Selesai mandi, Elina duduk mengadap laptop. Sambil menonton cerita drama melayu yang dia dah download, sambil tu juga dia sapu ubat di tempat yang dia luka sebab kes ragut tadi.
"auchh... Pedih... Auu.. "
Dia menyapu perlahan lahan. Lepas itu dia menyapu luka di buku lalinya juga.Siap semuanya dia menutup tudung ubat sapu berhati hati. Cotton bud di buang ke dalam tong sampah kecil berdekatannya. Dia meneruskan melayan drama cinta yang sedang hangat sekarang ni. Bertajuk "l Love You, abang chik.. "
Sekarang dia dah download episod 27. Tinggal beberapa episod lagi drama ni akan menemui ajal. Eh menemui penamat. Huhu.. Apalah ajal.. 😨
Tengah khusuk dia melayan baik punya, telefonnya berdering.
'siapa pula ni? Kacau lah.. Hm. Siapa call ni? Number tak dikenali.. '
Lantak lah. Malas nak angkat. Selalu sangat number number yang tak dikenali menghubunginya beberapa minggu ini. Ada yang budak sekolah menengah call, galak nak chat, nak berkenalan lah apa. Tak kuasa akak nak melayan dik. Habiskan belajar dulu. Nanti baru tackle akak balik ye. Kalau masa tu akak tak expired lagi. Tak de laki lagi kita couple ye..
Sekali lagi dia terkejut kerana mejanya bergetar apabila telefonnya berbunyi lagi. Apa lagi keluarlah lagu aku takut by repvblik.
Lagu tu lagu famous sekarang. Lagu tema drama terkini.
Siapa nih..
"hello... Anyoung haseyo”
"hello.. Hello? "
"hello.. Yeaa (korea : ya) Anyoung haseyo” Who are you.. hello. Siapa ni? "Ehhhmm.. Bunyi pemanggil itu berdehem.
"hello. Amboi anyoung haseyo, anyoung haseyo. Kau jual sayur ke Elina? " Encik Rizal menjawab selamba. Sebenarnya dia menahan tawa. Kelakar juga minah ni getusnya.
"siapa ni? Jap.. Encik Rizal ke ni? "
'Elina cuak. Dia memandang screen telefon, Encik Rizal call guna nombor telefon lain ni. Betul ke Encik Rizal ni? '
"ya. Aku ni. Kau buat apa tu.. Tengah tengok cerita korea ke apa ni? "
Elina merah padam. Dia malu.
Er.. Bukan drama korea, tapi drama melayu.. Namun dia tidak menjawab soalan Encik Rizal. Pelik tiba tiba aje encik tebuan ni call. Sebelum ni tak pernah pernah pula dia call aku."hello.. Kau ada dekat situ lagi ke ni? Senyap je. "
"ar.. Ada apa encik call Elina? "
"takde lah aku nak tanya kau okey ke tak? Macam mana, luka luka dah sapu ubat, dah makan ubat ke belum?."
Elina pelik. Matanya membutang. Biar betul Encik Rizal begitu prihatin pasal aku.Hihi.. Hatinya suka. 😱😊
"aa.. Dah. Kenapa encik.. Elina okey je ni. "
"oh.. Okey ye. Jadi esok boleh datang kerjalah kan.. "
Elina mengaru kepala.. Alamak menyesal pula cakap okey. Reverse balik kata kata tu boleh tak... Huhu.
"ya.. Aa.. Bo..leh." lambat aje dia jawab.
Sebenarnya hati dia nak cakap tak boleh datang kerja. Lenguh. sakit sakit urat semua ni ha. Tapi dia kelu nak cakap macam tu.
"okey cun.. Esok kau datang kerjalah kalau macam tu! Okey bye.. Assalamualaikum. "
Pup.. Panggilan dimatikan. Waalaikumussalam.
Elina geram. Aku dah tahu encik tebuan tu bukan peduli ke apa. Aku sakit lagi ke tak. Dia call cuma nak suruh aku g kerja esok. Arhh.. Hm.. 😤
Nasib kau lah Elina dapat majikan tak berapa nak prihatin sangat tu.
Lima belas minit berlalu. Elina sedang menangis kerana betul betul menghayati watak drama melayu itu dimana heroinnya bernama Fatimah hanya dipermainkan oleh 'Abang Chik'. Laju aje air matanya mengalir. Jahatnya Abang Chik, Fatimah betul betul sayang dia. Sanggup berkorban apa saja. Sanggup jual lembu kesayangannya demi selamatkan Abang Chik masa Abang Chik sakit. Tiba tiba Abang Chik kahwin dengan anak Tauke Laksa yang jahat tu. Waa... 😩kesian Fatimah!
Tuttt... Tutt..
Sapa pula ni..
0126505890
Esok tak payah datang kerja. Rest dekat rumah dulu. Aku bagi cuti dua hari.. Gaji... Jalan. Tapi aku bayar separuh hari aje. "
Yeahhh dapat cuti. 😃
Dahinya berkerut.
Tapi... Gaji dapat separuh hari aje?? hmm.. Ye lah boss. Yang penting esok dapat cuti. Terus bertukar riak wajahnya yang sedih tadi. Sekarang baru dia tersenyum. 😄😊0166220232
(Elina_bibik)"okey. Separuh pun separuh lah encik.. Terima kasih encik... 🐝"
Sengaja dia meletak icon tebuan.
Encik Rizal berkerut melihai icon yang dihantar oleh Elina.' Tebuan? '🐝😕😶
Dia membiarkan mesej itu dan turun ke dapur.P/s : Hurm.. Korang jangan pula mesej Elina tau walaupun dah tahu nombor telefon Elina. Ingat tau. 😁💅💅😌
YOU ARE READING
👠 | EPISOD RINDU ELINA | By : missPuteri | in The Making.... now |
HumorEpisod Rindu Elina: Menceritakan kisah 👠👒👗Nur Haura Elina yang menjadi pembantu rumah menggantikan Mak Yam yang sedang sakit. Encik Rizal Arman yang cerewet itu betul betul menjengkelkan Nur Haura Elina. Sepanjang bekerja di situ dia hanya mempu...