dengan malas dato lucas memandang iphonenya . nama isterinya tertera di skrin telefon .
incoming call...
julia.
itu entah sudah keberapa kali wanita itu menghubunginya tapi dari panggilan pertama lagi tidak dia hiraukan .
tanpa fikir panjang dato lucas terus menolak panggilan itu . namun , isterinya menghubunginya kembali .
lucas mengeluh dan terus mematikan telefonnya sebelum di masukkan ke dalam kocek seluarnya .
"babyyy...bini you tu nak apee ni ? ish kacau jelaa !" pelukan di tangan dato lucas semakin dieratkan .
dato lucas mengalihkan pandangan ke sebelahnya di mana seorang perempuan muda sedang memuncungkan mulutnya sambil memeluk lengan dato lucas dan menggoncangkannya .
baju dia ? takyah cakap . boleh batal wudhuk der kalau tengok .
dengan dress singkat sampai atas paha , bahagian atas tidak tertutup menampakkan bahunya dan separuh dadanya , di tambah lagi dress itu ketat menampakkan lengkuk badannya .
rambutnya panjang paras pinggang berwarna perang di biarkan terurai . ditambah pula dengan makeup nya ala ala mak lampir itu . sah perempuan kubur , eh perempuan lorong .
"nothing honey . don't mind her okey" kata dato lucas lembut sambil mengusap lengan perempuan itu .
perempuan itu hanya menayangkan muka gediknya .
"nah la , you pegang ni . i nak shopping lagi" kata perempuan itu sambil memuncungkan mulutnya .
dato lucas tersengih sambil menyambut beg kertas yang sudah terhitung jumlahnya itu .
"boleh sayang . everything for you tiara"
"eee you ni tak pernah tak sweetkan . tula i sayang you baby" Tiara mula tersenyum .
dan akhirnya mereka berjalan beriringan di dalam mall itu . tangan tiara memeluk pinggang dato lucas sambil kepalanya dilentokkan ke bahu dato lucas . tangan dato lucas pula melingkari pinggang tiara .
sedikitpun dato lucas tidak teringat akan isterinya sendirian di rumah . panggilan tadipun sudah dilupakan .
"....gunung berapi meletus di western australia dimana menjadi lokasi operasi tentera darat Malaysia . tempat itu juga menjadi lokasi program sukarelawan sebuah private school , diamond highschool . banyak yang terkorban...."
telinga dato lucas mendengar sesuatu .
langkahnya terhenti .
jantungnya mula mengepam darah dengan laju .
"baby ?" tiara memandang dato lucas .
namun dato lucas terkaku begitu .
"baby ! asal you ni ?"
dato lucas masih tidak menunjuk apa apa reaksi .
"vivi..." ucap lelaki itu perlahan sambil perlahan tangannya yang melingkari pinggang tiara di lepaskan .
dahi tiara mula berkerut .
"what ? you cakap ape ? whats wrong sayang ?"
dato lucas memandang wajah tiara perlahan .
"anak i..."
tiara memandang dato lucas dengan riak meluat .
"nape ngan budak tu ?" tiara menjulingkan matanya .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Teen Fiction+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...