Zoals gewoonlijk sta ik om 5 uur op, I know het is vroeg maar dan heb je teminste tijd om alles over te kijken of je niks vergeten bent. Ik stap uit bed, pak mijn bril en loop naar de badkamer, zoals gewoonlijk ben ik de enigste dus glip ik snel de badkamer in. Ik kleed me uit en zet de douche aan, ik leg een handoek klaar en stap onder de warme stralen. Ik pak mijn favoriete shampoo en was mijn haren, dan hoor ik de deurklink naar beneden gaan en mijn broer Bryan komt naar binnen. 'Ah Bryan ga weg!' gil ik boos en ik draai me snel om. 'Nah ik moet pissen..' ' Bryan! Ik meen het! ER-UIT! ' gil ik hysterisch 'Sjezus rustig nerd.' zegt Bryan terwijl hij met zijn ogen rolt. Bryan blijft koppig en blijft in de badkamer. ik zet de douche uit en sla gauw de handoek om me heen, in mijn ooghoeken zie ik Bryan mijn lichaam bestuderen. Ik pak snel mijn bril en snel de badkamer uit, op weg naar mijn kamer. Ik pak mijn broek en een simpel shirt, maak de glazen van mijn bril schoon en bind mijn rode haar in een staart. Snel pak ik mijn tas en kijk of ik alles heb. Als ik alles gecontroleerd heb loop ik met mijn giga zware tas naar beneden. ' heei lieverd ' zegt mijn moeder ' hoi mam ' zeg ik terug terwijl ik met mijn vinger mijn bril naar achter druk. Ik loop naar de keuken, smeer een broodje pindakaas en eet hem snel op, ook gooi ik snel een boterham en wat drinken in mijn tas. Voor de laatste keer kijk ik in mijn tas of ik alles heb en daarna loop ik naar de voordeur. ' Doeg mam ik ga naar school!' roep ik nog en loop naar buiten, pak mijn fiets en sjeez naar school. Eenmaal aangekomen op school ga ik "alleen" op mijn vaste plekje in de aula zitten. Langzaam aan stromen er steeds meer kinderen de aula in wachtend op de bel. Ik pak mijn leesboek en begin te lezen totdat de bel gaat. Snel doe ik mijn boek in mijn tas en ik sprint naar het geschiedenis lokaal. Ik ga helemaal voor aan zitten en leg alvast mijn boeken op mijn tafel. 'Goedemorgen mevrouw Steward' begroet de geschiedenis docent mij. 'Goedemorgen meneer' antwoord ik beleefd, hij geeft me een lach en een vriendelijk knikje terug. Als iedereen in de klas zit begint de docent met lesgeven. De hele les lang voel ik allemaal propjes papier tegen me aangegooid worden, ik draai me om en kijk in de 2 lachende gezichten van Rob en Luke de 2 popiejopies van de klas. 'hou is op' fluister ik 'wie ben jij om dat te bepalen?' zegt Luke. 'Luke als je nu niet oplet en je mond houd mag je vertrekken!' Ik glimlach bitchie naar hem en draai me om. Is het toch ergens goed voor om het lievelingetje te zijn van de docenten. In mijn ooghoeken zie ik Luke nog zijn middelvinger opsteken. "Luke ER UIT!' schreeuwt meneer Mollema door het lokaal. Hij staat op stopt zijn spullen in zijn tas en fluistert nog snel in mijn oor ' ik krijg jou nog wel, nerdje.' Hij loopt weg en gooit expres mijn boek op de grond. 'achterlijke formule!' sis ik en ik pak mijn boek van de grond. de rest van de les loopt normaal en voor dat ik het weet gaat de bel. Ik doe al mijn spullen in mijn tas en ik ben een van de laatste die het lokaal verlaat. Snel loop ik door de gangen opweg naar het volgende lokaal totdat er aan mijn rugzak word getrokken. Ik val bijna achterover maar ik herstel me en draai me snel om. 'Wat moet je?!' snauw ik als ik Luke zie. ' Niet zo aangebrand Nerdje!' zegt Luke. Ik slaak een geërgerde zucht. ' Luke ik moet naar de les ik heb geen tijd voor dit!' zeg ik boos. Luke rolt met zijn ogen 'Jij bent echt een ongelooflijk nerd maar ga maar voordat je te laat komt..' ik frons en draai me om om weg te gaan maar voordat ik 1 stap kan zetten duwt Luke me in mijn rug en val ik voorover. Mijn tas valt ook op de grond en alles maar dan ook alles valt eruit. Snel krabbel ik overeind en verzamel alle spullen. Ik hoor Luke lachend weglopen en ik prop alles in mijn tas. 1 ding weet ik zeker en dat is dat ik veel te laat ben! Snel pak ik mijn tas en sprint door de gangen. Uitgeput kom ik aan bij het lokaal. Ik doe de deur open en zoals ik al verwacht had was de les al begonnen. 'Mevrouw Steward? Waar kom jij zo laat nog vandaan?' vraagt de docent met gefronste wenkbrauwen. ' I-ik ben gevallen m-met mijn tas e-en alles viel eruit!' hakkel ik met een tomatenhoofd. Ik zie mevrouw Dekkers me doordringend aankijken 'Oké ga maar zitten.' zegt ze uiteindelijk. Ik zucht opgelucht en ga zoals gewoonlijk vooraan zitten..
Als de school uit is loop ik op het schoolplein richting de fietsenstalling totdat Bryan naar me toe komt lopen. 'Hey nerdje mag ik je fiets?' vraagt Bryan. ' Nee! Anders moet ik lopend naar huis!' ik zie Bryan met zijn ogen rollen 'Jij kan achterop! Nou hup geef me je sleutel..' ' Ik pak me fiets zelf..' zeg ik en ik loop naar de fietsenstalling. Ik haal mijn fiets van slot en ik neem hem mee naar het hek waar Bryan wacht. Ik geef hem mijn fiets en ik ga achterop zitten en sla mijn armen ongemakkelijk om Bryan's middel. Hij sjeesd weg en ik moet moeite doen om niet van de fiets af te vallen.
Na 10 minuten komen we aan bij ons huis. Ik spring van mijn fiets en loop naar binnen. ' Ik ben thuis!' 'oke! hoe was school?' 'zo als altijd!' ik gooi mijn jas richting de kapstok en daarna volgen mijn schoenen, ik ren gauw naar boven, leeg mijn tas en begin aan mijn huiswerk.
'Ariana! Eten!' schreeuwt mijn moeder 'oke! ik kom al! krijs ik terug. 'hei, wat eten we?' 'spaghetti' antwoord mijn vader 'lekker' zeg ik terwijl ik over mijn lippen lik. Als ik klaar met eten ben zet ik mijn bord op het aanrecht 'Mam mag ik naar boven?' 'ja zo, eerst willen je vader en ik wat belangrijks vertellen...'
JE LEEST
Hidden Talent
Teen FictionHet leven van Ariana Steward veranderend compleet als ze per toeval ontdekt word als zangeres, in haar net nieuwe woonplaats, London. Ze mag een album maken met one Direction, iets waar bijna iedereen van droomt, alleen Ariana zelf is daar niet zo b...