Sekarang dia sudah berada tepat dipintu masuk balai polis. Nafas diambil dahulu sebelum dia melangkah masuk ke dalam.

" Ya , Cik nak apa ? Gwaenchana ?". Soal seorang pegawai polis yang duduk di kaunter.

" g-gwaenchana.. Boleh tak saya nak minta tolong. Ada budak kecil hilang—"

" Budak kecil ? Berapa tahun ?"

" Nae ? Er , saya.. saya rasa dalam lingkungan 5-6 tahun. Tinggi paras ni..". Suyeon menunjukkan paras pinggangnya.

Polis itu mengangguk. " Dah 24 jam ?"

Ah.. Ini dia. Soalan tu.

" Belum.. Baru 3 jam. Tapi—"

[C] International Liar's | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now