chacha berjalan laju menuju ke garage khas untuk kingka . wajahnya masam mencuka menkicap mensos tomato dan yang sewaktu dengannya .
adam berlari meluru ke arah chacha dan beg sekolah chacha di tarik .
"yaaa ! bagi balik la !" jerit chacha kepada adam yang melarikan beg sekolahnya .
"taknakkk ! kau cakap dulu camni 'baiklah abang abang yang hensem , chacha yang hodoh akan ikut pergi australia dengan ikhlas' " adam membuat suara gedik
"bagi balikk laaaa"
"syam sambut ni !" adam membaling beg sekolah chacha kepada habsyam .
dengan pantas habsyam menyambut natang yang dibaling oleh adam dan cepat cepat dia melarikan diri apabila melihat chacha berpaling ke arahnya . airieyl hanya menggelengkan kepala melihat tiga beruk yang terlompat lompat di hadapannya itu .
"cakaplaaa chachaaa ~~~"
"taknakk !" chacha meluru ke arah habsyam pula
habsyam mengangkat beg chacha dan bersedia untuk membaling ke arah adam . tiba tiba pandangannya tertumpu kepada beberapa manusia yang sedang menghampiri mereka .
beg chacha terlepas dari tangannya . habsyam , adam dan airieyl tiga tiga terdiam di situ .
chacha terus mendapatkan begnya .
"perlu ke korang pergi , kalau tak pergi tak boleh kee ???" bebel chacha sambil membelek begnya .
beberapa saat kemudian
chacha mula rasa sesuatu yang janggal . habsyam tidak menyahut , habsyam juga tidak merampas begnya kembali . chacha mengangkat kepalanya untuk melihat habsyam .
"asal ?"
soalan chacha masih tidak dihiraukan .
"kau tengok ape ?" chacha memalingkan wajahnya ke belakang . dua orang lelaki , seorang wanita dan seorang kanak kanak perempuan menghampiri mereka .
perlahan adam dan airieyl berjalan ke tepi chacha dan habsyam .
tiba tiba budak perempuan itu berlari . "abangggg !" dan terus memeluk habsyam .
"abang ?" gumam chacha .
habsyam duduk melutut di hadapan budak perempuan itu . dia memegang kedua bahu budak perempuan itu dan tersenyum .
"syirah rindu abang tak ?"
lantas budak perempuan yang bernama syirah itu menganggukkan kepalanya laju .
habsyam tersenyum . "abang pun" balasnya lembut .
chacha , adam dan airieyl hanya diam sambil memerhati habsyam .
akhirnya dua lelaki dan satu wanita tadi berhenti di hadapan mereka . salah satu lelaki itu ialah lelaki yang mereka nampak di mall haritu .
"umi" airieyl terus menghulurkan tangannya untuk mencium tangan wanita itu .
"umi" kini giliran adam dan habsyam pula menyalam wanita itu .
chacha memandang airieyl , adam dan habsyam bersilih ganti . 'diorang adik beradik ke ?' bisik hatinya .
"papa" airieyl menyalam lelaki yang berdiri dibelakang syirah pula dan diikuti dengan adam . namun habsyam tidak pula menyalam lelaki itu .
"daddy" kemudian airieyl menyalam lelaki yang mereka nampak di mall haritu dan diikuti dengan habsyam . kali ini adam pula yang tidak menyalam lelaki itu .
airieyl pandang chacha sekilas .
"cha . ni umi aku , raja ziana" airieyl menunjuk wanita yang berdiri di hadapannya menggunakan ibu jari .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Teen Fiction+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...