(7)

116 12 0
                                    

Nampak macam kurang ajar kan ? Tapi tidak bagi aku . Sebab apa ? Cikgu-cikgu kat sini semua pilih kasih . Annoying en ? Bagi penyepak sekali baru tahu langit tu rendah .

" Don't be rude to your teacher "

" So ? Please don't be so fake old women " Aku menjeling dia (Bambam) lantas keluar dari kelas . Mungkin dia terasa dengan aku dan terus mengikuti langkah aku dengan perlahan .

*Rooftop*

" Kau pahal ? " aku menyoal tanpa memandang dia . Dia mendekati aku sambil menunduk takut .

" S-say-saya cuma---"

" Best rosakkan hidup aku ? "

Dia menggeleng sambil mengigil .

" S-saya--"

" Kau blah doh semak aku tengok muka kau kat sekolah ni dasar Nerd " aku menghinanya habis-habisan . Dia terasa ? Kesah apa aku .

" Tsk tsk " drama air mata bermula .

" Jangan nak berlagak baik depan semua orang aku meluat tengok kau mesra dengan diorang semua !! " aku menengking dia dengan kuat .

" T-tapi--"

" KAU BERAMBUS !! " Aku menjerit seperti orang kena rasuk . Dia tidak berganjak . Aku terus membuat keputusan yang agresif .

Aku berjalan ke hujung rooftop lalu dan cuba untuk terjun . " kalau kau tak blah aku akan terjun " aku mengugut sambil mendepakan tangan .

Mata dia kian membulat .

" J-jangan please don't tolong jangan buat macam ni " Dia merayu sambil ditemani air mata yang setia menemaninya .

" Blah sekarang !! "

Dia masih menggeleng .

Well pilihan yang bijak .

Aku memusingkan badan aku bersedia untuk terjun . Belum sempat aku ingin terjun . Aku dapat rasakan pelukan hangat hinggap dipinggang aku .

" Please jangan buat macam ni "

Dia merayu sambil air matanya mengalir dibaju aku . Aku tak tahu sejak bila aku juga terikut menangis . Aku tak kuat . Aku rindu pelukan Omma .

Kami berkeadaan begitu sepanjang 2 minit sehingga lah dia menarik aku ke tengah rooftop . Lilitan pelukan di pingang aku dilepaskan .

" S-saya minta maaf " Dia menunduk sambil mengelap air matanya . Aku diam tak menyahut . Hanya mampu diam tak terkata .

" Kenapa kau selamatkan aku ? " aku menyoal sambil menunduk . Dia memandang aku lalu tersenyum kecil . Dan sekali lagi aku merasa pelukan hangat dari dia .

" Saya tak sanggup--"

Dia tidak dapat menyambung ayatnya kerana aku membalas pelukan dia dengan erat . Aku rasa selamat dalam pelukan dia . Pertama kali aku merasa pelukan seorang lelaki .

" Seohyun ? "

[C]Nerdy Boy✔Where stories live. Discover now