bilik tidur dikuak . kelihatan seorang wanita duduk memeluk lutut di tepi katil .
matanya bengkak dan merah .
"ju...."
kata kata lelaki 30an itu dipintas lemah .
"divorce me lucas"
"no . never julia"
Datin julia mengangkat kepalanya . wajah dato lucas ditenung penuh benci .
"you not love me anymore . i know it , its okey lucas . tapi aku tak sangka kau benci vivi juga . our daughter..." kata datin julia sayu .
"julia" dato lucas melangkah mendekati datin julia .
"Its not like that julia—"
"so it's my fault ?! i'm wrong ?! so you wanna said that you love me and our only one daughter lucas ? is it ?!"
Datin julia bingkas bangun dari duduknya . matanya tajam menikam mata dato lucas .
"ju..."
"WHERE ARE YOU ?! WHERE ARE YOU WHEN OUR DAUGHTER IN TROUBLE ? WHERE ARE YOU WHEN I NEED YOU THE MOST ? where are you lucas ?..."
"gone..."
"with your bitch—"
PANGGG !!
kepala datin julia terteleng ke kiri . pipi kanannya terasa kebas dan membengkak .
"kau melampau julia" kata dato lucas keras sebelum dia menapak keluar dari bilik itu .
Datin julia jatuh terduduk . air matanya mula bergenang , tangannya tidak lari dari memegang pipi kanannya yang masih terasa perih .
tidak lama selepas itu , kedengaran bunyi kereta berlalu pergi dari garaj banglo mewah itu .
"fuckin bastard..." gumam datin julia .
+++++++++
kaki mereka bagaikan dipaut kuat oleh tanah disitu sehingga berat hati mereka untuk melangkah lagi .
hanya bebola mata mereka yang bergerak , memandang pemandangan itu dengan pandangan yang sayu . bahkan ada yang sudah menitiskan airmata disebabkan rasa terpukul yang teramat .
semua khemah sudah tumbang menyembah tanah . ada yang rentung , ada yang koyak dan ada juga yang sudah hilang entah ke mana .
barang barang bertaburan di mana mana .
beberapa mayat bergelimpangan .
mati disambar bebola api .
rentung .
mati di hempap pokok , almari .
ada mungkin yang terjatuh dan terhempas di batu .
keras .
ada yang darah masih mengalir ,
ada yang sudah sejuk dan kulit menjadi pucat sebab dibiarkan 24jam .
semua ahli sukarelawan dari diamond highschool , selamat . kecuali divavuns , mereka masih tidak tahu di mana keberadaan tiga gadis itu . mungkin hidup mungkin tak .
Ahli tentera yang lain mula bergerak , mengalihkan mayat dan mendirikan kembali khemah yang masih elok .
"aa...aaku...nak balik..." rintih Aqilah dari pasukan sukarelawan kumpulan 2 .
tasya sudah menangis .
rayyan dan hakim terdiam seribu bahasa .
Airieyl , adam dan habsyam kelihatan tenang .
YOU ARE READING
' smile mystery 🔒
Teen Fiction+ a smile can mean a thousand words , but it can also hide a thousand problems + ' him :: " baby girl , you can fake a smile , but you can't hide your feelings " [ alkisah empat samdol dengan penuh kesamdolannya ] tajuk lama - 'minah tiga suku' star...