Sarang berjalan kaki pulang ke rumah oleh kerana dia ketinggalan bas . Lagi beberapa minit dia perlu ke restoran yang diberitahu Jungkook . Dia berlari ke dalam bilik setelah tiba di rumah . Baju yang telah disedia olehnya semalam dicapainya ke dalam bilik mandi . Dia mengenakan sedikit solekan di wajahnya supaya nampak lebih berseri . Setelah selesai di terus mengambil teksi .
"Holly Restaurant" ujar Sarang sambil tercungap² mengambil oksigen .
"Cantik betul cik , nak pergi jumpa boyfriend ka ?" soal pakcik teksi tersebut sambil memerhati Sarang melalui cermin .
Sarang terkedu dengan soalan pakcik tersebut .
"Ta...taklah jumpa kawan ja" rambutnya diselit ditepi telinga . Acah-acah ayu gitu .
Pakcik itu hanya tergelak kecil . Setelah beberapa minit , Sarang membayar duit tambang lalu menunduk hormat kepada pakcik tersebut . Kemudian dia memetulkan bajunya sebelum masuk ke restaurant tersebut . Kelihatan Jungkook yang memakai baju kemeja sambil bermain dengan telefonnya . Sarang menghampirinya dengan perlahan .
"Jungkook ah"
"eh duduklah"
--
Telefon milik Jimin tidak habis-habis berdering . Sehinggakan mengganggu Jimin untuk menghabiskan meetingnya . Hoseok yang duduk disebelah Jimin perasan akan telefon Jimin .
"Excuse la pergi angkat call kau tu" ujar Hoseok membisik .
Kemudian Jimin menunjukkan nama yang tertera di kaca telefon . Terus Hoseok berubah fikiran menyuruh Jimin mengendahkannya . Nama yang tertera itu ialah nama Eunji .
Setelah 1 jam , meeting mereka pun selesai . Seusai Jimin keluar dari bilik meeting , dia terus menelefon Sarang . Jam sudahpun menunjukkan tepat pukul 1 pagi . Tetapi panggilannya tidak dijawab . Jimin terus bergegas pulang ke rumah .
Perjalanannya untuk tiba dirumah hanya mengambil masa sebanyak 15 minit . Hoseok yang berada ditepi sudah memikirkan kematian . Dia terus bergegas naik ke bilik Sarang . Lega hatinya apabila melihat Sarang sudah pun tidur . Tetapi pakaiannya masih lagi tidak ditukar . Jimin menyelit rambut Sarang di cuping telinga untuk melihat wajahnya tetapi lain pula yang dilihatnya . Terdapat kesan di leher Sarang . Darah Jimin mula menggelegak . Terasa tubuh Sarang begitu panas .
"Sarang... Yah Chu Sarang" dia cuba mengejutkan Sarang tetapi Sarang seperti separuh sedar . Sarang hanya menguek kecil sahaja .
.
.
.
."Isteri Encik berkemungkinan telah dirogol . Kesan di leher dia masih lagi segar . Berkemungkinan dia mengalami trauma . Ini ubatnya dan... saya harap Encik dapat jaga dia dengan baik" terang doktor dengan panjang lebar .
"Okay kamsahamnida..." lalu doktor tersebut beredar .
Sarang yang terjaga beberapa minit yang lalu hanya termenung melihat syiling . Jimin duduk di sebelahnya lalu memegang tangan Sarang yang diletakkan di atas perutnya .
"Apa yang dah berlaku ?"
Tiba-tiba Sarang menangis lalu memekup wajahnya di peha Jimin .
"Jungkook....."
Jungkook meminta izin untuk membawa Sarang pulang jadi dia tidak menolak . Tetapi lain pula arah yang dibawa Jungkook membuatkan Sarang terasa tidak sedap hati . Tiba-tiba Jungkook memberhentikan kereta lalu memandang Sarang dengan wajah yang serius .
YOU ARE READING
HERO | PJM
Fanfiction"Kalau awak dengar cakap saya , takdanya awak kena rogol macam ni" "Jangan berani langkahkan kaki awak keluar dari rumah ni selagi awak bergelar isteri saya yang sah" "Ceraikan saya lepas saya lahirkan anak awak" Started on Jan 27