PROLOGUE

2.9K 88 1
                                    

Kaki Sarang dilangkah dengan gemah gemalai sambil fikirannya berada jauh dari tubuhnya . Memikirkan semula tawaran pekerjaan di Min Club membuatkan hatinya menjadi tidak tentu arah . Dengan usianya yang 19 tahun dan masih bersekolah di Chung Hwa High School , dia terpaksa menipu umurnya ketika hendak mengisi surat tawaran bekerja sebagai pelayan . Walaupun pekerjaan tersebut tidak sesuai dengan umurnya , tetapi dia perlu mencari wang perbelanjaan untuk appa dan adik lelakinya di rumah .



Baju seragam sekolah masih lagi dipakainya . Hampir sehari suntuk dia menghabiskan masa di perpustakaan sekolah . Jam sudah pun menunjukkan tepat pukul 11 malam . Tanpa dia sedari , kakinya bergerak tanpa berhenti untuk melintas jalan . Lampu isyarat sudah menunjukkan warna jingga bagi pejalan kaki tetapi dia tidak sedar sehinggakan sebuah kereta dipandu laju menghala ke arahnya . Kedengaran bunyi hon yang kuat datang dari kereta honda tersebut . Tubuhnya terasa kaku sehinggakan dia tidak mampu untuk membuat apa-apa .



Semuanya berlaku hanya dalam sekelip mata apabila dirinya kini sudah terselamat berada di dalam dakapan seorang lelaki . Mukanya berada tepat di dada sasa lelaki tersebut . Dia dapat merasakan jantungnya dan jantung lelaki tersebut berdegup dengan pantas sekali . Setelah dia tersedar apa yang berlaku , dengan pantas dia melepaskan dirinya dari dakapan lelaki tersebut .

"Ka...kamsahamnida...." suara Sarang hanya terkeluar di hujung-hujung sahaja . Dia menundukkan kepalanya beberapa kali dan perkataan maaf tidak lekang dari bibirnya .

Dia langsung tidak memandang wajah lelaki tersebut . Anak matanya dari tadi berada di kasut lelaki yang tidak dikenali itu . Dengan keadaannya yang cemas , dia melangkahkan kakinya untuk melintas jalan tetapi lengannya ditarik dari belakang membuatkan dia terhenti .


"Chu Sarang" terkedu dibuatnya apabila lelaki itu memanggil namanya .



"Lampu belum hijau" suara lelaki tersebut dan bauannya membuatkan hati seketul Chu Sarang cair di tempat kejadian .


Dia tidak membalas apa-apa malah langsung tidak memandang wajah lelaki tersebut . Agak lama mereka menunggu lampu hijau , Sarang mempercepatkan langkahnya ke seberang meninggalkan lelaki tersebut .


"Apa kau buat ni Sarang bodohnya kau" katanya sendiri sambil mengetuk-ngetuk dahinya dengan telapak tangan .


--


Pin rumah ditekan lalu dedaun pintu dipulas . Kasut sekolahnya ditanggalkan lalu memasuki rumahnya sambil menyeru nama adik lelakinya .


"Taehyung ah ~"


Tiada seruan .


Pintu tandas dibuka dari dalam lalu terpapar wajah adiknya dengan bibir yang masih lagi kebiru-biruan dan terdapat ketulan darah . Melihat keadaan adiknya itu membuatkan dia mengeluh panjang .


"Noona belikan makanan , Taehyung belum makan kan ?" ujarnya sambil menarik lengan Taehyung ke meja makan yang bersaiz kecil itu .

Taehyung langsung tidak berkata apa-apa malah hanya memandang makanan yang dibeli Sarang beberapa minit yang lalu . Bungkusan makanan dibuka lalu diletakkan di hadapan Taehyung .

"Appa....belum balik ?" soal Sarang perlahan .


"Belum" hanya sepatah yang dijawab Taehyung .


Sedang dia sibuk menyediakan makanan , tiba-tiba tangannya dipegang oleh Taehyung lalu memberhentikan pergerakannya . Sarang memandang Taehyung dengan riaksi yang hairan .

"Tangan noona belum sembuh ?" soalnya sambil memandang ke arah pergelangan tangan noonanya yang dibalut rapi akibat terkena serpihan kaca .


Sarang tersenyum kecil lalu menepis perlahan tangan Taehyung .

"Noona okay lahh" jawab Sarang dengan senyuman palsu dibibirnya .


"Noona....jangan tinggalkan Taehyung sorang-sorang....Taehyung janji akan jaga noona dari appa...." kali ini anak mata Taehyung memandang tepat ke arah anak mata Sarang .

