[ a r a s h P O V ]
ehe yes gais aku hidup lagi .
ye aku tak mati lagi . tajuk chapter sebelum ni je over . bodo author bodo .
aku masih bernyawa , masih boleh goyang dumang goyang dua jari dan yang penting masih hensem .
aku pandang sekeliling ruang tamu .
naise takde orang . dengan pantas aku calitkan taik idung aku di dinding dekat belakang sofa tempat aku duduk .
ehehehehe aku memang dah lama buat keje haram tu . kalau tengok betul betul macam dah barai nokharom dinding tu diserikan dengan taik idung guwe mueheheheheheehehee .
k jap asal citer pasal taik idung pulak ni sjsjsjssjsjsksksjsj .
dari tadi aku tenung fon aku .
televisyen dari tadi terpasang . tapi aku tak taula antara aku tengok tv ke atau tv yang tengok aku .
pagi tadi chacha call aku siap jerit lagi pastu cakap nak call balik . tapi sampai sekarang satu call pun takdak .
aku rindu tau rindu dengan baby aku tu . haih dia jela adik aku .
"huh..." aku mengeluh perlahan .
mata aku beralih ke televisyen yang sedang menayangkan drama 'jika kau hidung , akulah taik hidungnya' . sayang elektrik sis .
drama itu terus terhenti apabila jam menunjukkan pukul 12 tengahari . gais pukul 12 selalunya ada berita semasa ye gais . kat dunia anda takde eh berita semasa ? okey kat dunia guwe yang dicipta oleh author hodoh tu ada berita semasa ye gais .
"wuarggghhhh" aku menutup mulut dengan tangan . ngantuk gais . kalau tido ni fuh nyaman gituw .
aku terus mencapai remote tv dan bangun dari tempat duduk . niat nak off tv dan yes nak terus terbangkang kat bilik nak tido muah .
".........meletus......di western australia....kem tentera malaysia...."
aku terhenti apabila telinga aku menangkap sesuatu .
pandangan aku fokuskan ke kaca televisyen .
aku terkedu apabila melihat kawasan yang ditayangkan itu bergegar dan seperti diserbu dengan bebola api . banyak pokok yang sudah terbakar . kawasan itu mula berkabus .
jantung aku mengepam darah dengan laju .
chacha......
"UMIIIIIIIIII !!!"
"UMIIIIIIIIIIIIII !!!!!!"
air mata aku tidak dapat dibendung lagi ...
"UMIIIIII!!!"
umi yang dari dalam bilik kelam kabut keluar berlari .
"ape hal nya ni ?" soal umi bengang .
"umi....."
umi mengerutkan dahi , keliru apabila melihat aku menangis .
"kamu kenapa ni long , kena reject dengan kambing mak jemah ke apa"
ey umi ni . aku tengah sendu sempat pulak dia buat lawak . fikir kelakar ke siot sjsjsjsjskskj
perlahan aku menunjuk ke arah televisyen .
"chachaa....."
umi memandang ke arah kaca televisyen . setelah beberapa minit umi terus jatuh terduduk .
"ya Allah anak aku...." air mata umi mula bergenang .
"umi !" aku terus berlari ke arah umi dan memeluk umi erat .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Novela Juvenil+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...