Mutlu bir güne başladığınızda o huzurun nereden geldiğini bilemeyebilirsiniz.Huzursuz bir sabaha uyandığınızda da öyle.
Halalarımın aksine ben yogayı belli tarihlerde değil ihtiyacım olduğunu hissettiğim günlerde yaparım. Neden bilmiyorum ama bugün uyanır uyanmaz yogamı yapıp üstümü değiştirdim.
Alt kata indiğimde koltukta uyuyan biri vardı.Önce tanıyamasam da gözlerim ışığa alıştıkça yavaşça açtım anneannemi görmenin şokuyla o gözler fal taşı misali daha da açıldı.
Babamın üstümü örtüp, alnımı öperek "sabah sizi güzel bir sürpriz bekliyor" dediğini hayal meyal hatırlıyorum fakat bunu beklemediğim bir gerçekti.
Anneannem,teyzem, yengem ve tüm kuzenlerim Afyon'dan arabaya atlayıp gelmişlerdi.
"Dilara?" diye soru işaretleri yaratmayın onun geleceğine olan umudum günbegün azalıyordu.Yanılmak istesem de yine düşüncelerimin aksi gerçekleşmedi-Dilara yoktu.
Onları uzun süredir görmemenin verdiği özlemle tek tek sarıldık. Elbette yine üç kez öpüp sırt sıvazlama + sucuk bonuslarıyla evimiz buram buram Afyon kokup adeta bir Ege esintisi yaşatıyordu.
Önümüze sucuk, menemen, sosis, börek, patates kızartması,yaprak sarması (çerez :P) kondu.Çok diye düşünmeyin kuzenlerim benim aksime boğazlarına düşkün çocuklardır.Annem ben küçükken onlara bakıp ağlardı, o da pek duygusal.
Havuz,yemek,deniz,yemek, film, yemek...derken gün bitti ve kızlarla odamıza çıktık.
Anne tarafımdaki kuzenlerimle oldukça farklıyızdır, bazen yaşam tarzlarımız sebebiyle konuşacak konu seçmekte zorlansak da hep görüşlerimize saygılı olduk.
Bana Hafızlık Okulu'ndaki anılarını anlatmaya başladılar.
Uzunca bir süre onları dinledikten sonra konuşma sırası bendeydi.Ben onların anılarını dinlerken güldükleri olaylara anlam veremiyordum, muhtemelen benim anlatacaklarım için de onlar benzeri duyguları yaşayacaktı.Kültür farkından başka bir şey değil bu, şivelerimiz gibi.
Ben de bunu düşünerek onlara anılarımı anlatmaktansa onların bilgi sahibi olduğu, benim merak ettiğim bir konuyu açtım.
Dilara...
-Eftal Dilara'dan haber var mı?
+Ablama soracaksın onu ne bilem ben be gızım (tamam ben günlük türkçe yazıcam bu olmuyor)
-Ebrar, Dilara'dan bahsediyorduk, senin hiç bilgin var mı?