Rina perhatikan baju - baju yang berselerakan di biliknya. Diperhatikan pula meja kerjanya, Rina mengeluh. Nasiblah hujung minggu, boleh juga dia mengemas.
"Ni bilik ke tongkang pecah." Gumamnya sendirian. Baju - baju yang bertaburan dikutip lalu dimasukkan ke dalam raga yang memang dibawanya tadi.
I'd climb every mountain
And swim every ocean"Ugh, waktu aku nak mengemas bilik ni lah ada je orang nak call."
Nama Aidil yang tertera di atas skrin membuatkan dia senyum lalu menjawab.
"Rajin betul kau nak mengemas bilik hari ni, tak kesian ke aku dekat bawah tengah tunggu ni?"
Mendengar kata - kata lelaki itu membuatkan Rina merengus geram. One more time?
Raga yang tadi berada di tangannya diletakkan lalu laju kakinya melangkah ke balkoni, sempat dicapai tudungnya. Sebaik menjenggukkan kepala, terpampanglah wajah Aidil bersama gitarnya.
"Kau ni kalau nak datang memang tak boleh bagitahu ke?" Marah Rina melalui telefon namun matanya tajam memandang lelaki itu.
"Perlu ke aku bagitahu?" Soalan berbalas soalan. Aidil juga melakukan perkara yang sama seperti Rina.
Geram dengan soalan yang tidak berjawab Rina terus menamatkan panggilan lalu ditunjukkan penumbuk kepada lelaki itu.
***
"So why, one more time you come here and interrupt me with your old noob idea huh?"
Aidil menjengilkan matanya. Amboi, old noob idea dia kata. Tak boleh jadi ni.
"I'm just came here to give you some suprise, and this is your reaction? Damn rude girl."
Dan tawa Rina terhambur. Entah mengapa, melawak secara kasar sudah sebati di dalam persahabatan mereka.
"So tell me why, datang nak dengar suara aku lagi ke?" Soal Rina, mula serius.
"Sing me a song?"
"Just a song?" Soal Rina hairan. Takkan datang hanya untuk dengar satu lagu, buang masa je.
"Kau agak - agaklah aku datang nak dengar kau nyanyi sebuah lagu je." Eh sebuah eh?
"Ok then. What kind of song do you wanna hear from me?"
Aidil meletakkan tangan di dagu. Seolah - olah berfikir.
"Huh, anything. Aku tak boleh fikir pun aku nak lagu apa." Katanya sambil ketawa kecil diikuti oleh Rina. Punya lama dia letak tangan dekat dagu, itu je jawapan dia.
"Erm, actually aku ada suka satu lagu ni but I don't know kalau kau tahu ke tidak lagu ni." Rina bersuara bila teringatkan satu lagu. Sesuai sangat dengan keadaanya.
"Lagu apa?"
"Cinta dalam doa."
"Souqy band?" Rina mengangguk suka. Pasti Aidil tahu.
"I know it." Tali gitar dipetik. Rina mula menuturkan liriknya.
Berakhirlah sudah cerita kita
Setelah sekian lama bersama
Kau hadirkan dia dalam cerita
Yang hanya menyisakan luka"Ehemmm."
Rina memandang sebelah. Ha, baru je kata tadi! Pantang nampak perempuan lawa , memang sibuk je dia ni.
YOU ARE READING
Cinta Yang Terpendam✔
Random((COMPLETED)) Andai pengorbanan yang diperlukan dalam sesebuah percintaan, aku sanggup berkorban demi melihat senyuman di wajah kau Aidil. - Khairina Ya , dia sanggup berkorban demi orang yang dia cinta. Walau banyak cinta yang mendatang, tidak satu...