IL - 17

751 80 1
                                    


Suyeon's POV

" Woi ". Terasa bahu aku dicuit , aku menggeliat malas.

" Bangun woi. Boyfie kau tunggu kat bawah tu ajak ngedate ".

Dengar suara Suyeol pagi-pagi ni pun dah buat mood aku melayang.

" Benda apa kau mengarut ni dik oi. Aku mana ada boyfriend..". Balas ku mamai. Selepas itu keadaan terus senyap. Hm , baguslah dia dah perg—

" BANGUN WOI ANAK DARAA ! MATAHARI DAH TEGAK ATAS KEPALA ! ". Katil aku digoncang kuat. Ni aku paling pantang orang goncang-goncang katil ni.

" Arghh jangan lah Suyeol !! ". Aku duduk dan campak bantal pada dia. Tapi cepat dia mengelak. Siap jelir lidah lagi.

" Kat bawaH tu PakWe kau tunggu lah bongok ! Ee ! Hantu tidur ! Welkk ! ". Dia campak balik bantal tadi tepat pada muka aku dan terus lari keluar.

" YAH HAN SUYEOL ! TAK GUNA KAU ! ".

aku mengenggam erat bantal aku.

" Omaygad !! My husband ! Ha.. sorry sorry my lovely lovely hubby uhuk—". Aku peluk bantal dan cium manja. Hm kesian dia.

Jap pakwe ?

BoYFiE ?!

DAte ?!!

JEON JUNGKOOK ?!!!

" MAMMPOSH GUE ". Aku turun dari katil , capai tuala dan berlari ke bilik air.

" Ahh ! Aduh sakit sakitttt !! ". Jari aku langgar kaki katil. Terloncat-loncat aku lari sambil pegang jari kaki.

Ha bayangkan la.

***

[A/N : Baju sila rujuk gambar diatas]

Selaju naruto aku turun tangga sambil betulkan rambut. Kedengaran suara orang-orang sedang berborak di ruang tamu.

" Oh dia memang macam tu , Auntie pun rasa nak SmackDown dia hari-hari. Menyakitkan hati ".

Tu suara omma. Entah apa lah yang diborakkannya.

Sesampainya aku di ruang tamu , Jungkook masih tidak sedar dengan kehadiran aku. Sehinggalah omma menegur , baru dia pusing ke belakang dan pandang aku atas bawah.

Aku tersengih.

" Ha Suyeon. Buat apa lagi tercegat dekat situ ? Namchin kamu dah tunggu lama kat sini ! ".

" Dia buka—"

" Em , sampai hati buat saya macam ni. Lama saya tunggu awak tau "

What the... park ?

Awak saya ?

Jungkook memang dah terkena sawan ke lepas borak dengan omma.

" M-mianhae. Dah jom pergi ". Aku jalan ke arah mereka dan berhenti disebelah omma. Dia angguk dan berdiri.

" Terima kasih Auntie , untuk air ni. Saya suka sangat. Sedap tak terkata ". Kata Jungkook memuji. Ewah lelaki ni.

" Ha kalau macam tu datang lah selalu. Auntie boleh hidang semua air yang kamu suka. Kan Suyeon ? ".

Aku pun angguk je la.

" Saya pergi dulu ". Dia menunduk hormat.

" Ya , jaga anak Auntie baik-baik "

" Saya akan jaga anak Auntie macam saya jaga diri saya. Minta diri dulu. Kamsahamnida.. "

" Dae.. cheonma..".

[C] International Liar's | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now