"Untuk cinta kita"
"Apa awak merepek ni... keluarlah saya nak rehat , Samin pun nak tidur..." kata Sarang sambil meletakkan Samin di sebelahnya lalu membaringkan badannya .
Jimin hanya tertunduk kesal . Dia tidak tahu bagaimana cara lagi yang patut dia lakukan . Dia sedar akan kesilapannya yang bersalah sangka dengan Sarang .
"Sayang..."
"Keluar...." nada suara Sarang semakin tinggi .
Jimin mengeluh panjang sebelum keluar dari bilik tersebut . Dia menutup pintu di belakangnya lalu terduduk di hadapan pintu . Rambutnya diraup besertakan dengan rasa yang kesal . Tiba-tiba bahunya disentuh oleh seseorang .
"Jangan give up hyung... Jihyun percaya yang Sarang akan maafkan hyung atas segala kesalahan hyung nanti"
Jimin melihat Jihyun tanpa berkata apa apa . Sempat dia memberikan senyuman kecil sebelum berlalu pergi .
--
Kereta milik Jimin dipandu laju ke sebuah cafe di bandar Seoul untuk berjumpa dengan Jungkook . Semalaman dia tidak tidur apabila memikirkan tentang Sarang dan panggilan dari Jungkook itu . Silap hari bulan , dicampaknya dalam lokap Si budak susu itu .
Setelah tiba di cafe , dia melihat Jungkook yabg duduk di meja sebelah tingkap lalu menghampirinya .
"Kau nak apa" soal Jimin dengan bengis .
"Chill . Duduk dulu Mr Park Jimin" balas Jungkook dengan senyuman sinis .
Kemudian , Jimin mengambil tempat di hadapan Jungkook budak susu . Dia mengetuk kuncinya di meja sambil menunggu jawapan dari Jungkook .
"Simple . Aku nak Sarang" jawab Jungkook dengan penuh keyakinan .
Jimin tergelak sinis apabila mendengar pengakuan Jungkook yang begitu jujur itu .
"Kau takda perempuan lain ka yang kau nakkan isteri orang ni ?" soal Jimin sambil menahan amarahnya .
"Kau ? Kau takda perempuan lain ka nak dibuatkan isteri ? Untuk pengetahuan kau , aku yang kenal dia dulu and aku yang berhak untuk miliki dia.... bukan kau"
Jimin bangun dari tempat duduknya lalu menghampiri Jungkook . Tanpa berkata apa apa dia terus melepaskan tumbukan pada wajah Jungkook . Semua orang yang berada di cafe tersebut tercengang dengan situasi tersebut .
"Kau cakap apa ? Kau nak Sarang ? Sampai mati pun aku takkan bagi dia dekat kau lah budak susu !"
Jungkook membalas semula tumbukan Jimin . Meja yang berada berdekatan habis terbalik dibuatnya mereka . Mereka berbalas tumbukan hampir 5 minit sehinggalah pengawal datang dan membawa mereka ke balai polis .
--
Seusai Jihyun memberhentikan kereta , Sarang terus meluru masuk ke dalam balai . Matanya berkeliaran mencari kelibat Jimin . Setelah dia melihat Jimin berada di meja salah seorang anggota polis , dia terus menghampiri mereka . Dia memberikan tunduk hormat kepada anggota polis tersebut lalu memandang Jimin dengan pandangan yang tajam .
"Sarang... saya minta maaf..." kata Jimin tetapi Sarang hanya buat tak dengar sahaja .
--
Suasana di dalam kereta begitu sunyi , hanya bunyi radio sahaja yang memeriahkan suasana tersebut . Setelah mengikat jamin Jimin , mereka terus menghala ke rumah oleh kerana Samin yang ditinggalkan kepada omma Jimin .
Setelah tiba di rumah , Sarang terus masuk ke dalam rumah .
"Jihyun.... thanks sebab tolong hyung" luah Jimin dengan hati yang lega .
Jihyun membuat tanda 'OK' dengan menggunakan jari .
