- 2 -

1.4K 63 0
                                    

Pintu bilik terbuka lalu terpapar wajah Jimin . Bauannya tidak lagi seperti sebelum ini , bauannya bertukar seperti bauan perempuan . Sarang sudah agak Jimin bukanlah seperti lelaki yang baik . Dia terus bergerak ke almari lalu membuka baju dan menyangkutnya . Sarang langsung tidak bergerak dari awal Jimin pergi . Makanan yang tidak luak dipandang Jimin lama . Dia menghampiri katil lalu duduk disebelah Sarang .


"Bangun" ujar Jimin sambil menarik selimut Sarang lalu memegang tangannya tetapi Sarang mengelak .



"Jangan sentuh...." kata Sarang lembut .



"Chu Sarang" lagi sekali Jimin menarik lengan Sarang dan meninggikan sedikit suaranya .



"Jangan sentuh !" kali ini Sarang tidak dapat menarik lengannya dari genggaman Jimin .



"Yah Chu Sarang calm down....saya takkan sakitkan awak..." bisik Jimin cuba menenangkan Sarang yang sudah menangis keesakkan merayu untuk dilepaskan .





"Makan sikit , awak dah tak makan 2 hari.... awak nak duduk sini tanpa makanan ? Listen here Sarang.... saya akan lepaskan awak , tapi bukan sekarang . Saya akan jaga awak baik-baik sepanjang awak duduk dengan saya , saya tak lepaskan awak bukan sebab duit yang saya habiskan . Saya ada sebab lain Sarang...." bisik Jimin lagi lalu dia mengambil makanan yang berada di atas meja .




"Sa...saya boleh makan sendiri"





"Aaa anyi anyi" Jimin mendekatkan sudu ke mulut Sarang sambil menyebut aaaa .

Sarang yang tidak mempunyai keputusan yang lain terpaksa membuka mulutnya .






--


Cahaya mentari di pagi hari menyuluh tepat ke arah wajah Sarang sejurus namanya dipanggil oleh Jimin . Dia membuka kelopak matanya yang masih berat itu . Dia memandang sekeliling untuk memastikan dimana dia berada , setelah fikirannya kembali kepada asal dia terus bangun dari baringnya lalu melihat tubuhnya yang diselimuti dengan selimut tebal . Jimin yang berada di hadapan katil memandang Sarang dengan pelik sekali .




"Sarang ?" soal Jimin kekeliruan atas tindakan Sarang itu .


Anak mata mereka bertemu antara satu sama lain tetapi hanya dalam beberapa saat Sarang terus mengalihkan pandangannya ke arah lain .




"Tanak pergi sekolah ka ?" ujar Jimin selamba sambil membetulkan tali lehernya .

Agak lama otak Sarang berfungsi untuk menelan setiap bait ayat Jimin itu untuk masuk di kepalanya .


"Ohhh.... sekolah..." dianggukkan kepalanya beberapa kali .



"Baju awak ada dekat bilik sebelah . Habis sekolah terus balik sini jangan nak melawat zoo ka apa ka" lalu Jimin beredar meninggalkan Sarang yang masih lagi tidak tahu apa yang harus dilakukannya .




--


Dia terus melangkahkan kakinya ke kelas 5-2D . Sepanjang perjalanannya ke kelas , ada sahaja yang membisik tentangnya . Dia tahu kehilangannya buat 3 hari berturut-turut menggemparkan seluruh sekolah oleh kerana dia tidak pernah ponteng sekolah selama ini .



Dia mengambil tempatnya di belakang kelas lalu meletakkan beg sandangnya di sebelah meja . Sejurus dia duduk , Jungkook iaitu rakan sekelasnya ataupun lebih dikenali sebagai secret admire di hati Sarang menyapanya dari arah jauh . Kemudian dia duduk di kerusi hadapan meja Sarang dengan senyuman bunny yang tidak lekang dari bibirnya .




"Sarang kenapa awak tak datang ? Awak sakit ?" tanpa menunggu beberapa saat tapak tangan Jungkook sudah berada di dahinya . Wajahnya yang asal pucat seperti dinding kini menjadi merah bak delima .



"Aa...anyi..." katanya perlahan .




