“You saved them, but who will save you from me?”
━━━━━━━━━━━━━━━
Sekeping gambar yang tergantung dipangkah dengan menggunakan marker berwarna merah, menandakan yang orang itu sudah tewas atau erti kata lain, mati. Dan gambar itu adalah gambar Hyung Joo, yang baru sahaja dibunuhnya hari ini. Mata dibuka seluasnya, melihat setiap satu wajah yang terpapar di setiap gambar yang tergantung di papan tulis tersebut.
Setiap satunya adalah target dalam pelan perancangan ini. Beberapa keping gambar sudah berpangkah, termasuklah Jung Kwon, Hyung Joo, dan beberapa ketua kumpulan gelap yang sudah tewas berkat perancangan Jongin dahulu. Dan kini, dia harus meneruskan ia.
Jongin sudah memulai semuanya, tiba giliran dia pula untuk meneruskan perjuangan sehingga ke penghujung.
Penglihatan dia fokuskan pula pada target-target seterusnya, pada gambar yang masih belum berpangkah. Min Kyung Hoon, Kang Gae Dok, Byun Baekhyun, Kim Taehyung, dan sasarannya yang paling utama; Kim Baekbeom.
“Yang mana seterusnya, Jongin?” Dia bersuara perlahan. Menggigit bibir bawah sambil tangannya bermain dengan pisau kecil ditangan, memerhati sasaran selepas ini. “Hmm siapa? Dia?”
Dia bertanya, namun yang sebenarnya sedang bersendirian. Dalam fikirannya dia masih berfikir yang dia tidak bersendirian. Dia sedang berhalusinasi, dengan melihat atau mendengar suara-suara orang yang sudah tiada.
“Okay, aku faham,” Pisau tadi dilempar, tepat tertusuk pada gambar Kang Gae Dok. Yang merupakan Veteran Ketua Komisioner, juga merangkap orang kanan Baekbeom dalam jabatan pertahanan suatu ketika dahulu. “Gae Dok, you're next.”
Jam tangan dikerling sekilas, lantas dia segera bergerak keluar dari rumah sewa milik Kim Jongin itu. Menuju ke suatu tempat dengan tergesa-gesa.
━━━━━━━━━━━━━━━
YOU ARE READING
Silent | Nemesis ✔ [DIBUKUKAN]
Mystery / Thriller[AVAILABLE : EBOOK & BOOK VER] dm untuk check ketersediaan buku atau berminat untuk mendapatkan ebook. SILENT [S1], NEMESIS [S2] \ B.BAEKHYUN ❝ the main rules in this game is; stay silent ❞ COMPLETED ✔️ WOLY STORYLINE SAD/MYSTERY/THRILLER