#24

1.4K 62 9
                                    

Sara sudah kembali bekerja. Puas ditegah oleh Izzat, namun Sara tetap berdegil untuk bekerja.

'Hak alah, aku baru berapa bulan mengandung, bukan nya dah nak beranak yang dia tak bagi aku kerja tu macam aku ni dah nak beranak..' rungut Sara dalam hati.

Sesampai sahaja di tempat kerja nya, dia ditegur oleh rakan sekerjanya, Misha.

"Hai Sara, lama you cuti. You dah okey ?"

"I okey dah. Kalau tak okey takkan i nak datang kerja kan?" Jawab Sara sambil memberikan satu senyuman manis kepada Misha.

"Haha, baguslah kalau you okey. Welcome back !" Ujar Misha sebelum kembali ke meja kerjanya.

Sara juga turut sama kembali ke biliknya.


******

"Haa cemana ? Jadi ke hari jumaat ni?" Soal Anis kepada seseorang.

"Jadi. Kau hanya perlu sediakan duit ja. Yang lain konfem settle." Ujar si pemanggil.

"Baik, aku taknak eh rancangan kita ni gagal!" Ucap Anis sebelum menamatkan panggilan.

"HAHAHAHAHAHA , TAK SABAR NYA NAK JADIKAN IZZAT MILIK AKU.." jerit Anis sambil ketawa jahat.


******

"Izzat, mama nak tanya sikit boleh?"

"Ya mama. Tanyalah." Jawab Izzat.

"Izzat dengan Sara bergaduh ke?" Soal Ibunya.

"Err.. okey ja mama. Kenapa ?" Jawab Izzat sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"Hm kamu tak payah lah tipu mama. Mama ni lebih dulu makan garam dari kamu."

Izzat mengeluh lemah. "Hm takdelah mama. Biasa lah hal kecik ja." Terang Izzat.

"Hm bincang lah elok elok. Kamu tu banyak banyak lah bersabar. Biasalah tu perempuan mengandung emosi dia tak stabil." Pesan Datin ...

"Baiklah mama."

*******

Setiaku Pasti (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now