13

41 2 1
                                    

Ghost Rockers - The Kill Code
Kapittel 13
~ The Return Of Chase Davenport ~

Bilde:  Chase Davenport

The return of Chase Davenport

Milla Pov: Jeg våkner av en høy bipelyd. Øynene mine åpner seg. Jeg kan se taket til sykestuen i Den Strake Arm's base. Jeg kan fortsatt kjenne musklene mine dirre etter å klatret opp den 20 meter lange fjellveggen. Nakken min er stiv. Du er våken! Kan jeg høre en stemme si. Jeg ser Four komme inn. Han går bort til meg og kysser meg på leppene. Jeg stivner til. Er ikke vant med at noen bare kommer opp til meg og kysser meg. Jeg kysser tilbake og han lener seg vekk og ser meg inn i øynene. Er du OK? Jeg husker sykesøsteren spurte meg det samme spørsmålet de første dagene jeg kom hit. Jeg biter meg i leppa. Usikker om jeg burde fortelle ham om foreldrene mine som Ava Paige sa. Men det ender opp i et svakt nikk. Med et siste kyss på leppene mine går Four ut av rommet. Hodet mitt faller tilbake på puten. Hva faen skal jeg gjøre nå?

Ingens Pov: Four går inn i kontrollrommet. Han har et ekstra stort smil om leppene. Milla var våken og hun var ok. Men smilet hans forsvinner helt når han ser Jacob stå lent mot veggen, et ganske så urolig blikk i øynene. Hva skjer, Jake? Spør Four. Stemmen hans har gått ifra å være bekymringsfullt til alvorlig. Jacob leder Four inn på et rom som er utenfor rekkevidde for noen av de andre i rommet, han lukker igjen døren. Four setter seg i en stol og ser på Jacob med spørsmålstegn klart i øynene.

Noen av dronene våre plukket opp radioaktiv aktivitet noen mil unna den siste OND basen som vi ødela begynner han. Ja? Spør Four. Han liker ikke hvor dette går. Og på satellitt bildene som vi tok i går kveld, kunne vi se at det var en mulig rakett silo som var der, avslutter han. En aktiv en? Spør Four, han har reist seg ifra stolen sin. Aner du hva dette betyr? Spør Four, Jacob. Jacob nikker. Det betyr at OND kan avfyre armerte stridshoder og ødelegge hva enn de vil og ikke noen puslete pistoler vil kunne stoppe dem. Jacob nikker nokk en gang. Four får et bestemt blikk i øynene. Hvem vet om dette? Det er bare oss to, Vanessa og personen som fløy dronene. Okei...vi holder dette mellom oss, kommer det ut at OND har en atombombe vil det oppstå panikk. Jacob nikker. Jeg sender ut et team i morgenen for å sjekke ut siloen sier Four før han går ut av rommet. Hendene hans svetter idet han tar heisen ned til kantinen.

OND BASE

Ava Paige står ved en seng. På sengen ligger Chase Davenport. Han er fortsatt bevisstløs mens de siste testene foregår. Ava Paige går ut av rommet og inn i OND sitt kontrollrom. Hvordan går det med raketten? Spør hun. Mr Janson snur seg mot henne. Det går bra, om noen få dager er den klar for oppskyting og da kan ingen stoppe oss, spesielt ikke Pasient Null sier han. Perfekt, jeg vil ha alle detaljene om raketten, hvor mye som skal være i den og oppskytnings dagen sier Paige. Mr Janson nikker. Det eneste som kan høres et klikkingen av skoene hennes idet hun går ut av rommet.

Ava Paige går tilbake til hvor Chase ligger og ser på skjermen som er festet like over hodet hans. Alle vitalene er gode og testene er om få minutter ferdige. Hun tilkaller en lege som skal vekke Chase. Legen gjør siste forberedelser og presser på en liten knapp. Oppvåknings middelet blir sendt ifra maskinen og inn i Chase sin kropp. Det tar ikke mange sekunder før Chase sine fingre begynner å røre på seg, øynene hans sperrer seg åpen og han gisper idet han setter seg rett opp med øynene vide åpne. Pusten hans er høy. Han ser Ava Paige som smiler mot ham. Chase vil spy.

Velkommen tilbake, Mr Davenport...vi har mye jobb å gjøre sier Ava Paige og sender Chase et ondt smil.....

Og der var kapittel 14 ferdig!
Chase er våken! Og nå har Four og Jacob oppdaget en rakett!
I neste kapittel sniker Milla seg med på Four sitt lag og drar for å sjekke ut OND sin silo.

Ord som det kan være vanskelig å forstå:
Atomrakett: Alle raketters mor, den kan ødelge alt...verdens kontinenter. Alt.
Rakettsilo: Der man bygger/lagrer raketten før den skytes opp
Stritshode: Den eksplosive delen av en rakett, den øvre delen kan lagre kjemiske midler.

Vote & Kommenter
Xoxoxo
M.S

Ghost Rockers - The Kill CodeWhere stories live. Discover now