"neraka"
mata chacha terbuntang apabila melihat gunung berapi yang terlalu dekat dengan mereka .
mereka betul betul berada hampir dengan kaki gunung berapi itu .
vivi tersenyum sinis .
"panas ? kan aku dah cakap kat nereka . halah halah tak caya pulak perempuan ni" vivi menggelengkan kepalanya .
"apa korang nak buat..." soal chacha sambil menunduk.
"bunuh kau" jawab vivi sinis .
"korang takkan terlepas..." ucap chacha perlahan .
"eh dah pandai melawan dah"
"KORANG TAKKAN TERLEPAS !" kali ini chacha menberanikan dirinya dan menjerit sekuat hatinya . yes dia tak perlu takut !
vivi , unita dan nadia terus berpandangan .
1 saat
2 sa—
"HAHAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAAHAAHHAHAHHAA"
tawa mereka pecah .
chacha tersentak .
"weh unita , kau rasa perlu ke aku bagitau dia hahaahahaa?" soal vivi .
"aku rasa tak perlu tho , supaya dia fikir dia ada peluang nak hidup" nadia menepuk bahu vivi dengan tawa yang masih tersisa .
"HAHAHAHAHAHAHA tapi aku rasa perlu siot . bagi dia tahu tingginya darjat kita . dia cuma di tapak kaki kita je kan vi" sampuk unita .
"bagitau apa ?!" chacha memberanikan dirinya lagi .
vivi , nadia dan unita terdiam . dan kemudian mereka tersengih .
"bagitau yang bapak unita ni orang atasan tentera tu semua . ketua diorang pun ikut arahan bapak si unita ni . tak tau ke ? alah kesiannya ish ish" vivi menepuk nepuk bahu unita .
"so memang kitorang 'AKAN TERLEPAS' nanti" nadia menyambung .
"HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA" tawa jahat mereka kedengaran lagi .
chacha terkesima . dia terdiam . segala harapannya tadi hancur begitu saja . keberaniannya sudah hilang entah ke mana .
dia tertunduk . air matanya yang dari tadi dia tahan akhirnya jatuh ke tanah juga .
dia hanya mampu berserah kepada yang Maha Esa .
"dah aku malas nak berlengah , dah lama aku tunggu masa ni . bagi 'mainan' kita tu nadia"
chacha tersentak.
ma—mainann...
jantungnya berdegup laju .
kejadian di tandas beberapa bulan lalu kembali segar di mindanya .
mainan...
mainan itu yang menggores tangannya...
perlahan chacha mengangkat kepalanya .
kelihatan nadia sedang menghulurkan parang tentera yang agak besar dan tebal .
"ya Allah..." bisik chacha perlahan.
++++++++++
airieyl melihat jam dia telefonnya .
"huh" airieyl terus memasukkan telefon dia ke dalam kocek jeans hitamnya .
"lambat sangat ni" bisik mamat itu perlahan .
hatinya mula rasa gelisah .
bubur yang sudah sejuk itu dipandang sayu .
airieyl mula berdiri dan ingin melangkah keluar .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Novela Juvenil+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...