hai 🌸
first of all, aku nak minta maaf sebab lambat update .
aku takkan buat alasan sebab memang salah aku .
aku fokus nak habiskan list anime yang aku nak tengok dan repeat sampai aku abaikan wattpad .
aku minta maaf sangat (ಥ_ಥ)
maafkan aku T^T
++++
suasana malam yang gelap gelita membuatkan dua beradik yang berdiri terpacak dihadapan pintu rumah saling berpelukan kerana ketakutan dan untuk mengurangkan kedinginan malam .
perlahan - lahan chacha dan arash menolak pintu rumah sebelum melangkah masuk tanpa mengeluarkan bunyi .
biasanya dorang tak kesahpun kalau umi dengan daddy terbangun dari tidur, cuma kalini dorang taknak tengok raksasa gunung mengamuk je .
ye ar, punyalah excited dua orang tua tu tadi nak jemput chacha dari Australia tapi bila nak jumpa tiba-tiba chacha suruh umi dan daddy balik dulu .
lepas tu, bila nak balik dengan arash tadi, boleh pulak menyempat singgah cyber cafe .
jadi nak dijadikan cerita , balik malamlah jawabnya .
BUK !
"auw..."
"nape along?"
chacha yang jalan tertunduk tunduk bersama arash terus memandang alongnya yang tiba tiba mengadu kesakitan .
"along rasa along terlanggar benda keraslah . ni kalau bukan tiang, mesti dinding ni . rata je along rasa tadi" bebel along sambil menggosok kepalanya .
chacha tidak bersuara , matanya fokus memandang hadapan .
"a...long..."
"tapi sejak bila ada tiang kat sini? takpun peti sejuk, keras macam besi je"
"along..." chacha mengetap giginya menahan takut .
"apa chacha kena—pa...."
arash turut terdiam apabila dia memandang hadapan .
"kau nak cakap dada aku ni rata ke arash?" soal umi lembut sambil tersenyum manis kearah dua anak kesayangannya dan bercekak pinggang .
"dulu masa kecik kecik, boleh terkencing aku kalau tengok umi senyum macam tu" gumam arash seraya menggigit bibir sambil mengesat air matanya .
SAPE JE TAK BERGEGAR LUTUT KALAU DAPAT UMI MACAM HANTU AIR DO .
"eh , u—mi . Assalammualaikum, anak umi yang kiyut ni balik hehe" kelam kabut arash dan chacha berdiri tegak sambil tersenyum janggal .
masih bersama senyuman sucinya, umi merenung arash kemudian dia beralih ke arah chacha yang bersembunyi di belakang arash .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Teen Fiction+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...