- 14 -

699 72 15
                                    

"Aku... rasmi dia dulu sebelum kau"




"Jap... apa benda kau cakap ni . Aku takda masa lah nak layan bodoh kau ni . Kau keluar sekarang" arah Jimin setelah mendengar pengakuan yang tidak masuk akal dari Jungkook .

"Memang lah kau taknak terima kenyataan sebab anak dalam kandungan Sarang tu anak aku.. bukan anak kau" tambah Jungkook lagi dengan senyuman sinis .

"Aku ingat lagi pertama kali dia merayu panggil nama aku..."


"Kau keluar !" Jimin menghentak tangannya dimeja dengan perasaan yang geram .

Tanpa berkata apa-apa , Jungkook melangkahkan kakinya keluar dari pejabat Jimin dengan perasaan yang berpuas hati .

Beberapa jam berlalu , hari sudah pun malam . Jimin membuat kerjanya dengan hati yang tidak tenteram . Telefonnya asyik berdering menunjukkan nama Sarang . Dia langsung tidak menjawab panggilan Sarang . Entah mengapa hatinya terasa sakit sejak Jungkook memberitahu hal yang entah betul atau rekaan semata-mata .

Setelah kerjanya selesai dia terus mengambil kunci kereta dan turun ke parking bawah tanah . Enjin kereta dibuka lalu dia membuat hala tujunya ke sebuah gerai di tepi jalan . Sudah sekian lama dia tidak menjejakkan kaki di tempat sedemikian . Beberapa botol soju telah dihabiskannya . Kepalanya terasa berat dan memusing . " Kenapa awak buat saya macam ni Sarang . Apa salah saya sampai awak sanggup tipu saya..." katanya di dalam hati .

--

Jam sudah pun menunjukkan tepat pukul 1 pagi . Tidak pernah lagi Jimin balik selewat ini . Panggilan tidak dijawab , balik pun lambat. Ada yang tak kena ka dengan suaminya itu . Perutnya terasa sakit sejak pagi tadi . Tarikh yang dijangka oleh doktor sudah semakin dekat . Dia menelefon Jimin untuk memberitahu hal tersebut tetapi panggilannya langsung tidak dijawab . Dia masih lagi menahan sakit construction . Sekejap hilang , sekejap datang balik . Baru dia faham rasa sakitnya proses untuk melahirkan anak .


Pintu bilik terbuka dari luar . Jimin masuk bersama dengan bau alkohol yang langsung tidak menyenangkan hati . Sarang terus bangun dari baringnya lalu menangkap suaminya itu dahulu .

"Awak pergi mana sekarang baru nak balik ? Saya call tak angkat awak oergi mana ?" soal Sarang dengan begitu risau .

Tetapi Jimin langsung tidak hairan dengan soalan yang ditujukan oleh Sarang . Dia membaringkan tubuhnya di atas katil lalu terus memejamkan mata . Sarang bertambah hairan dengan perubahan Jimin yang begitu mendadak itu . Dia seperti kali pertama mereka berjumpa . Butang baju Jimin dibuka Sarang , tetapi secara tiba-tiba Jimin menarik Sarang mendekatinya .

"Penipu" senyuman sinis terukir di bibir Jimin lalu dia kembali memjamkan mata .

Sarang terkedu dengan apa yang telah didengarinya . Dia membuka baju Jimin lalu menyelimut badannya . Walaupun hatinya terasa sakit atas luahan Jimin itu tetapi dia meletakkan ke tepi perasaan tersebut .

--

Contrustion berjaya mengejutkan Sarang pada awal pagi . Dia membuat haluannya ke dapur untuk menyediakan sarapan . Sakit ini bukan boleh dilayankan sangat , nanti semakin menjadi-jadi .

Setelah beberapa minit , Jimin juga turut bangun dan bersiap untuk ke tempat kerja . Sempat dia memuntahkan semula segala minuman semalam . Kelihatan Sarang yang asyik memegang perutnya seperti menahan kesakitan . Mata Jimin terus memandang kalendar yang sedia ada di dinding . Sekarang baru dia tahu Sarang mengalami kesakitan kerana hari yang ditetapkan oleh doktor sudah semakin hampir .

HERO | PJMWhere stories live. Discover now