Hati Sarang terasa sebak dengan kata-kata adiknya itu . Sudah hampir 11 tahun mereka berdua didera oleh appa mereka sendiri setelah kematian omma mereka . Setiap hati , Sarang akan dipukul ataupun disuruh untuk membuat macam-macam oleh appanya . Taehyung sebagai seorang lelaki akan sentiasa melindungi noonanya yang dipukul hampir setiap hari .

"Noona takkan tinggalkan Taetae lah" katanya dengan senyuman yang paling manis dibibir .



--



Setelah pulang dari sekolah , Sarang terus membuat haluannya ke Min Club . Hari pertamanya bekerja di situ tidaklah seteruk yang disangkakan . Cuma ada sahaja tangan-tangan yang akan meraba punggungnya yang menonjol luas oleh kerana skirt yang dikenakan amatlah singkat sehingga menampakkan peha gebusnya itu . Sedang dia sibuk melayan pelanggan , dia dapat merasakan sepasang anak mata yang memerhatinya . Cuba dicarinya tetapi yang berada di situ semua kelihatan sedang bersuka ria .




Kelihatan seorang lelaki memasuki club tersebut lalu duduk di salah satu tempat kosong dimana berada jauh dari kawasan orang ramai . Sarang menarik skirtnya kebawah sebelum pergi ke lelaki tersebut . Lelaki tersebut mengenakan baju kemeja dan tshirt di dalam . Rambutnya berwarna blonde dan aura lelakinya begitu kuat sekali .


"Chu Sarang" ujar lelaki tersebut membuatkan Sarang terkaku . Dari mana dia tahu namanya ? Dan bauannya seperti pernah dibau sebelum ini .



"Nae ?"



"Sejak bila awak kerja sini ?" soal lelaki itu lagi dengan keningnya diangkat sebelah .


Sarang terkedu buat seketika . Siapa lelaki itu sehinggakan dia tahu namanya dan sibuk tentang hal peribadinya ?



"Kejap , awak siapa ya ? Kita pernah jumpa ka ?" soal Sarang bengang dengan situasi tersebut .



"Well....saya Park Jimin...berhenti kerja kalau awak tanak dijual . Bukan apa , awak tu sedang diperhatikan" bertambah bengang Sarang dibuatnya .



Dengan bertindak kurang sopan , Sarang beredar dari Jimin dengan perasaan yang begitu bengang . Dengan membuat haluannya ke tandas .



Paip air dibuka , tangannya menadah air yang keluar tidak henti dari paip air . Mukanya dicuci dengan air tersebut . Dalam lubuk fikirannya , perkataan Jimin masih lagi bermain-main seperti ada yang berbisik .



"Dijual ?" soal Sarang sendiri sambil memandang dirinya di hadapan cermin . Ada juga perasaan takut di dalam dirinya . Tepat tekaannya , ada sepasang anak mata yang memerhatinya dari jauh . Tapi siapa ?



"Ehem...." tiba-tiba suara seorang lelaki kedengaran dari luar tandas .


"Siapa tu ?" kepalanya cuba dipanjangkan untuk menjenguk di luar . Tangannya yang basah dilap di skirt kemudian kakinya melangkah keluar dari tandas .



Tiba-tiba tubuhnya ditarik dan ditolak ke dinding . Matanya dipejam rapat , dia hanya dapat merasakan hembusan nafas dan bauan tersebut .


"Lagi sekali saya bagi amaran , berhenti kerja sebelum awak menyesal Chu Sarang" lehernya dicium oleh Jimin sebelum dia melepaskan genggaman tangannya .


Perlahan-lahan Sarang membuka kelopak matanya . Hatinya hampir meletup apabila melihat wajah Jimin yang agak marah dihadapannya itu tetapi ditolaknya ketepi apabila mengingati semula dengan perangai Jimin .



"Apa masalah awak ? Saya takda kaitan apa-apa pun dengan awak ! And saya takpernah pun jumpa awak !" bertubi-tubi yang dikenakan kepada Jimin .



"You don't remember ? Saya lelaki yang selamatkan awak dari kena langgar dekat traffic light.... masih tak ingat ?" kali ini Jimin tersenyum sinis apabila melihat Sarang yang terkejut itu .



"Arhhh saya tak kesah lah awak siapa !" dengan itu Sarang berlalu pergi .

















"Prepare yourself Park Sarang"




                                   -

HERO | PJMWhere stories live. Discover now