Ghost Rockers - The Kill Code
Kapittel 4
~ Straff...eller?~Bilde: Four sitt soverom
Video: Living Not Alive - The Veer UnionMilla Pov: Four sine brune, sinte øyne borrer seg inn i mine. Det er en lang og pinlig stillhet. Hva faen tenkte dere på?! brøler Four. Hans sinte stemme lager gjenlyd i gangen som vi står i. Jeg krymper under blikket og ser ned på bakken. Vanessa ser overhodet ikke redd ut. Hun har et rolig blikk og ser på Four som om han er det kjedeligste i hele verden. Mens jeg. Jeg er livredd. Som straff for at dere tok et helikopter, løy om hvor dere skulle...signerer jeg deg, Vanessa til oppvaskhjelp de neste to ukene sier Four. Jeg måper. 2 uker! Det kan du ikke gjøre! Protesterer Vanessa, hva med pilot oppdragene mine?! Sier hun. I 2 uker er du satt på bakken, gå til kjøkkenet, de trenger deg nå. Four ser på henne med et nedslående blikk. Vanessa går motvillig mot kjøkken avdelingen. Jeg svelger. Kommer jeg til å få en strengere straff?
Det er bare meg og Four i gangen. Øynene mine er festet som lim til bakken. Tør ikke å møte hans. Milla...øynene mine blir store. Det er første gang navnet mitt forlater leppene hans. Ikke etternavnet mitt. Men fornavnet mitt. Jeg ser opp. Mine blåe øyne møter hans mørke brune. Han ser ikke sint ut lengre. Men skinnet kan bedra. Han snur på hælen, og begynner å gå. Jeg står bare der og stirrer dumt etter ham.
Kommer du? Spør han. Jeg følger fort etter.Jeg aner ikke hvor vi skal. Men jeg følger etter. Vi tar heisen ned til mitt nivå. Nivå 6. Følger han meg til rommet mitt? Med spørsmålet i hodet følger jeg etter ham nedover den samme korridoren som jeg bruker å gå hver dag. Vi stopper foran en dør. Jeg svelger da jeg ser hva som står på døren:
Leder: Four - 137978
Four taster inn en kode og døren åpnes automatisk. Han går inn, jeg følger etter mens hjertet mitt dundrer i brystet mitt. Four sitt rom er så mye mer enn det vi har. Han har større rom, eget bad og en utsikt til utsiden! Jeg måper. Four går inn på badet.
Jeg setter meg på sengen og ser ut gjennom vinduet. Utfor er det ikke fult av trær men et stort betong gjerde stopper meg ifra å se mer. Four kommer inn i rommet igjen. Nå har han ikke jakken på seg lengre. Bare en svart t-skjorte. Han setter seg på huk foran meg. Hvorfor tok dere helikopteret uten tillatelse? Spør han. Og jeg knekker. Fordi jeg ikke har sett dagslyset på over ett år, Four! Gir blaffen i om jeg bruker fornavnet hans. Jeg reiser meg opp og begynner å gå frem og tilbake i det store soverommet. Jeg har ikke sett dagslyset, luktet lukten av friske trær, blomster! Helt siden jeg ble reddet ifra OND!
Four reiser seg opp. Hans brune og rolige øyne ser på meg. I det ene øyeblikket står han å ser på meg og i det neste er jeg dratt i en klem. Jeg stivner til. Hadde overhodet ikke forventet det. Hadde forventet å få kjeft også sendt ned til kjøkkenet hvor Vanessa er. Jeg legger hodet mitt på skulderen hans og nyter det. Nyter duften av Four og lukten av deodoranten hans. Vi står der en liten stund før, Four slipper klemmen og snur seg mot vinduet.
Fra nå av vil jeg at du skal hjelpe meg med patruljering utenfor basen..begynner han. Jeg får store øyne. Møt ved sektor 8A på nivå 1 i morgenen klokken 08.00, i samme antrekk som du går i nå fortsetter han. Jeg kan ikke tro mine egne ører. Du kan gå nå sier han. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Skal til å åpne døren men Four sin stemme stopper meg. Og...Ikke kom forsent...Milla avslutter han. Det er mitt tegn til å gå. Jeg går ut og døren lukker seg automatisk bak meg med et lite smekk.
Hendene mine skjelver i det jeg går tilbake til rommet mitt. Patruljere, sammen med Four? Det er som en dream come true, for de aller fleste. Den natten drømmer jeg om Four.
OND SLAVELEIR
Jonas Vinge tørker de svette hendene sine men blir dyttet hardt i ryggen. Et tegn om å fortsette ellers så får han strøm. Igjen. Første gangen var det helt jævlig. Han vil ikke måtte gjenta det. Han tar fatt i spaden og fortsetter å ta opp og hive jord i en trillebår for så å ta trillebåren i et lite rom å lempe jord i en container. Det er det de har gjort det siste året. Slavet, fått straffer for de minste ting og blitt torturert.
Jonas og resten av Ghost Rockers ble splittet allerede første dag. Han vet ikke om noen av dem lever lengre. Og han vet ikke en gang om Milla i det hele tatt lever. Jonas vet at OND pønsker på noe. Men vet ikke hva. I det siste har det vært mye leveranser av forskjellige ting til basen. Han kan se alle bilene og truckene som kommer ifra celle vinduet sitt.
Jonas mister trillebåren og alt som er i den faller ut. HEY! Roper en vakt. Jonas hører ikke etter. Han er så sliten, tørst, sulten. Han klarer ikke mer. Jonas faller i bakken og det siste han hører er hans egne smerteskrik også blir alt mørkt.
Wæææ! Hva er det som skjer mellom Milla og Four.
Jonas og Ghost Rockers blir torturert av OND!I neste kapittel patruljerer Milla sammen med Four og finner ut mer om fortiden hans.
Håper dere digget dette kapittlet
Neste kommer snartVote & Kommenter
M.S
YOU ARE READING
Ghost Rockers - The Kill Code
FanfictionBok 5 i Ghost Rockers serien Et valg •En knapp •En Framtid Det har gått ett år siden Milla Santiago ble reddet fra OND. Hun ble reddet av motstandsbevegelsen, Den Strake Arm, som gjør alt de kan for å stoppe OND. En.Gang.For.Alle. Milla vil redde G...