- 15 -

718 69 3
                                    

"Bukan anak saya"



"Apa awak cakap ni ? Kenapa... kenapa awak cakap macam tu ? Awak dah gila ka ?" Sarang mula meninggikan suara setelah terkejut dengan apa yang didengarinya sebentar tadi .




"Sudah lah Park Sarang . Sudah sudah lah dengan lakonan awak tu . Awak ni beruntung tau saya beli awak . Kalau tak apa dah jadi lah dengan anak dalam kandungan awak tu . Kesian..." kata Jimin dengan serius lalu dia melemparkan kain basah yang dipegangnya tadi dan berlalu pergi .




"Yahh !!" tengking Sarang melepaskan geramnya .




Tidak sangka betul Jimin sanggup memperkatakan sedemikian terhadap dia dan anak mereka . Sudah puas dikerjanya , kemudian ditinggalkan begitu sahaja . Tiba-tiba perutnya berasa begitu sakit yang tidak dapat diungkap . Katilnya habis basah akibat cecair yang keluar .



"Doktor !" jeritnya sambil menekan-nekan butang kecemasan .


--



Kereta Jimin berhenti di lampu isyarat . Dia membuat hala tujunya entah ke mana setelah menyakitkan hati Sarang . Otaknya berliga-liga memikirkan masalah yang dihadapi .





"Hyung tak sangka betul Sarang sanggup tipu hyung hidup-hidup" luahnya kepada Jihyun .





"Dia tipu apa ?" soal Jihyun kekeliruan .




"Jungkook.... dia bagitahu hal yang sebenar . Anak dalam kandungan Sarang tu bukan anak hyung tapi anak Jungkook... hyung betul-betul kecewa lah.." rambutnya diraup kecewa atas segala hal yang berlaku .




"Kejap.... apa ? Jungkook cakap macam tu ? Hyung... hyung betul-betul percaya ka cakap dia tu ? Hyung tahu kan dia tu memang tergilakan Sarang . Kalau betul dia tahu itu anak dia... habis kenapa dia sanggup perkosa Sarang buat kali kedua ? Dia tak takut ka anak tu gugur ? Kalau dia betul-betul nakkan Sarang mesti dah lama dia jaga Sarang... bukan hyung . Fikir betul-betul . Jangan tersalah buat pilihan . Sarang... hanya ada satu dalam dunia ni hyung..." Jihyun menepuk bahu abangnya itu .




PON PON !





Jimin tersedar dari lamunannya setelah beberapa kereta dari belakang membunyikan hon . Lampu isyarat sudah menunjukkan warna merah kembali . Tanpa berfikir panjang dia terus membuat u-turn . Jalan menjadi huru-hara oleh kerana keretanya yang sesuka hati mencelah . Dia kini sedar akan kesilapannya . Kesilapannya terhadap Sarang . Kalaud dari awal lagi dia berfikiran matang , perkara ini tidak akan berlaku .




--




Jimin bergegas ke bilik Sarang yang terletak di tingkat 2 . Tetapi katil terkemas rapi seperti tiada orang . Dia memanggils seorang nurse yang lalu di kawasan tersebut .



"Isteri saya pergi mana ?" soalnya dengan cemas sekali .



"Isteri encik ?... Ouh doktor dah bawak dia masuk bilik bersalin 30 minit lepas"




"Okay kamsahamnida" dia terus berlari ke bilik yang diberitahu nurse tersebut .




Hampir 15 minit dia menunggu di hadapan bilik tersebut . Kehulur kehilir dibuatnya . Dalam fikirannya dia asyik menyalahkan diri sendiri . Kalau dia berfikir lebih cepat mesti dia dapat menemani Sarang dalam waktu sedemikian .




--


Setelah beberapa minit bertarung nyawa dan berehat . Sarang membuat keputusan untuk membawa Park Samin mengambil angin di luar . Walaupun waktus sudah senja dia tetap hendak keluar dari bilik tersebut . Dia mendakap erat anaknya itu sambil berjalan perlahan di luar .



Sedang dia leka melayan anaknya Park Samin , tiba-tiba bahunya dipegang oleh seseorang . Tubuhnya berganjak dan hampir terjatuh tetapi nasibnya masih lagi baik . Jimin menangkap pinggangnya yang kini ramping seperti dahulu . Jimin membantu Sarang berdiri dengan stabil . Wajah mereka hanya beberapa inci jauhnya . Jimin tersenyum manis membuatkan hati Sarang lembut . Tetapi dia mengetepikan perasaan itu setelah teringat kembali akan kata-kata Jimin .





Dia berjalan kembali meninggalkan Jimin . Anaknya masih lagi didakap . Tiba-tiba sahaja Park Samin menangis dengan kuat sekali . Dia memujuk dengan pelbagai cara tapi Samin masih lagi menangis . Jimin mengambil Samin dari dakapan Sarang lalu memujuk anaknya itu . Buat pertama kalinya dia memegang anaknya itu . Pujukannya berhasil lalu Samin berhenti menangis .






Sarang langsung tidak memandang Jimin . Hatinya masih lagi sakit dengan kenyataan tersebut .




"Buat apa awak datang sini . Tu bukan anak awak pun... anak orang lain" sindir Sarang masih lagi tidak melihat wajah Jimin .




Sarang menarik nafas panjang sebelum kembali berkata .





"Kalau dari awal lagi satu tahu yang awak nak bersangka buruk dengan saya sekarang... dah lama saya bungkus barang keluar dari rumah tu.. keluar dari hidup awak . Takpayah buang masa nak jaga perempuan pelacur macam saya . Saya ni kotor , anak pun entah anak siapa . Adik masuk penjara , omma dah tak ada , appa... Entah lah , saya ni memang betul-betul tak guna lah"





Samin yang baru sahaja sudah menangis kini menangis semula . Sarang mengambil semua Samin dari dakapan Jimin lalu membawanya pulang ke bilik dengan perlahan .




Tetapi Jimin masih tidak berputus asa . Dia mengikuti Sarang tidak jauh dari belakang . Dia perlu kembalikan semula keluarganya walau apa pun yang bakal terjadi .




Setibanya di bilik , Sarang hendak menyusukan Samin tetapi langsung tidak mahunya sehinggakan satu bilik hanya bergelumang dengan suaranya sahaja . Jimin mendekati Sarang dan Samin di katil , lalu dia mengambil tempat di sebelah Sarang .




"Awak buat apa lagi dekat sini , balik lah" kata Sarang dengan nada suara yang menyampah .




Jimin tidak berkata apa apa lalu dia membiarkan jarinya dipegang Samin . Lalu terus diam budak kecil itu . Perut kenyang hati pun senang .



"Saya tak kesah apa awak nak cakap , saya sanggup buat apa ja untuk awak"





























"Untuk cinta kita"


                                 -

HERO | PJMWhere stories live. Discover now