Author's POV
" Jungkook , kalau saya nak tanya sikit boleh ? ". Suyeon membuka mulut , tangannya masih bermain dengan lidi stik daging nya. Sesekali dicucuk-cucuk ke dalam plastik.
" Hm ? ". Balas Jungkook perlahan. Mulutnya masih mengunyah kecil stik yang disuapkan Suyeon sebentar tadi.
Sekali-sekala , minta disuap. Tak salahkan?
" Awak tahu kan.. kita punya hubungan ini dibina bukan atas dasar perasaan masing-masing. Cuma saya , yang berniat nak tolong awak untuk berubah.. "
".. awak pun semakin lama sudah tunjukkan perubahan yang positif.."
Jungkook diam , masih menunggu kata-kata Suyeon yang akan keluar.
" Agaknya , bila hubungan ni akan berakhir eh ? "
" Kenapa tanya macam tu ". Soal Jungkook setelah Suyeon berhentikan pertanyaannya.
Suyeon tersenyum hambar. Pandangannya masih ditumpu pada tangannya. Entah , dia sendiri tidak tahu kenapa dia tanya macam tu.
" Saja. Mana lah tahu , kita ni terlampau syok sangat macam betul-betul ada perasaan sesama sendiri. Padahal benda ni palsu je. Haha "
Gelakan Suyeon langsung tidak menceriakan suasana. Jungkook pula hanya memerhati setiap tingkah laku Suyeon. Sisi gadis itu ditatap lama.
Sah , gadis itu pasti ada perasaan padanya.
" Hey , pendek ".
Suyeon pandang Jungkook tiba-tiba.
" Awak panggil saya pendek ??? "
" Ya ". Balas Jungkook selamba. Suyeon membulatkan matanya.
" Ehemhemhemmm. Hello , tengok dulu kiri kanan kalau nak panggil saya pendek. Tinggi saya 162. Pendek sangat ke ?? "
Jungkook tak menjawab sebaliknya mendekatkan jarak antara mereka. Wajahnya merapati gadis itu.
" Kau.. suka aku ke ? "
Wajah Suyeon terus bertukar pucat. Matanya yang tadi membulat kini terbuntang luas.
" Sepanjang kita jalankan hubungan palsu ni , kau ada menaruh perasaan pada aku ? Even sikit ? "
Air liur ditelan kasar.
" S-saya hanya anggap awak sebagai kawan biasa saya. Tak lebih. Sebab saya tahu , awak layak dapat yang lebih baik daripada saya ". Ucapannya terus membuatkan Jungkook tergamam.
Mata mereka bertentangan.
" Maafkan aku..". Gumam Jungkook perlahan. Kepalanya ligat memikirkan dare Jimin yang akan diakhirinya pada hujung bulan nanti.
Berpura-pura mahu berubah menjadi lelaki yang tidak permainkan hati perempuan.. sebagai rancangan , sudah berjaya. Suyeon menolongnya , tapi tak dinafikan , dia memang tidak berhubung lagi dengan para kekasihnya yang sebelum ini.
Buat Suyeon jatuh cinta padanya ? Mungkin ya , mungkin tidak. Atau mungkin 50-50.
Buat Suyeon percaya pada dia , itu sudah pasti.
" N-nae ? Untuk apa ? ". Soal Suyeon keliru.
" Kiss tadi.. kalau kau rasa marah sebab aku buat itu tanpa izin kau "
Habis tu selama ini kau ada minta izin ke?
" Saya tak marah. Cuma terkejut la jugak sebab awak yang cium saya. Dari mana awak muncul dengan baju semua tu ? "
Jungkook tersenyum nipis.
" Itu rahsia "
***
YOU ARE READING
[C] International Liar's | Jeon Jungkook
Fanfic"Kenapa kau percaya aku ?" "Sebab awak seorang manusia juga dan layak dapat kepercayaan dari orang lain" "Tapi awak sendiri yang hancurkannya" ______________________________ A/N: no strong feelings. just enjoy this boring fanfiction. thank you High...