Author's POV
" Kak... Ooo kak ". Suyeol menggoncang tubuh Suyeon yang tidur di sisi katilnya. Suyeon mencelikkan mata , walaupun agak mengantuk namun digagahkan juga memandang Suyeol dengan mata yang sepet.
" Hm.. apa ? ".
Suyeol melirikkan matanya pada hujung katil , tempat Jungkook berdiri dengan tangan tersemat kemas dalam poket seluar. Matanya memerhati saja gerak geri Suyeon.
" Eomma dah sedar , akak tak nak pergi tengok ? "
" Ah jinjja ?? B-bila , kenapa tak bagitahu awal-awal "
" Dalam dua jam lepas , tapi waktu tu Yeol tak nak kejutkan akak. Pergilah tengok sekarang "
Haih budak Suyeol ni. Nak marah pun memang dah tak guna.
" Okay ke duduk sorang-sorang ni ? ". Soal Suyeon yang sudah bangun untuk keluar dari situ.
Suyeol sekadar mengangguk dengan senyuman di bibir menandakan dia tidak apa-apa.
" Jangan lama-lama tau "
" Yaa ". Akhirnya Suyeon keluar dari situ diikuti Jungkook.
" Awak tahu wad eomma dekat mana ? ". Soal Suyeon sambil matanya meliar ke arah wad-wad persendirian yang ada.
" Tahu , ". Tanpa banyak bicara Suyeon hanya mengikut langkah Jungkook. Entah kenapa mood lelaki itu nampak kurang baik pula.
Ada apa-apa berlaku ke ?
" Eommmaaaaa !! ". Terjah masuk saja , Suyeon terus berlari bagai anak ayam pergi ke arah Puan Han yang sedang termenung jauh.
" Huhu eomma , ". Badan Puan Han terus dipeluk dengan tangisan dimata.
" Eomma dah okay ke ?? ". Pelukan dilepaskan seraya matanya memandang tepat wajah ibu kandungnya itu.
Dengan senyuman nipis Puan Han mengangguk perlahan.
" Kenapa menangis ? Cengengnya "
Suyeon memasamkan muka. Dah macam katak buatkan Puan Han tergelak kecil. Seronok menyakat anak perempuannya itu.
" Cengeng ar , eomma macam ni. Sape tak sedih pastu eomma perli-perli pulak hm "
" Eomma accident je , hidup lagi ni. Bukannya—"
" Eommaaaaaa ee tak suka la cakap benda-benda macam ni "
Sekali lagi Puan Han tertawa. Jungkook hanya menggeleng.
" Apa tengok-tengok ". Geram saja Suyeon pandang Jungkook. Jungkook mengangkat kening. Eh pulak , dia tengok pun salah ke.
" Suyeol mana ? "
" Em dalam wad dia. Lusa dia dah boleh keluar. Eomma ?? "
Puan Han tersenyum janggal. Matanya melirik Jungkook seketika. Jungkook yang faham terus ambil langkah keluar dari wad itu meninggalkan mereka berdua.
" Eomma mungkin duduk sini lama sikit sebab nak buat terapi. Biasalah , orang tua kan. Takut ada benda-benda lain pulak jadi dalam badan ni "
" Alohh habistu siapa nak jaga kitorang ni ". Sekali lagi mulutnya dicebikkan. Puan Han mencapai tangan Suyeon.
" Suyeon.."
Suyeon mengerutkan dahinya , dia perasan yang eommanya seperti mahu katakan sesuatu.
" Mulai minggu depan , kamu tinggal dengan appa kamu "
***
Suyeon's POV
" Haih benci benci benci ". Aku merungut sendirian seraya menggaru rambut yang tidak gatal.
YOU ARE READING
[C] International Liar's | Jeon Jungkook
Fanfiction"Kenapa kau percaya aku ?" "Sebab awak seorang manusia juga dan layak dapat kepercayaan dari orang lain" "Tapi awak sendiri yang hancurkannya" ______________________________ A/N: no strong feelings. just enjoy this boring fanfiction. thank you High...