- 5-

1.1K 60 0
                                    

Jimin yang duduk di ruang menunggu terkejut apabila mendengar jeritan dari bilik Sarang . Dia segera memasuki bilik tersebut dan mendapati Sarang membaling bantal dan cuba sedaya upaya untuk membuang jarum yang melekat di tangannya itu . Jimin segera mendekatinya lalu memegang kedua-dua belah tangan Sarang .

"Yah Sarang bertenang"

"Mana adik saya ?! Tolong jangan apa-apakan dia tolong....." merayu Sarang sambil menangis teresak-esak .

"Saya tak boleh buat apa-apa...saya minta maaf" pujuk Jimin lagi .

Tetapi pujuk rayu Jimin langsung tak termakan . Lagi kuat Sarang menangis .

"Awak kena berehat... nanti jadi apa-apa dekat awak" ujar Jimin .

"Saya nak balik... kenapa saya ada dekat sini ?" Sarang kembali tenang tetapi masih lagi risau .

"Sarang...saya nak awak terima apa yang saya nak bagitau ni sebab saya pun terima apa yang terjadi ni...awak... awak pregnant" Jimin mengeluh kecil setelah memberitahu Sarang tentang berita tersebut .

Sarang terkedu buat seketika . Dia seperti dihempap batu bersurat . Tidak tahu apa yang patut dilakukan seterusnya .

"Anak saya...itu anak saya"

Dia masih lagi berdiamkan diri . Janin yang berada di dalam perutnya sekarang ialah hasil dari Jimin . Hidupnya seperti tiada makna lagi .

"Apa yang awak dah buat ?..." Sarang hanya memandang lantai . Dia tertunduk lalu meraup kepalanya yang terasa pening itu .

Segala jangkaan Jimin menjadi bubur . Dia ingatkan Sarang akan gembira . Rancangannya yang sebelum ini bertukar 100% .

"Semua dah terjadi... takkan awak nak gugur ? Awak tak kesian ka dekat dia ?" soal Jimin tetapi Sarang langsung tidak memberi respond . Dia meraup rambutnya sambil mencekak pinggang .

"Listen....saya.. awak kena terima semua ni . Itu... anak kita . Anak saya . Saya kena bertanggungjawab . Saya tahu awak muda lagi . Awak belum bersedia . Tapi saya harap awak akan bersedia mulai sekarang . Kita mulakan hidup baru" bahu Sarang diusap lembut Jimin .

--

Setelah diberi kebenaran oleh doktor untuk pulang ke rumah , Jimin terus membawa Sarang berjumpa dengan adiknya Taehyung .

Sarang dan Taehyung berkomunikasi melalui telefon dengan berlapiskan kaca antara mereka . Tangan mereka ibarat disatukan walaupun terdapat kaca yang menghalang .

"Noona.... Tae minta maaf... Tae takut...Tae takut tengok noona kena belasah dengan lelaki tu...tolong maafkan Tae...." kata Taehyung melalui telefon . Dia menangis teresak sehinggakan mukanya menkadi merah .

"Tak Tae tak salah... noona tahu Tae cuma nak selamatkan noona . Noona janji noona akan carikan lawyer okay ? Tae akan bebas lepas ni... kan Jimin ?" Sarang beralih memandang Jikin yang berdiri di sebelahnya dengan pandangan yang penuh harapan . Tidak sanggup Jimin untuk katakan tidak .

Jimin mengangguk besertakan senyuman kecil .

"Masa dah tamat" kata seorang polis lalu membawa Taehyung pergi dari situ .

Sarang menghempas telefon tersebut lalu menangis setelah sekian lama menahannya .

"Jom balik" Jimin memegang lengan Sarang untuk menolongnya bangun tetapi tangan ditepis lembut .

"Saya okay..."

Jimin yang menurut dari belakang dan membenarkan Sarang untuk berjalan di hadapan . Dia melihat teliti setiap pergerakan Sarang . Tubuhnya yang kecil dulunya akan terloncat-loncat sekarang sudah menjadi seperti kayu . Wajahnya yang akan merah kalau disentuh oleh Jimin sudah menjadi pucat seperti mayat hidup .

