De eerste les gaat snel voorbij en ik heb deze ochtend al een kleine ruzie gehad met Kay. Ik zit in de kantine aan de tafel in de hoek. Ondanks Ciara's aanbod om bij hun te gaan zitten heb ik er toch geen zin in. Feline hangt om Kay heen alsof hij een soort god is ofzo. Dat is hij niet. Het gerucht gaat zelfs dat ze gezoend hebben toen ze een paar weken geleden op zoek waren naar mij. Ik denk niet dat het zo is, maar als dat zo is haat ik Kay nog meer. Hoe zou hij met mijn ex kunnen zoenen. Fuck no. De bel gaat en ik loop naar mijn tweede les, levensbeschouwing.
Ik ga op mijn normale plek zitten bij het raam. Wat zou Yuna nu aan het doen zijn? Zou ze aan mij denken op de manier hoe ik aan haar denk. Vast niet. Sinds die kus is ze vast verder gegaan met haar leven. Ze heeft het vast gezien als een soort afscheid, een gesloten hoofdstuk. Ik hoop dat ze er niet zo over denkt en mij vergeet. Ik ben echt benieuwd wat ze nu aan het doen is. Misschien heeft ze wel ruzie met haar vader? Of haar vrienden?
Ik concentreer me op de les en voor ik het weet zit ik in de volgende en meteen ook de laatste les- Ik had maar 3 les uren, Biologie. Ciara komt naast me zitten en we praten wat over of ik wel of niet meega naar het strand. De bel gaat even later en ik loop naar mijn kluis.
Ik loop naar buiten en sta bij mijn fiets. Ik denk na over wat Ciara vanochtend zei. Kay is wel een goede vriend van me, maar toch. Hij daagt me steeds weer uit en ik kan mezelf niet in houden, vriend of niet. Ik zie Evelin en Dina zich bij de groep aansluiten die straks naar het strand gaan. Ik zie dat Ciara super hard aan het lachen is samen met Nick en Dina. Misschien is een beetje rust aan het strand niet zo slecht.
"Hey, mag ik nog mee?" vraag ik.
Ciara slaat haar armen om me heen.
"Ik wist het wel." zegt ze.
"Nou jongens iedereen is er, laten we gaan." roept Nick en hij gooit zijn armen in de lucht.
Net als ik dacht dat het even goed ging komt Kay eraan gelopen... Fuck. Ik zie hoe Ciara's gezicht betrekt en meteen naar mij kijkt. Ze weet wat hij gaat vragen en ik namelijk ook.
"Jongens, waar gaan jullie allemaal heen?" lacht hij. Ugh.
"Oh," Ciara kijkt me aan, "het strand."
"Oh. Is er nog een plek voor mij in de truck?" hij wijst naar de truck die op de parkeer garage staat.
De truck is van Nick's ouders en het heeft een open achterbak, ideaal voor ons om achter in te zitten zoals ze altijd in films ook doen. LoL. Ciara kijkt meteen naar mij en tegen mijn zin in knik ik 'ja'.
"J...ja."
"Mooi. Waaneer gaan we?" vraagt hij.
"We gaan eerst nog langs Dina's en Jules's huis om hun zwemkleding te halen, wij hebben dat al meegenomen. Moeten we ook nog langs jou huis? Of.." Ciara word ruw onderbroken door River.
"Nee babe, ik heb een extra zwem broek mee en Nick ook. We hoeven alleen bij Dina langs. Laten we gaan want het is al kwart over 1 en met dit weer is een lange trip niet uit te houden in de zon." zegt River.
We stappen in en het moment dat Dina haar spullen thuis op heeft gehaald gaan we echt naar het strand. De trip duurt langer dan verwacht en aan gezien Ciara en River het enige stel hier zijn, zitten ze als maar aan elkaar de kleffen. Super irritant... Ik voel na een tijdje een trilling in mijn broek en het is mijn telefoon. Feline?
*Waar is iedereen? Ik sta met op het schoolplein en ik had met Kay afgesproken.*
*Hij zit hier in de truck opweg naar het strand. App hem zelf en val mij er niet mee lastig.*
JE LEEST
Magic.
RomanceYuna en Jules. Yuna, een elf. Jules, een mens. Je zou denken wat is het probleem? Alles. Haar vader. Haar wereld. Haar liefde. Zijn vrienden. Zijn wereld. Zijn liefde. Maar laten ze elkaar in de steek? Nooit. Een verboden liefde tussen twe...