ada aku nak cakap kat paling bawah
baca tau
jangan skip
💖
++++++++++
Dato lucas menghentikan keretanya di hadapan rumah Tiara .
"good night baby . thank you for today" Kata tiara sebelum mengucup pipi kiri dati lucas dan keluar dari kereta .
Tiara melambai ke arah dato lucas sambil membawa banyak beg kertas sebelum masuk ke dalam rumahnya .
Dato lucas mengetap bibirnya .
Maruahnya benar benar dipijak .
Iphonenya di keluarkan dari kocek seluar . Dia menekan di skrin telefon dan ditekapkan di telinganya .
"aku ada job untuk kau and i want you to settle it this night , no excuse"
"...."
"i'll send you the information later . make it clean ."
"......"
"remember anto , if kantoi dengan polis , you're on your own"
Dato lucas mematikan talian dan membaling telefonnya ke seat sebelah .
dia memandang rumah tiara sekilas dan tersenyum .
dia pasti 'orang'nya yang berasal dari Sabah itu bijak membuat kerjanya .
Kereta dato lucas mula bergerak dan menghilang disebalik kegelapan malam .
++++++++++
"dapat long ?"
arash menurunkan telefonnya dari telinganya . dia memandang uminya yang sedang dipeluk oleh daddy dengan pandangan sayu .
perlahan arash menggeleng .
"Ya Allah..." gumam puan khalidah .
Encik khairuddin tidak mampu untuk berkata apa apa selain mengusap bahu isterinya lembut .
"umi masuk tidur dulu okey" kata arash sambil menapak ke arah puan khalidah .
"umi tak—"
"betul cakap along tu . sekarang lewat . esok kita cuba call pihak sekolah" sampuk encik khairuddin .
arash mengangguk perlahan .
puan khalidah hanya mampu mengangguk sebelum encik khairuddin membawanya .
"anak daddy pun rehat okey" pesan encik khairuddin kepada arash sebelum masuk ke dalam biliknya .
arash tersenyum kecil .
sebaik sahaja bayang umi dan daddynya hilang disebalik pintu , arash terus jatuh terduduk .
air matanya bergenang dan akhirnya jatuh mengalir membasahi pipi .
telefonnya digenggam kuat .
"baby along...."
+++++++++
"LAKNAT LAKNAT SEKALIANNN !! BANGUNN LAH ANJAY ! AKU SEPAK JUGA SORANG SORANG !!!" adam menjerit sambil mengetuk meja di dalam bilik itu .
arasya hanya tersengih geli hati melihat adam yang cuba membangun beberapa ketul manusia yang sedang tertidur lena di situ .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Ficção Adolescente+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...