6

34 4 2
                                    

Ghost Rockers - The Kill Code
Kapittel 6
~ Kontrollrommet~

Bilde: Den Strake Arm's kontrollrom

Milla Pov: Det har gått noen dager siden jeg og Four kysset. Vi er ikke et par men vi kysser på hverandre i skjul. Men ofte blir vi avbrutt av at han må til kontrollrommet. Jeg er så nyskjerrig på hva som kan være der oppe. Hva slags planer Den Strake Arm legger for å stoppe OND.

Pistolen føles tung i hånden. Blikket mitt er festet på en målskive som står på bakken, 13 meter unna. Jeg har fått tillatelse til å bevege meg alene i den øverste delen av bygget. Får enda ikke gå ned å patruljere nede på bakken alene. I frykt for at jeg skal bli kidnappet eller skutt igjen.

Jeg tar et pust før jeg presser pekefingeren ned på avtrekkeren. Et høyt bang kan høres og kulen treffer akkurat ikke målskiven. Bra skudd. Jeg snur meg rundt å får øye på Vanessa. Hun sitter oppå en av de store våpnene med solbrillene på og en sigarett i munnen. Jeg bommet svarer jeg og lader om. Jeg fyrer av et til skudd. Hey, hva er det som skjer? Vanessa hopper av plassen hun satt på og står ved siden av meg. Jeg kysset Four er svaret mitt og jeg senker pistolen.

Vanessa har store øyne. Sigaretten som hun hadde i munnen faller ut. Hva faen mener du med det!? Spør hun. Jeg snur meg mot henne. Det jeg mener med det er munn til munn, lepper mot lepper.  Vanessa griper fatt i armen min. Er du klar over hva som vil skje om de andre lederne finner det ut? At sjefen driver å kliner med en Kadett? Spør Vanessa. Jeg røsker armen min ut av grepet hennes. Ja, jeg er fult klar over det sier jeg, fester pistolen i holsteren og går mot døren som fører inn til basen. Milla...! Jeg stopper. Hva? Spør jeg og ser på Vanessa med et litt irritert blikk.

Hva skal du gjøre? Spør hun. Med Four? Jeg legger leppene mine i en tynn linje. Gjøre det jeg kan best svarer jeg å legger hånden min på håndtaket. Å hva er det? Jeg lar øynene mine møte hennes. Ignorere ham å være usynlig er svaret mitt før jeg åpner døren og lukker den bak meg.

Basen er kald denne tiden på året. Hvor det nærmer seg vinter. De som jobber ende i fyr rommene må jobbe flere timer overtid for at basen skal få nokk varme. Jeg går i retning mot det stedet som er off limits til alle som meg. Alle kadettene. Kontrollrommet. Jeg bruker ett av mine triks ifra gatelivet til å snike meg forbi en haug av vakter og inn en dør hvor det står: KONTROLLARENA 1 på. Når jeg kommer innenfor døren er jeg nesten i sjokk. Det er gigantisk. Med alt mulig innen overvåkning og bevegelsessensorer. Flere ganger bedre enn det OND hadde hatt.

Jeg får fort øye på Four. Han står sammen med en kvinne. Kvinnen har brunt hår og er iført en svart dress med en lilla topp under. I hånden har hun en IPad å det ser ut til at hun viser Four noe på den. I følge ansiktsuttrykket hans må det være ganske viktig. Jeg kryper ned på gulvet, nærmere for å høre hva de sier. Det høres ut til at Four er små irritert.

Du kan ikke være seriøs nå?! Four sin mannlige stemme si. Damen prøver å roe ham ned men det ser ikke ut til å funke. Det ser mer ut til at han blir mer irritert. Milla kommer til å klikke når hun får vite dette! Protesterer han. Det er derfor hun ikke skal få vite noe sier damen. Hva?! Four kaster hendene opp i været. Tydelig frustrert. Det samme er jeg. Hva er det de snakker om? Daniel, hør..begynner damen men Four sender henne er stygt blikk. ikke kall meg det! Heter Four egentlig Daniel? Hvis hun får vite noe av dette, kommer hun til å ville dra å redde dem selv og det kan vi ikke tillate. Hun kommer til å få seg selv drept! Sier damen. Four kaster en mappe sint på bordet. Dette er vennene hennes det er snakk om, hun fortjener å vite det! Glefser han. Damen legger en hånd på skulderen hans. Da-Four, værsåsnill å hør på meg. Four tar et skritt mot døren. Nei! Enten så forteller du henne sannheten i løpet av de neste tjuefire timene...Four går mor døråpningen. Ellers så gjør jeg det! Og tro meg, hun blir ikke akkurat å ta det lettere av at det kommer ifra meg! Four går med sinte skritt ut av rommet og døren smeller han bak seg i sinne.

Jeg ser damen legge IPaden på bordet før hun stormer etter Four. Dette er min sjanse. Med raske bevegelser greier jeg å løpe bort til bordet, gripe iPaden og gjemme meg bak en vegg. Heldigvis har ikke iPaden noe kode og keg kommer direkte inn. Men det som jeg kommer inn på får meg til å rynke brynene. Det er en saksmappe på Jonas?!

MAPPE NUMMER 13
NAVN: Jonas Vinge
ID NUMMER: 0126566
Målet er Jonas Vinge, spioner har fått innsyn at Ava Paige har begynt forsøkene sine på subjekter nevnt nedenfor;
Subjekt 13 - Kirsti Tiermann
Subjekt 14 - Alex Danielsen
Subjekt 15 Jimmy Ottersen
Det er ikke satt opp noe ekstraksjon team...
Signert: Dana Johnsen

Ikke satt opp noe ekstraksjons team. Betyr det da at Den Strake Arm ikke kommer til å redde vennene mine!?jeg hørte fotskritt. Jeg legger mappen tilbake på bordet og kommer meg uoppdaget ut av kontrollrommet og ned tilbake til rommet mitt.

Jeg sitter på sengen med et bestemt blikk i øynene og pistolen i hånden. Hvis Den Strake Arm ikke vil redde venne mine...får jeg selv gjøre det. Og ingen skal stoppe meg..ikke engang følelsene mine for Four!

Wææææ!!!!
Nå skal Milla redde vennene sine, koste hva det koste vill.

I neste del stikker Milla av....

Vote & Kommenter
M.S

Ghost Rockers - The Kill Codeحيث تعيش القصص. اكتشف الآن