"Babe, aku nak pergi tandas kejap eh." Farah bersuara lalu dihulurkan beg - beg kertas barangan yang dibelinya tadi.
"Okay, aku tunggu dekat sini je. Kejap lagi kau datang sini k."
Farah mengangguk sebelum berlalu pergi. Bangku yang tersedia di situ dituju dan diletakkan barang - barang yang dibeli tadi sebelum dilabuhkan punggungnya disitu.
---
Aryan mencari tempat duduk di pusat membeli belah itu. Penatlah tunggu adik dia shopping lama sangat.Satu bangku yang kosong dijumpai. Adalah juga tempat untuk duduk.
Ringtone iphonenya berbunyi sebaik saja dia melabuhkan punggungnya.
Siapa pula call waktu macam ni?
Butang hijau ditolak. Azlan yang menelefonnya. Apalah dia nak waktu - waktu macam ni? Balik rumah kejap lagi boleh je cakap.
"Helo, ha kenapa kau call sampai tak sempat tunggu aku balik rumah dulu?"
"Aku ada urgent flightlah. Kena ganti Razmir. That's why aku call kau nak bagitahu, takut kau cari aku pula waktu balik rumah nanti."
Aryan melopong. Agak - agaklah dah nak pergi baru nak bagitahu.
"Kau memang tak boleh bagitahu lepas kau dah balik eh?" Perli Aryan dengan suara yang agak tinggi. Dapat dirasakan perempuan di sebelahnya yang tadi sibuk dengan telefon kini memandangnya.
Terhambur tawa Azlan dari dalam telefon. Terus ditamatkan panggilan sebelum si Aryan mengamuk.
Telefonnya dimasukkan ke dalam poket semula. Diperhatikan kedai tempat adiknya membeli barang tadi, tiada tanda - tanda hendak keluar dalam masa terdekat.
"Babe, jom."
Aryan mengalihkan panfangan ke arah suara itu. Eh, macam kenal!
"Farah." Panggilnya. Gadis itu memandangnya pelik sebelum satu senyuman diberikan.
"Mr pilot Aryan." Katanya sambil tersenyum manis. Rakannya tafi hanya keras disitu, memerhatikan jejak kasih rakan sekolah menengah.
"Ha babe, ni Aryan Nafees. And Aryan this is Khairina Afisa." Perkenal Farah. Dipandang wajah yang tadinya tidak langsung dipandang.
Senyuman diterima dan dia membalas. Boleh tahan cantik juga dengan gaya shawl loose berwarna peachnya.
"Oit, jangan perhati babe aku lama - lama." Tegur Farah lalu dihamburkan tawanya. Gadis bernama Khairina itu hanya tersenyum sambil menggeleng.
"Macam mana dengan tunang supermodel kau tu? Apa nama tah, bateri ehhh batrisya. Bila nak nikah?"
Hanya senyum hambar diberikan pada Farah. Mungkin Farah tahu melalui status whatsapp yang selalu dipostnya sebelum - sebelum ini.
"Dah putus dah. Dia ada orang lain. Aku sibuk fly sana sini, dia sibuk dengan lelaki lain dekat sini."
"Sorry to know that." Farah rasa menyesal bertanyakan soalan itu. Tidak tahu pula pertunangan lelaki itu sudah putus.
"By the way, miss Khairina may I get your phone number?"
Khairina yang tadinya hanya memerhati kini beku. Dia minta nombor telefon aku ke?
Farah yang sedar akan reaksi rakannya itu hanya tersenyum lalu menolak lembut bahu Rina. Masih tiada reaksi, kesian pula tengok Aryan tertunggu.
"Tak apa, balik kejap lagi aku share contact dekat whatsapp." Farah menjawab mewakili Rina.
"Tak apa ke? Kalau Khairina tak selesa nak bagi saya tak paksa."
Farah yang berada di situ hanya tersenyum. Alahai dua orang ni.
"Eh takpe, saya okay."
Aryan tersenyum. Greenlight!
"Kalau tak ada apa - apa, kitaorang balik dulu. Kalau ada masa lapang nanti jomlah keluar makan."
"Tak ada hal. Aku on je." Balas Aryan sambil tersenyum. Dapatlah jumpa lagi dia!
"Oklah. Kami balik dulu." Farah melambai sebelum berlalu pergi. Khairina hanya memberikan senyuman tapi Aryan dah rasa dia cair dengan senyuman tu.
"Along, dah kenapa senyum seorang ni?"
Aryan mengalihkan pandangan ke arah suara itu. Aryana. Adik bongsunya.
"Sibuk je."
"Eh kenalah sibuk. Manalah tahu kalau along dah ada pengganti kak betty, bolehlah adik tolong dapatkan." Jawab Aryana sambik tersengih. Eloklah tu, dulu batrisya pun dia dapat dengan bantuan adiknya.
"Tak adalah. Dah jangan sibuk dengan hal along. Kau fokus dengan pelajaran kau jelah."
Aryana hanya tersenyum sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. Itulah jawapan alongnya setiap kali bercakap tentang pengganti Batrisya. Asyik dia dikenakan balik dengan pelajarannya.
"Jangan cakap tak adalah. I saw you talk to two pretty women just now. Takkan tak terlekat dekat seorang pun."
Aryana masih tidak mengalah. Aryan melopong. Adik siapa ni busybody sangat?
"Tak, sebelum aku kahwinkan kau baik kita balik sekarang."
Aryana menyimpan senyum. Bukannya dia tak tahu Aryan tersenyum melihat wanita yang bertudung tadi. Khairina kan namanya? Tak salah pun curi - curi dengar, kan? Sikit je! Ahaks.
YOU ARE READING
Cinta Yang Terpendam✔
Random((COMPLETED)) Andai pengorbanan yang diperlukan dalam sesebuah percintaan, aku sanggup berkorban demi melihat senyuman di wajah kau Aidil. - Khairina Ya , dia sanggup berkorban demi orang yang dia cinta. Walau banyak cinta yang mendatang, tidak satu...