Jimin menekan pin rumah ommanya lalu masuk tanpa berasa ragu-ragu . Di ruang tamu hanya kelihatan ommanya yang sedang mendukung Samin .
"Sarang mana omma ?"
"Haih balik sekali tapi masuk tak sekali . Adik kamu mana ? Beli barang bukan main lama eh ?" bebel Mrs Park sambil tangannya tidak berhenti menepuk Samin .
Jimin mengambil Samin dari dakapan Mrs Park lalu duduk di atas sofa .
"Dia ada dekat luar buat apa entah... alaa sayang appa ni" jawab Jimin mencium anaknya itu .
Sarang datang dari bilik sambil membawa sebotol susu . Belum sempat Sarang turun dari tangga , Jimin sudah menarik lengannya supaya naik ke bilik semula . Pintu bilik dikunci supaya keadaan mereka selamat dari diintip .
"Apa awak ni tak nampak ka saya nak susukan Samin ?" marah Sarang dengan perangai Jimin yang tak habis habis menyakitkan hati orang .
"Duduk... saya nak cakap sikit"
Sarang mengambil Samin lalu menyuapkan puting botol ke dalam mulut kecilnya itu .
"Awak tak bagitahu omma kan yang saya kena tahan ?"
Sarang menggeleng .
"Sayang... saya minta maaf sebab menyusahkan awak . Saya ni asyik buat masalah ja macam budak kecik.... Sayang..saya merayu dekat awak tolong maafkan saya... saya tahu saya salah . Saya bersangka buruk dengan awak . Saya ni jahat..."
"Ceraikan saya"
Jimin terkedu dengan kata-kata Sarang yang tidak dijangka itu .
"Sayang...."
"Ceraikan saya"
"Berapa kali saya nak kena ulang dekat awak ? Saya ni tak layak pun jadi isteri awak . Buat apa lagi awak simpan saya ? Berapa banyak duit yang awak habiskan untuk beli saya ?" tambah Sarang lagi .
"Saya kahwin dengan awak bukan sebab saya beli awak. Saya tak beli awak , awak dengar baik-baik . Saya tak beli awak Park Sarang . Awak faham tak saya tak beli awak macam mana lagi saya nak terang dekat awak... Saya cintakan awak bukan sebab duit tu , saya betul-betul cintakan awak . Saya sakit lah bila awak cakap macam tu . Saya menyesal buat semua tu . Bila fikirkan balik kenapa kita tak jumpa dengan cara yang elok ? Kenapa orang sanggup buat macam tu dekat awak ? Kenapa awak taknak dengar cakap saya dulu ? Kenapa...." Jimin mengalirkan air mata lelakinya di hadapan Sarang dan Samin .
Tiba-tiba anak mereka itu menangis dengan kuat . Jimin mengelap air matanya yang tidak henti-henti dari mengalir . Matanya sudah merah menyala . Bukan Jimin sahaja yang menangis dan Sarang sahaja yang menangis , Samin juga turut sedih atas pergaduhan omma dan appanya itu .
"Ya sayang ya kita tidur okay" Sarang cuba sedaya upaya untuk memujuk Samin dan dalam masa yang sama mengawal emosinya yang kurang stabil itu .
"Bagi saya masa... boleh ?" soal Sarang kepada Jimin .
Jimin mengangguk perlahan walaupun Sarang tidak dapat melihat oleh kerana sibuk memujuk anaknya itu .
Kemudian Jimin membuat halanya ke dapur untuk mengambil segelas air . Tetapi perkara lain pula yang dilihatnya .
"Apa anak omma dah buat dekat Sarang ?"
-
YOU ARE READING
HERO | PJM
Fanfiction"Kalau awak dengar cakap saya , takdanya awak kena rogol macam ni" "Jangan berani langkahkan kaki awak keluar dari rumah ni selagi awak bergelar isteri saya yang sah" "Ceraikan saya lepas saya lahirkan anak awak" Started on Jan 27