Ghost Rockers - The Kill Code
Kapittel 16
~ Rød Jakke ~Bilde: Emma's Jakke
Video: Feel Like Falling - Digital DaggersMilla Pov: Idet vi kommer tilbake til basen nærmest løper jeg til rommet mitt. Hvor er den...hvor er den! Mumler jeg til meg selv og graver gjennom boksene som ligger under senga, på kommoden og litt over alt. Hvor faen er den!..Hva er det du driver med? Spør en stemme. Jeg hiver alt jeg har i hendene opp i lufta og snur meg idet det faller i bakken. Hva faen, Vanessa sier jeg. Jeg kom bare for å si at det er middag nede i kantina sier hun...hva er det DU driver med og hun legger trykk på ordet du. Eh..jeg..jeg ommøblerer. Ja om møblerer rommet. Det var så rotete sier jeg, bare for å komme opp med en god løgn. Vanessa smalner øynene med går ut. Idet jeg ser døren lukke seg hiver jeg meg over boksene igjen.
Den mørke røde skinnjakken passer perfekt rundt skuldrene mine.
Jeg kan kjenne mamma sin lukt i den og jeg vil gråte. Gråte over at etter alle disse årene har jeg endelig fått vite hvem mine ekte foreldre er. Løyet til, bedratt av den som jeg trodde sto meg nær.Chase. Vært en bedrager selv ovenfor Ghost Rockers. Jeg er like god som Chase. Like slu, like farlig.
Jeg lemper ned i stolen min og drar skinnjakken tettere rundt meg for å prøve å få noe varme. Basen er ekstra kald nå som det nærmer seg høst. Små dufter av Emma Santiago's parfyme dekker jakken og jeg smiler svakt.
Jeg skal finne dere, om så jeg må gi meg selv opp til OND..igjen.OND BASE
Han har sluttet å gråte. Sluttet å syntes synd på seg selv. De fire gråe betongveggen i fengselscellen er dårlig til å holde på varme, så hele kroppen hans skjelver. OND bryr seg ikke om subjektene deres fryser. Så lenge de er i live. Så lenge de er av noe nytte. Det har Jonas fått vite den harde veien. Etter møtet med Ava Paige hadde han besvimt og endt opp i cellen med ingenting på seg unntatt undertøy og et tynt ullteppe. Straff. Straffen hans for ikke å si det Av Paige ville han skulle si. Hvor Milla er....
Jonas reiser seg med skjelvende bein idet en liten alarm går av. Tid for frokost. Det lille måltidet før mer 8 timers arbeid uten pauser eller vann. Nytt helvete.
Hele veien mot kantinen er hodet hans ned. Han tar imot maten ,eller det som kan bli identifisert som mat. Han setter seg på et tomt bord og må bite seg i leppen for å ikke skrike i smerte når en av vaktene kommer borti i ham med strøm stavene deres med et «uhell». De gjør det hver gang ved frokost. Velger ut noen offer og går hele frokost tiden, som er på en time, og stikker dem med strøm stavene. Og de som skriker, stryker. Stryker du får du lagt på 3 timer med arbeid ute i gården. Ingen vil det.På vei mot gården holder han utkikk for nødutganger. Det gjør han hver gang. Ser etter letteste og mest effektive vei ut. Men stikker han av, etterlate han de andre som er her. Er han villig til å gjøre det? Etterlate de 2500 personene som er fanget hos OND sammen med han?.....
Og der var kapittel 16 ferdig.
Bare 4 kapitler igjen!!
Jonas må ta et valg om han skal stikke av og la de andre være igjen. Eller risikere å miste alt i kampen om å prøve å redde alle sammen. Milla har funnet jakken og hun er fast bestemt på å finne foreldrene sine.I neste del snakker Four, Milla, Jacob og Vanessa sammen over hva de skal gjøre med nedtellingen..og Milla finner ut at hun kan ende opp med å måtte ta et umulig valg!
Vote & Kommenter
Xoxoxo
M.S
STAI LEGGENDO
Ghost Rockers - The Kill Code
FanfictionBok 5 i Ghost Rockers serien Et valg •En knapp •En Framtid Det har gått ett år siden Milla Santiago ble reddet fra OND. Hun ble reddet av motstandsbevegelsen, Den Strake Arm, som gjør alt de kan for å stoppe OND. En.Gang.For.Alle. Milla vil redde G...