• g e n r e •
- young-adult , romance , comedy , action -• s t a t u s u p d a t e •
- on-going -ⓒⓡ :: syahmzouzxx
ig :: @syhhx._
—~—
jam menunjukkan pukul 1:15am .
seorang gadis membuka pintu biliknya sambil memeluk erat patung teddy bear coklat yang agak besar lalu dia melangkah ke ruang tamu di mana alongnya , Arash sedang menonton televisyen .
"golll....goll....."
"hek eleh tu pun tak boleh ke ?"
"HENGKO KELUAR SEKARANG DARI TV AKU NI , BAGI AKU YANG MASUK"
"AKU SABOOO JE DARI TADI . AKU PERHATI JE HENGKO LARI MACAM NENEK AKU— jap aku takde nenek"
arash menggaru kepalanya .
"HAA MACAM JIRAN AKU PUNYA NENEK ! eyy dahlaa rambut macam—ok dia botak"
"along..."
arash tersentak .
"chacha ? nape tak tido lagi ni ? dah kul 1 pagi dah ni . esokkan chacha dah start sekolah kat sekolah baru"
arasya menggosok matanya akibat mengantuk tapi di sebabkan ketakutannya terhadap kisah silam menyebabkan dia sukar untuk tidur .
"chacha takut..."
"nape ni ? meh sini kat along meh" Arash mendepakan tangannya .
Chacha terus berlari ke dalam dakapan Arash . Airmata chacha mula bertakung .
"chacha takut kalau nanti kat sekolah baru tu jadi lagi macam..."
"shhh" arash mengusap kepala adik bongsunya .
"chacha jangan takut keh , benda tu takkan jadi lagi"
Cepat cepat chacha menyeka airmatanya dan pandang arash .
"betul ke along ? benda tu takkan jadi lagi kan along ?!" soal chacha sambil tersenyum excited .
Arash tersenyum dan mengangguk . "mestilah betul chacha . dah gi tido . nanti umi marah lagi kalau chaha bangun lambat"
"YEAYY YEAYY ! alongg bacakan buku cinderella ! " chacha melompat gembira .
"tapi along nak tengok bo....la"
"alahh alongg meh laaa . jom patttt !" Chacha terus menarik lengan abangnya .
"haih adik along ni . ni 17 tahun ke 7 tahun ni ? yelah yelah jom lahh" Arash menggelengkan kepala lalu mengikuti arasya dengan pasrah .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Teen Fiction+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...