- 7 -

992 59 2
                                    

Jam di dinding sudah pun menunjukkan tepat pukul 12 tengah malam . Jimin menyiapkan kerja terakhirnya lalu menutup komputer . Disebabkan dia terlalu sibuk menyiapkan kerjanya , tanpa dia sedar Sarang sudah pun terlena di atas sofa . Penat agaknya asyik membebel seharian . Dia mendekati Sarang yang sedang nyenyak tidur itu . Bahunya disentuh lalu namanya disebut beberapa kali .

"Bangun... dah nak balik"

Kelopak mata Sarang terbuka sedikit lalu dia terus bangun ke posisi duduk .

"Dah lewat ka ?" tanya Sarang sambil menenyeh matanya .

"Dah pukul 12... awak nak makan apa ?" soal Jimin .

"Tanak lah tak lapar" lalu dia bangun mengikut Jimin keluar dari pejabat .

Jimin melihat sahaja tubuh bakal isterinya itu yang terhuyung hayang . Nampak comel pula dia dengan perut yang semakin membesar itu .

Sepanjang perjalanan mereka untuk ke rumah , Sarang tidur dengan nyenyak . Orang lain yang buat kerja , orang lain pulak yang mengantuk terlebih . Orang mengandung memang macam tu agaknya . Itu belum lagi masuk bulan ke 7 atau 8 . Silap hari bulan 24 jam asyik terlentang atas katil .

Setelah sampai di rumah , Jimin tidak mengejut Sarang . Tubuhnya diangkat sehingga ke dalam bilik . Apabila tubuhnya diletakkan di atas katil , dia hanya menguek kecil sahaja . Telatah Sarang itu membuatkan Jimin tidak dapat menahan senyumannya .

"Awak.... tidurlah sekali" ujar Sarang di dalam tidur membuatkan Jimin terkedu .

Dia teringat akan Soojin yang dulunya selalu berkata sedemikian . Memori mereka kembali semula . Dia telah pun bercerai dengan Soojin 3 tahun lepas . Soojin membawa diri ke luar negara untuk meneruskan kerjayanya . Tiada siapa yang tahu perkahwinan mereka kecuali Hoseok dan keluarganya . Walaupun mereka pernah berkahwin , hubungan mereka sekejap baik dan selebihnya hanyalah pergaduhan .

Jimin cuba melupakan memori tersebut dengan mencucikan badanya . Seusai mandi , dia membuka baju Sarang yang kelihatan seperti hendak tercabut sahaja butang . Sarang tersedar apabila merasakan tubuhnya yang terkena angin itu .

"Awak buat apa...." ujar Sarang separuh sedar .

Jimin membaringkan tubuhnya di sebelah Sarang lalu memeluknya .

"Takkan awak nak tidur dalam baju sekolah lagi ?" jawab Jimin sambil menutupkan matanya .

"Sejuklah...." tambah Sarang lagi lalu Jimin memeluknya dengan lebih erat .

"Dah tak sejuk" bisik Jimin .

Teringatkan semula kelakuan Sarang yang sama seperti Soojin sebentar tadi membuatkan hati Jimin sakit . Dia mencium ubun-ubun Sarang .

"Don't be the same...."

--

Jimin terjaga dari lena apabila mendengar telefon bimbit kepunyaan Sarang berdering . Dia mencapai telefon Sarang lalu menjawab panggilan tanpa melihat nama si pemanggil .

"Yeobseyo ?"

Tiada respond dari pemanggil .

"Yeobseyo ??"

Juga tiada respond .

Dia melihat screen telefon dan terpapar nombor tidak diketahui . Lalu dia membuat keputusan untuk menamatkan panggilan .

Matanya dipejam semula lalu telefon miliknya pula yang berdering . Rambutnya diraup kasar lalu mengeluarkan keluhan yang panjang . Telefonya dicapai dengan kasar lalu diletakkan di telinga .

HERO | PJMWhere stories live. Discover now