" makan ubat ni,jangan nak banyak songeh "
Taehyung mencebik sebab mamanya takmenahan hyo untuk tak pulang.
" taknak! Nak hyo "
" jongsinjaryoe kim taehyung!
Sampai bila nak susahkan hyo? Mama dah fikir masak-masak,Lebih baik hyo tak terima kamu sebagai suami dia.lebih baik dia jumpa lelaki yang lebih menghargai dia.kamu dah bejuta kali sakitkan dia! Tapi dia tetap nak injak rumah kita lagi.kalau mama? Mama takkan sesekali maafkan kamu"Taehyung ditinggalkan dibiliknya itu.adaa betulnya apa yang mamanya cakap,tapi dia tak menyerah.selagi hyo bukan milik sesiapa.dia takkan menyerah.
••
"Depyonim? Ceo park ada dekat luar"
Lapor setiausahaku,aku menekan butang interkom semula.
" suruh dia masuk "
Jimin tersenyum dekat aku dihadapan pintu setelah masuk.
"boleh jimin duduk?"
Soalnya.aku angguk,kebetulan aku memang nak cakap something dekat dia.
"Hyo pun memang nak cakap something dengan chim.kebetulan jugak chim datang harini"
Kataku dengan jantung yang cukup laju berdegup.
Dia tongkat daguu diatas meja dan pandang aku dengan senyuman manis
" lama takdengar hyo sebab nama "chim" "
Dia ketawa gembira.tengok senyum dia,aku taksanggup nak cakap apa yang aku nak cakap.aku takut senyum dia yang manis tu akan hilang.
"Chim pulak? Adapa datang jumpa hyo ni?"
"Nak kepastian"
Keningku terangkat.kepastian?
"Maksud chim?"
" Chim akan pergi.seandainya pilihan hyo bukan untuk chim.chim akan tinggalkan negara ni dan urus syarikat baru dekat USA"
Aku tunduk.rasa sakit mungkin sakit ini lebih dua kali ganda dengan apa yang dia rasa
" chim rasa chim takpayah tanya.chim dah boleh baca dekat wajah hyo.so sebab tu chim datang untuk ucapkan selamat tinggal kalau ada jodoh kita akan jumpa lagi"
Aku tersenyum dengan airmata
" boleh tak chim peluk hyo buat kali terahir?"
Aku angguk.
"Kalau jumpa orang baru dalam hati chim pastikan dia lebih buruk dari hyo tau.pastikan dia takkan kecewakan chim macam yg hyo buat,pastikan dia pilih chim evan dia terpaksa pilih antara family dengam chim"
Pesanku dengan kekejam sambil airmata mencurah-curah.taksanggup tengok dia pergi jauh.
Dia memeluk aku erat dan aku menyambut pelukan itu.aku takperlu mengeluarkan ayat yang akan menyakitkan hatinya untungnya ia mengatakanya terlebih dahulu.
YOU ARE READING
Tae|Tistic
Fiksi PenggemarSehari takjumpa,rasa rindu nak mati Sekali jumpa,rasa nak sepakk sampai mati pororo? Itik? Kambing? Aiskrim? Tuu sahaja yang ada dalam kepala hotak dia and oneday,I'LL miss my pororo kimtaehyung