Epiloog

117 17 3
                                    

We lopen over de met goudkleurige bladeren bekleedde straat, Skye en ik. Het schemert buiten en ik voel me goed, ontzettend goed zelfs. 'Waar lopen we heen?' Vraag ik. Skye glimlacht en trekt plagerig aan een pluk van mijn kortgeknipte krullen. 'Dat zul je wel zien.' Ik kijk haar verbaasd aan, maar negeer de geheimzinnigheid. 'Wil je ook?' Skye stopt om kauwgum uit haar jaszak te halen. Ze steekt er een tussen haar tanden en houd de ander voor mijn neus. 'Hm-hm' hum ik. Een mintachtige geur vermengt zich met de herfstlucht. Sinds de dag dat Skye naar me toe kwam om te praten zijn we alleen maar beter bevriend geworden, en nu is het al anderhalf jaar later. Er is ontzettend veel gebeurd. Ze heeft me verteld dat zij Wolf al een tijd zag zitten en daarom eigenlijk wel blij was dat ik Wolf niet echt leuk vond, gek genoeg. Ik kijk opzij en zie dat Skye naar me grijnst. Voor ons zie ik twee kleine figuurtjes steeds dichterbij komen. Wolf en River. Skye heeft ze zover gekregen weer eens iets met z'n vieren te doen. Een warm gevoel verspreid zich in mijn lichaam als ik denk aan de goudblonde krullen en de groene ogen van de persoon waar ik mijn hart voor open heb gesteld. Hij is zo lief voor me. Gelukkig kon River het goed met Wolf vinden en konden we allemaal lachen om mijn domme actieplan. Wolf is nu al 10 maanden samen met Skye, ze zijn heel gelukkig. Dit jaar hebben we eindexamen gedaan, en we zijn allemaal geslaagd. Nu zijn we begonnen aan onze studie. Ik studeer psychologie, Wolf rechten, River doet de pabo en Skye journalistiek. Ik voel twee sterke armen om me heen en trek mijn mondhoeken omhoog zodra zijn geur mijn neus binnendringt. 'Hé schoonheid.' 'Hoi Riv.' Murmel ik tegen zijn shirt, terwijl ik met een schuin oog naar Skye en Wolf kijk die in elkaars armen vliegen. Ik verstrengel mijn vingers met die van Wolf. 'Ik heb je gemist, schat.' Fluistert hij. Resoluut plant hij een kus op mijn mond. 'Ik jou ook.' Met zijn duim streelt hij over de rug van mijn hand. River is er ouder uit gaan zien en heeft goed getraind het afgelopen jaar. Wolf loopt naar me toe en geeft me een knuffel. 'Hé dwergje.' Zegt hij, terwijl hij ondeugend op mijn neus tikt. Ik grinnik en geef hem een klap op zijn arm. Hij is, in tegenstelling tot mij heel erg gegroeid. Zijn haar is donkerder blond geworden en ik kan aan zijn lichtgebruinde huid zien dat hij heeft genoten op onze examenreis. Ik kan het heel goed met hem vinden. Natuurlijk blijft er altijd iets ongemakkelijks tussen ons, maar dat is bijna niet te merken. Kortom,hij is één van mijn beste vrienden. Skye trekt Wolf tegen zich aan. 'Waar gaan we heen?' Vraagt ze, terwijl ze haar hoofd op zijn schouder laat rusten. 'Laten we naar die heuvel gaan om sterren te kijken.' Zegt River. Hij geeft een knikje naar de overkant van de weg en slaat een arm om me heen. 'Sterren kijken, hm?' Vraagt Wolf. 'Ik kijk liever naar de Skye.' Een luide lach klinkt uit Skye's mond en we komen in beweging.

Zodra we aan zijn gekomen ploffen we neer op het gras. Ik laat me achterover vallen. Skye en Wolf zitten een eind verderop, we horen ze lachen en luid praten. Het geroezemoes maakt me duf. Ik zucht. 'Wat is er, Luna?' River gaat naast me liggen. 'Ik ben zo gelukkig, River.' Zeg ik. Even zoek ik naar de juiste woorden. 'Dat ik jou mijn vríénd kan noemen. Dat ik hier lig met mijn allerbeste vrienden en de liefde van mijn leven, kijkend naar de..' Mijn ogen speuren de hemel af, op zoek naar de maan. Zodra ik die in het vizier krijg word mijn glimlach breder. Ik schraap mijn keel. '...kijkend naar de prachtige hemel.' River's hand zoekt naar die van mij en we vlechten onze vingers in elkaar. 'Ik hou van je.' Fluistert hij. Een kriebel vliegt door mijn lijf en ik geef hem een kneepje in zijn hand. 'Ik ook van jou.'

Na die woorden kom ik overeind, zoek ik steun op mijn ellebogen en buig ik voorover om hem te kussen.

In het Maanlicht.

MaanlichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu