"Desas desus mengatakan Mawar Alia telah pun berkahwin dengan seorang usahawan. Mereka juga khabarnya sudah mempunyai seorang anak. Benar atau tidak berita ini mari kita sama sama terjah! "
📹📣📌📍🎥🎬📺📻Wartawan bernama Joyah Jonet itu benar benar ingin membongkar kebenaran dengar menemubual artis terkenal itu sebaik saja Mawar Alia keluar dari pejabat pengarah urusannya dan dari bilik pengarah produser Encik Othman Bakar.
"Mawar, apakah betul berita yang kami terima yang Mawar dah pun berkahwin dan mempunyai anak? "
Mawar tidak menjawab dan memakai kaca mata hitam menuju kereta jenis estima miliknya. PA dan drivernya mendapatkannya.
Beberapa orang wartawan sudah mula memenuhi keretanya."saya tak ada komen apa apa. "
"kalau macam tu kami merasakan semua berita itu boleh dipercayai, apa komen Mawar?" wartawan bernama Bidin Abdullah terus mendesak untuk mengetahui kebenaran.
"tidak. Semuanya khabar angin... Bawa bertenang semua... Buat masa ini tiada apa apa komen dari Mawar Alia sendiri jadi, semua berita ini berunsur menjatuhkan karier Mawar. Tolong beri laluan. Kami mohon maaf."
PA nya menolak beberapa orang wartawan dan berjaya memboloskan diri mereka ke dalam keretanya bergerak meninggalkan perkarangan industri Kretif Artis pada petang itu.
Dalam kereta Mawar Alia menangis. Dia ingin mendail number phone suaminya namun dia kelu. PA nya menenangkannya. Baru hari ini dia sedar sepatutnya dia berterus terang terlebih dahulu. Kini semuanya terbongkar lebih cepat dari yang di sangka. Encik Othman Bakar bukan main marah dan akan menyamannya. Kini semuanya musnah. 😔
Elina termanggu melihat berita itu. Dia dapat merasakn Mawar Alia dalam keadaan yang tidak baik. Kesian pula.
Satu berita lagi menyusul.
Sehingga ke rumah wartawan mengikutnya. Kelihatan wajah suram seperti baru menangis terlihat di wajah Mawar Alia tanpa memberi sebarang ulasan Mawar Alia masuk ke rumahnya. Dua buah kereta kelihatan pergi meninggalkan rumah mewah mawar Elina. Semuanya terakam di rancangan 'Terjah'.Elina tahu Mawar Elina akan kehilangan kerjayanya selepas ini. Dia tumpang simpati ke atas artis itu. Sayang, artis sepertinya sangat berbakat dalam lakonan dan nyanyian. Kini semua telah mengetahui status artis itu yang sebenar.
Di laman sosial pula kisah Mawar Alia makin menular.
Terbaru mereka dapat mencari gambar suami Mawar Alia yang berjaya diselongkar. Dipercayai usahawan itu adalah orang yang kerap bersama artis itu. Mereka kerap berjumpa dan ada di setiap function dan annual dinner serta anugerah skrin yang diadakan. Selama ini dia hanya mengakui bahawa lelaki itu hanya teman tapi mesranya.
Ada peminat yang menghormati kisah hidup Mawar Alia dan ada yang mengecamnya kerana tidak jujur dan menipu para peminat. Kesian Mawar Alia. Baru Elina tahu selama ini betapa mereka suami isteri cuba merahsiakan tentang hal ini. Tentang hal perkahwinan mereka!.
Encik Rizal sedang termenung di parking rumahnya. Dia kelihatan resah. Seketika kemudian dia masuk ke dalam rumah dan mendapatkan kunci kereta. Baby Dee dibawa bersama, namun dia menukar fikiran dan menghantar baby Dee ke rumah Elina.
"Aku minta maaf sebab dah ganggu kau malam malam macam ni. Tapi aku ada hal. Kau tolong jaga baby malam ni boleh? "
"boleh encik. Saya faham.. "
Encik Rizal lega. Dia tersenyum sebelum pergi,
"terima kasih banyak Elina. "
Elina membawa baby Dee masuk ke dalam rumah.
YOU ARE READING
👠 | EPISOD RINDU ELINA | By : missPuteri | in The Making.... now |
ЮморEpisod Rindu Elina: Menceritakan kisah 👠👒👗Nur Haura Elina yang menjadi pembantu rumah menggantikan Mak Yam yang sedang sakit. Encik Rizal Arman yang cerewet itu betul betul menjengkelkan Nur Haura Elina. Sepanjang bekerja di situ dia hanya mempu...