- 8 -

941 52 3
                                    

Dedaun pintu dipulas oleh Jimin . Setelah kerjanya siap , dia terus ke bilik untuk menyiapkan dirinya sebelum tidur . Dia ingatkan Sarang sudahpun tidur tetapi sangkaannya salah .

"Belum tidur ?" soal Jimin sambil mengatur langkahnya ke dalam bilik air .


Berus gigi yang sudah tersedia di atas sinki itu dicapainya lalu diletakkan sedikit ubat gigi . Tetapi matanya tertancap pada sebuah botol kecil berwarna hitam di atas sinki . Dibaca dengan teliti yang tertulis di botol tersebut . Moodnya terus berubah dengan sekelip mata . Diletak semula berus gigi di tempat yang asal lalu dia keluar dari bilik .


Kelihatan Sarang yang terduduk di sebelah meja lampu bermain dengan jarinya . Dengan kasar Jimin meletakkan botol tersebut dan ditolak menghampiri Sarang . Mata Sarang membulat dengan apa yang dilihatnya . Macam mana dia boleh lupa untuk simpan ubat tersebut .


"Explain" kata Jimin dengan tegas sambil berpeluk tubuh dan menyandarkan dirinya di meja lampu .

"Sa...saya....saya tak boleh tidur . Dah lama saya ambil ubat ni cuma.... awak tak tahu" jawab Sarang memandang ke arah lain takut untuk bertemu mata dengan Jimin .

"Dah lama ? Awak tahu kan ubat tidur ni boleh effect baby ? Awak tak fikir dulu ka sebelum buat ? Takkan setiap benda saya nak kena terang dekat awak ? Kalau jadi apa-apa dekat kandungan tu siapa yang susah ? Awak ni memang degil eh ? Macam mana nak ubatkan awak ni ?" nada suara Jimin tidak lantang tetapi dalam membuatkan Sarang bertambah takut dan sentap dengan kata-kata Jimin .


Dia hanya berdiam dan memandang lantai .


"Mulai hari ni jangan ambil ubat ni . Lagi sekali saya nampak benda bodoh ni sekali dengan awak saya pam masuk dalam lubang ni" ujarnya sambil membuang ubat tersebut ke dalam lubang jamban .


Lagi sekali hati Sarang terkoyak rabak . Sedap mulut betul dia kata macam tu .


Lampu bilik air ditutup lalu Jimin mengatur langkah ke katil . Selimut ditarik lalu ditutup badannya . Sarang maaih lagi duduk terkaku .

"Tidur" arah Jimin dengan tegas lalu Sarang baring membelakangi Jimin .

Sedar tak sedar Jimin terdengar bunyi esakkan di sebelahnya . Kini barulah dia sedar akan kesilapannya . Entah kenapa beberapa hari ini dia bercakap langsung tidak berlapis .

Tubuh Sarang ditarik ke dalam dakapan tetapi terlebih awal Sarang menolak tubuhnya .

"Tanak lah apa peluk-peluk" air matanya dikesat .


"Eh nak peluk isteri sendiri pun takboleh" lagi sekali tubuh Sarang ditarik dan lagi sekali ditolak .


"Tanak lah ...." kali ini nada suaranya agak tinggi .

"Okay-okay saya minta maaf . Okay ? Saya bukan sengaja nak marah-marah awak . Saya pun taktahu lah apa yang dah jadi dengan saya . Asyik nak marah-marah awak . Ni untuk kebaikan baby kita . Saya tanak apa-apa terjadi dekat baby-baby saya . Dah jangan nangis saya minta maaf okay ?" kali ini Sarang tidak menolak malah turut memeluk Jimin .


"Awak takboleh tidur ka ?" soal Jimin lembut lalu Sarang mengangguk .


Jimin membuka bajunya dan baju Sarang . Mereka berada di dalam selimut sambil kulit mereka bersentuhan . Belakang badan Sarang diusap lembut untuk membuatkan Sarang tidur dengan nyenyak .


--

TIME SKIP

.
.
.
.

HERO | PJMWhere stories live. Discover now