De volgende dag ben ik vroeg op. De warme ochtendzon aait mijn gezicht en streelt mijn haar. Ik pak slaperig een krentenbol uit de boodschappentas en zak in een van de klapstoeltjes voor de tent. Mezelf in slaap wiegend luister ik naar de vogels die vrolijke deuntjes fluiten, naar het water wat zachtjes kabbelt en naar de prachtige stilte. Langzaam doezel ik in. Ik schrik wakker van het gehuil van een baby en ik besluit te gaan zwemmen. Ik pak mijn badtas en trek mijn bikini aan. Het water is koud, maar heerlijk verkoelend. Ik sluit mijn ogen en geniet van het klotsende water. Mijn hoofd begint langzaam leger te worden. Twee stevige zachte handen doen me opschrikken uit mijn rust. Gillend kijk ik om in de mooiste ogen van de wereld. Ik hap naar adem en mijn hoofd stroomt weer vol met gedachten. River lacht naar me. ‘Goedemorgen’ zegt hij. Ik bloos en sla mijn ogen neer. ‘Wauw, Lu. Je bent mooi in de ochtend.’ hoor ik. Verbaasd kijk ik op. River glimlacht naar me omdat hij mijn aandacht heeft en duwt me dan onder water. Proestend kom ik boven. ‘RIV! ROTJOCH’ gil ik lachend. Giechelend waad ik naar hem toe en spetter hem nat. Hij lacht luid. Ik zie zijn gespierde borst glinsteren van de waterdruppels. Zijn krullen hangen schattig over zijn voorhoofd en zijn gezicht staat vrolijk. Met mijn handen duw ik tegen zijn borst, in een poging hem ook onder water te kunnen dompelen, maar hij is veels te sterk voor mij. Liefkozend pakt hij mijn polsen vast. Ik probeer me los te trekken maar als ik begrijp dat dit niet gaat werken leun ik hijgend tegen zijn borst. Met één vinger tilt hij mijn kin op. Alle vlinders in mijn buik worden wakker. ‘Lu’ fluistert hij. Ik kijk naar zijn schattige sproetjes. Van zo dichtbij kan ik ze haast tellen. Mijn ogen worden als vanzelf naar zijn hartvormige mond getrokken. ‘Riv’ zeg ik zachtjes. Ik aai over zijn lippen en zucht. Hij glimlacht. Ik sta tot mijn schouders in het water en hij tot zijn borst, maar het moment is heerlijk. Voorzichtig leunt hij verder naar me toe. Zijn vochtige lippen raken de mijne. Ik proef het zoete meer en pepermunt terwijl ik door zijn krullen streel. Een straaltje water loopt via zijn slaap over mijn voorhoofd. Ik druk mijn lichaam tegen de zijne en het voelt raar om tegen zijn warme borst te staan terwijl het koude water mijn lichaam verkoeld. Hij pakt me vast bij mijn kaken en geeft me nog een kusje op mijn voorhoofd. Dan knuffelt hij me. Ik begraaf mijn gezicht in het kuiltje van zijn nek. ‘Ik hou van je’ zeg ik gesmoord. Het klotsende water pakt de woorden van me af. ‘Wat zei je?’ River’s stem brengt de kriebels weer terug in mijn buik. ‘Niks’ antwoordt ik. We staan heel lang in dezelfde houding en bewegen niet, tot het strandje volstroomt met mensen van de camping. Ik zucht en laat hem los. Mijn huid tintelt nog na en ik sla mijn armen om mijn lichaam. Snel waad ik naar de kant, waar ik me afdroog. ‘Kom’ zeg ik. River volgt me naar de tent.
De anderen zijn ook al wakker. ‘Lekker gezwommen?’ vraagt Olaf lachend. Hij staat tegenover Lente en ik zie aan ze dat er net iets bijzonders is gebeurd, want hun gezichten staan een beetje geschokt. Ik knipoog naar Lente en ik knik. Vanuit de tent waar we in slapen hoor ik Teun en Skye kletsen en Hessel komt in een korte broek en blote borst naar buiten gelopen. Hij rekt zich uit terwijl hij naar me zwaait. Ik lach en loop mijn tent binnen. ‘Goedemorgen!’ zeg ik vrolijk. Skye en Teun zwaaien en ik trek een zomerjurkje aan. ‘Het is echt warm buiten!’ zeg ik. De meisjes begrijpen mijn hint en vliegen uit bed. ‘Wauw!’ roepen ze als ze buiten komen in hun pyjama’s. Hun slaperige gezichten worden uitgelachen door de jongens en we schuiven met zijn allen aan de picknicktafel. Het ontbijt staat al klaar. ‘Smakelijk eten’ zegt Skye met volle mond. Iedereen knikt haar vrolijk toe behalve River. Ik geef hem een harde schop onder de tafel en kijk hem boos aan. ‘Smklk tn.’ Zegt hij binnensmonds.
We besluiten de hele dag bij het meer rond te hangen. Het is heel warm voor deze tijd van het jaar, en daarom liggen voornamelijk de meisjes te bakken in de brandende zon. Ik grinnik en kan het niet laten af en toe snel even een duik te nemen. Als de avond valt zijn we allemaal half verbrand en half bruin geworden. Hessel heeft een meisje ontmoet waar hij flirterig omheen blijft hangen, maar de anderen gaan vermoeid naar de tent.
Ik kruip tussen de meisjes in mijn slaapzak. 'Welterusten' klinkt het rustige stemmetje van Teun. Ik glimlach. 'Slaaplekker' Antwoord ik fluisterend terug. Het zachte gesnurk naast me toont aan dat Lente en Skye al slapen. Ik sluit mijn ogen en doezel net in als hard gelach me doet opschrikken. Slaperig draai ik me op mijn rug en ik staar in de duisternis. Naast ons hoor ik de aanstekelijke lach van River. Nu kan ik al helemaal niet slapen. Ik zucht diep en leun op mijn ellebogen. Vluchtig werp ik een blik naar Teun. Ze ligt met haar rug naar me toe en haar slaapzak deint op en neer door haar regelmatige ademhaling. Ik besluit naar de wc te gaan en daarna te gaan slapen. Zachtjes glijd ik uit mijn slaapzak. Ik gris een zaklamp mee en loop bibberend naar buiten. Als ik na een barre tocht terugloop van de wc’s, voel ik twee armen om mijn middel. ‘Kom’ fluistert een zachte stem. Ik huiver bij zijn warme adem op mijn ijskoude huid. ‘Kom Lu’
JE LEEST
Maanlicht
RomanceLuna is verliefd. Maar ze is niet zomaar verliefd. Ze is verliefd op het vriendje van haar beste vriendin, Skye. Als Skye het uitmaakt met River omdat hij zich raar gedraagt probeert Luna er alles aan te doen om hem voor haarzelf te krijgen. Als dat...