"Awak nampak cantik sangat...." raut wajah Jungkook berubah apabila dia menyebut sedemikian dengan senyuman sinis di bibir .




Oleh itu , Jungkook kembali ke tempatnya semula dan guru mata pelajaran English pun tiba . Sarang dibiarkan berteka teki seorang diri .

--



Loceng berbunyi menandakan waktu persekolahan sudah pun tamat . Sedang Sarang berjalan di perkarangan sekolah , lagi sekali Jungkook menyapanya dari belakang . Ingin sahaja dia berjalan dengan pantas tetapi apakan daya tubuhnya masih lagi lemah .



--



Sudah 15 minit Jimin menunggu di perkarangan sekolah untuk mengambil Sarang pulang . Dia takut budak perempuan itu melarikan diri pula . Manalah tahu , budak zaman sekarang ini banyak sahaja kerenahnya . Sedang di mencari Sarang , ada sahaja budak-budak perempuan sebaya Sarang yang terjerit kecil melihatnya . Gedik betul .



Dia memerhatikan jam di pergelangan tangan lalu menghembuskan keluhan panjang . Kemudian matanya menangkap susuk tubuh Sarang yang sedang berjalan dengan seorang lelaki sambil tersenyum-senyum manja .



"Gatal kau ehh" tanpa berfikir panjang Jimin mendekati mereka berdua lalu menarik lengan Sarang .


Tidak kesah lah dia terkejut ka , orang pandang ka apa ka . Yang pasti dia amat panas melihat mereka berdua bersama .



"Ji...jimin... awak buat apa dekat sini ?" tergagap-gagap dibuatnya Sarang sambil cuba melepaskan tangannya .


"Kau siapa ?" bersuara Jungkook dengan nada yang agak tegas .

Jimin mengangkat keningnya sebelah memandang Jungkook yang acah hero itu . Kemudian dia tergelak kecil .


"Biadap betul budak-budak sekarang ni.... siapa aku tak penting . Sekarang masa untuk aku bawak balik budak kecik ni okay ? Beres bosskurr ?" lalu Jimin menarik kasar lengan Sarang beredar dari situ .

"Yah !" tengking Jungkook .



Jimin membuka pintu kereta lalu menolak tubuh Sarang masuk ke dalam . Dia merentap seat belt untuk Sarang lalu kembali ke tempat duduknya . Sarang tidak berkata apa-apa oleh kerana melihat Jimin berkasar sedemikian . Jantungnya bergedup begitu pantas . Apa pula yang bakal menimpanya kali ini .







Setibanya di rumah , Jimin masih lagi memegang pergelangan Sarang . Boleh dikatakan naik merak juga . Tapi dia sanggup berdiam dari dipukul seperti bola baseball . Kejadian dia dipukul oleh appanya kini bermain difikirannya . Sudah sekian lama dia tidak dipukul oleh appanya itu . Mungkin Jimin pula yang bakal menggantikan tempat tersebut .



Hoseok yang berada di ruang tamu asyik memanggil Jimin tetapi diendahnya . Dia ditarik masuk ke dalam bilik kemudian tubuhnya ditolak ke atas katil .



Jimin kini berada di atas Sarang , kedua-dua belah kakinya ditahan oleh Jimin . Air mata Sarang mula mengalir .



"Saya dah bagitau lepas habis sekolah balik terus.... kenapa degil sangat ?! Susah ka nak dengar cakap saya ?!" lengan Sarang digenggam kuat .



Luka yang terkena serpihan kaca beberapa hari lepas menjadi semakin sakit . Perbuatan Jimin terhenti apabila dia merasakan cecair yang mengalir di tangannya . Matanya membulat apabila mendapati lengan Sarang mula mengeluarkan darah .




Dia terus bangun dan bergerak ke tandas . Sarang terkaku dan menahan rasa sakitnya . Kedengaran bunyi air yang mengalir dari tandas . Beberapa saat kemudian Jimin keluar dengan first aid di tangan . Dia menarik lengan Sarang yang luka itu tetapi tanpa disedari Sarang menepis tangan Jimin dengan kasar .


"Jangan sentuh.."

"Sarang I'm sorry....." lagi sekali tangannya ditepis .


















"I hate you"

                                    -

HERO | PJMWhere stories live. Discover now