Sepanjang perjalanan , hanya bunyi radio sahaja . Sarang hanya memandang ke luar tingkap . Kemudian Jimin mengeluarkan telefon bimbitnya dari dalam poket seluar lalu mendail nombor Hoseok .

"Hyung.. kau ada dekat rumah tak ?"

Sarang memandang Jimin sebelah mata .

"Kau tolong isikan air dalam tub boleh ?"

"Okay kejap lagi aku balik"

Setelah beberapa minit , mereka pun tiba di rumah . Sarang terus membuka pintu kereta dan masuk ke dalam rumah . Langkahnya laju untuk masuk ke dalam biliknya tetapi Jimin menangkap tangannya .

"Ikut saya" Jimin membawa Sarang ke biliknya sendiri .

Dia meletakkan kunci kereta dan dompetnya di atas meja lalu masuk ke dalam bilik mandi . Pintu dikunci lalu dia melepaskan tangan Sarang . Dia membuka bajunya di hadapan Sarang membuatkan Sarang terkejut . Kemudian di mendekati Sarang lalu membuka bajunya dengan hanya sekali cuba sahaja .

Otak Sarang ibarat tidak berfungsi pada waktu itu . Dia menurut Jimin apabila Jimin menariknya masuk ke dalam tub mandi yang sudah dipenuhi air dan sedikit sabun .

Dia berada berhadapan dengan Jimin . Pakaian dalam Sarang dibuka oleh Jimin lalu dilempar ke tepi . Oleh itu barulah Sarang kembali ke dunia nyata . Dia menutup payudaranya menggukan tangan .

Jimin tergelak kecik lalu mengalihkan tangan Sarang . Dia memandang setiap sudut wajah Sarang . Tanpa berkata apa-apa , bibirnya mendarat di bibir Sarang . Ciuman itu begitu gentle . Tangan Jimin berada di leher Sarang manakala tangan Sarang berada di dada Jimin . Jimin meleraikan ciuman lalu memandang tepat ke arah anak mata Sarang .


"Dah 3 minggu awak bawa anak kita... awak tak sedar ka ? Saya harap anak kita sihat . Tapi omma dia kena sihat jugak . Chu Sarang... saya nak awak luahkan apa yang awak pendam selama ni...waktu ni" tangan Sarang digenggam rapat .



Sarang hanya berdiamkan diri . Dia tidak tahu sama ada dia patut luah ataupun pendam . Tiba-tiba Jimin menarik Sarang supaya berada di atasnya . Jimin memeluk tubuh Sarang dari arah belakang . Perutnya yang hanya kelihatan sedikit membesar diusap oleh Jimin .


"Tell me..." Bisik Jimin lalu merehatkan kepalanya di kepala Sarang .


"Saya takut... saya taktahu apa motif awak yang sebenarnya . Awak beli saya , awak jaga saya...tapi sebab apa ? Saya taktahu apa hubungan awak dengan perempuan haritu...and saya taktahu sama ada lagi ramai perempuan yang ada hubungan dengan awak . Saya taktahu apa yang dah terjadi dekat saya tapi... saya jealous . Saya takut untuk sayang awak...tapi saya kalah . Saya tak ada apa-apa , saya masih belajar , saya tak ada harta , saya tak cantik . Awak layan saya macam orang lain . Tapi kenapa sekarang awak layan saya lain ? Kenapa awak tak benarkan saya gugurkan kandungan ni ? Kenapa saya ?" Sarang memandang Jimin walaupun lehernya terkiat .



"Macam yang saya bagitahu awak dulu . Saya ada sebab... mungkin sebelum ni saya tak bagitahu awak benda ni . Tapi sekarang awak kena tahu... saya sayang awak . Budak yang degil tanak dengar cakap saya . Sarang... saya nak nama awak tukar jadi Park Sarang"




















"Kita kahwin ?"


                                   -

HERO | PJMWhere stories live. Discover now