(11)

131 14 0
                                    

Dia terdiam sebentar sebelum mula menyambung ayatnya . " I DON'T CARE !! " Dia menjerit dengan nada yang sangat marah . Pfft memang lah marah takkan happy pulak .

" Takutnya kita~ HAHAHAH Selamat tinggal Nerd !! " Got7 terus blah sambil mengheret Youngjae yang kematian nafas .

" Sa-saya ta---" tanpa menunggu ayat daripada dia aku segera berlalu dari situ. Ya aku berlari meninggalkan dia yang terkedu sambil menunduk .

Aku tak nak jumpa dia lagi aku aku aku tak nak jatuh cinta dengan dia . Dia tu Nerd aku benci lelaki Nerd . Aku berlari sehingga terlanggar dinding .

" Aduh sakitnya !! " aku mengaduh dengan kasar . Tiba-tiba ada sepasang tangan dihulurkan ke arah aku .

Aku memandang atas .

" Omma " aku berkata perlahan .

" jangan nangis Hyunie Omma tahu kamu kuat jangan nangis please " Omma memeluk aku . Aku membalasnya sambil menangis tersedu sedu .

" Hyun tak kuat Omma Hyun tak kuat " aku menggeleng sambil menangis . Aku tahu ni hanya mimpi sebab aku terlanggar tiang tadi .

" Omma janji ngan Hyun yang Omma akan selalu dengan hyun " aku berkata dengan nada lembut serta tangisan yang sedikit reda .

Omma menggeleng lalu hilang serta merta .

Bambam POV

Aku berjalan perlahan menuju ke pejabat . Aku rasa aku nak berhenti sekolah dan mulakan hidup baru kat tempat lain .

Belum sempat aku nak naik ke pejabat . Aku dapat melihat dengan jelas sekujur tubuh sedang berbaring lemah diatas lantai .

Huh? Seohyun !!

Aku terus berlari ke arah Seohyun . Wait betul ke dia ni Seohyun . Aku mendekati gadis itu dengan perlahan .

" Huh? Siapa sia perempuan ni ? " aku menyoal seorang diri sambil meneliti wajah perempuan itu . Lah ? Patung rupanya .

" Eh ? Tu manusia ke patung or sama macam ni ? " aku menghampiri gadis itu dengan perlahan . Seohyun !!

" Seo--Seohyun a-apa aku nak buat ni ? " aku mula gelabah . Tidak lama kemudian otak aku mula berfungsi .

Aku membuka cermin mata bulat comel aku lalu menyimpannya didalan poket seluar . Rambut aku disisih ke atas bagi memudahkan penglihatan aku .

Aku mendial nombor seseorang .

" nombor yang anda dial-- "

" Cis , masa-masa ni lah dia nak buat hal " tanpa banyak fikir aku terus mendukung Seohyun menuju ke bilik kesihatan .

Aku membaringkan dia dikatil yang disediakan . Dan belum sempat aku ingin melangkah pergi untuk mencari kain . Seohyun tiba-tiba bersuara .

" Omma !!! " Dan dia tersedar .

End Bambam POV

Aku tersedar dari pengsan yang agak lama bagi aku . Aku menoleh kiri kanan . Eh , aku kat mana ni ? Siapa yang bawak aku ke sini ?

Aku memandang ke arah bawah katil aku . Maka terpaparlah muka si Dia dengan sengihan minta selipar jepun Hagemaru .

" Kau pahal ?! Kenapa kau ada kat sini ? Dan siapa yang bawak aku ke sini ? " aku menyoal sambil menengking nengking .

" S-Saya--- "

" KELUAR !! "

[C]Nerdy Boy✔Where stories live. Discover now