13

1K 56 3
                                    

"THANKS ..." Ucap Anisa dengan cebikan. Romeo hantar dia betul-betul depan rumah. Hari ni hari last dia jumpa Romeo. Esok dia ada khusus di Terengganu. Dia malas nak pergi tapi...

"Kau pergi je lah sana. Kalau aku ada masa aku fly ke sana. 2 minggu tu tak lama lah sayang" pujuk Romeo dengan suara lembut. Dia tak naklah Anisa ni manja sangat. Anisa kena profesional dalam soal kerja.

"2 minggu tu macam 2 tahun tau? I rindu you macam mana? Kat sana nanti kalau ada orang ngorat I macam mana?"

Mati senyuman Romeo mendengar soalan terakhir Anisa. "Kau layan ke kalau ada orang nak ngorat kau?"

Anisa menggeleng perlahan. Tangan kekar Romeo masih tak dilepaskan.

"Baguslah kalau tak layan sebab aku percaya kau. Kau cintakan aku kan? Aku tak takut kalau kau pergi luar negara sekali pun. Aku kenal sayang aku macam mana. Aku kenal Anisa aku macam mana. Full of loyalty."

Tersenyum senang Anisa mendengar balasan Romeo. Romeo betul tentangnya. Entahlah,sejak jadi kekasih Romeo ni... Semua lelaki tak handsome, Romeo juga yang perfect di mata dia. Love it!

"Kalau you pula? Kalau ada orang ngorat you? Kalau orang tu lagi cute dari I macam mana? Risaulah I kalau ada orang rampas you dari I ni. Ish!" rengek Anisa tak puas hati. Dia dah start overthinking teruk dah ni.

"Ada ke orang lagi cute dari kau?" sebaris ayat yang terus mengundang senyum lebar Anisa. Romeo pandai berkata manis dengannya. Walaupun kadang-kadang rasa deep dengan sikap sarkastik Romeo tapi sekali Romeo ni sweet. Cair,cair dan cair diabuatnya...

"Dah lah... Pergi masuk dalam. Esok flight kau pukul 4.00 pagi kan? Sekarang dah pukul 10   malam. Pergilah tidur."

Aniaa mengangguk akur tapi jemari runcingnya masih lagi membelai lengan Romeo. "beratnya nak lepaskan you balik..."keluh Anisa berat.

"Aku pun... Kalau boleh nak ikat kau balik rumah. Tapi tak boleh! Esok kau kerja. Dah... Berambus,masuk rumah"

Anisa gelak suka. Potonglah Romeo ni! Romeo pula hanya senyum. Dia suka sikap selamba Anisa. Walaupun percakapan dia agak kasar dan tak romantik,Anisa tak pernah merungut. Dia tak retilah nak jadi romantik ni. Yang dia tau... Dia cintakan perempuan depan dia ni. Itu dah cukup dah.

"okay.. I masuk dulu. Rindukan I tau. Mimpikan I tau?"

Romeo mengangguk. Dia iakan saja.

Bayang Anisa makin hilang di sebalik kuakkan pintu. Romeo mengeluh panjang. Haishh... 2 minggu tak dapat tengok muka budak tu... Tempah tiket flight untuk esok ikut Anisa boleh tak???
Hehehe.

ANISA mengomel kecil apabila selamat sampai di hotel penginapannya di pantai Terengganu.

"Ish! Beratnya beg ni! Aku bawa apa ni?" marah Anisa apabila bagasi tak larat diangkat olehnya.

"nak saya tolong?" tanya seseorang. Macam aku kenal suara itu ya? Anisa pantas menoleh. Muka menyampah dipamerkan.

Apahal dia sibuk?"

"Tak perlulah Josh. I ada tangan"

"Saya tahu, tapi you need help honey. Mari saya tolong" Terus saja bagasi Anisa diangkat dengan senangnya.

Aniaa mencebik. Nak angkat sangat kan? Angkat lah!

Sesudah sampai di depan bilik Anisa, Anisa menghulurkan tangan agar Josh menghulurkan beg itu kepadanya.

"Tak payahlah! Biar saya tolong bawa masuk."

Anisa memluk tubuh lalu menggeleng. "No! Biar I yang buat. Bilik ni bilik boyfriend I. You tak boleh masuk" bidas Anisa. Kalau nak tahu,Romeo dah ada beberapa hotel yang dah menyediakan bilik khas untuk Romeo. Sekarang Anisa dah jadi special. Romeo bagi Anisa stay bilik dia yang satu ni.

"Hurm... No wonderlah bilik awak first class, saya ingat awak saja je ambil bilik besar macam ni" Josh simpan rasa terkilan.

"yes! So you tinggalkan saja beg ni kat sini and boleh lah minta diri sebab I nak mandi and nak rehat. Malam ni ada couple event untuk kita semua kan?" tanya Anisa laju. Dia nak tukar topik. Tak nak bagi peluang dekat Josh nak bercakap soal hati.

"Ha ah! Yes, acara tu malam ni. So,Awak dah ada pasangan awak?"

Anisa tersentak mendengar soalan itu. Mana dia nak kaut pasangan pula ni? Romeo dah lah jauh kat KL tu!

Josh senyum lebar bila tiada jawapan dari Anisa. Yes! Dia ada peluang!

Baru saja Anisa nak membalas deringan telefon berbunyi.

"Hello?"

"Hai sayang..." sapa Romeo perlahan.

"Romeo!!! Hye baby... You kat mana? Free tak? Jom datang sini... Malam ni ada partner event. Kena bawa pasangan masing-masing. I kan ada you je" rengek Anisa manja. Josh yang memerhati hanya tersenyum nipis. Nampaknya Anisa memang tak nak bagi dia ruang pun.

"Ha! Sebab tu lah aku call. Cuba toleh belakang sikit."

Anisa yang blur tu terus memandang sekilas di belakangnya. Dia pandang lagi sekali terus telefonnya terlepas dari tangan dek kerana terkenut dan gembira. Nasib baik Josh cepat je sambut. Mau beribu habis kalau handfone ni pecah.

Anisa berlari Anak. Ters didakap tubuh kekar Ariq. Kepala dilekap pada dada lelaki itu.

"miss you.." cebik Anisa.

Romeo hanya menggeleng.

"mengada kau eh? Eh, kau dah simpan barang?" tanya Romeo.

Anisa mula sedar lalu menoleh. Josh masih berdiri dan memerhati. Terus tangan Romeo dibawa bersamanya.

"You! Ni Josh, aenior I masa sekolah dulu." Anisa terus mengenalkan Romeo dengan Josh.

Romeo yang sememangnya lebih muda tapi sama tinggi dan tegap seperti Josh hanya memeluk tubuh. Dia hanya merenung tajam lelaki di depannya. Bukan dia tak kenal siapa Josh ni. Dia dah stalk habis-habisan dah.

Josh yang mula gelabah dengan pandangan helang Romeo menghulurkan tangan. Lambat-lambat Romeo msnyambut.

"Josh, ni I punya cinta hati,buluh perindu,bakal suami I !" kenal Anisa beria. Seronok dia kenalkan ROKmeo pada orang.

"Josh" Josh mengenalkan diri.

"Arif Adha" jawab Romeo pendek.

"Panggil dia Romeo. Tu nickname dia." sambung Anisa. ROKmeo yang memerhati hanya tersenyum sambil menggosok kepala Anisa. Josh terdiam kejap bila tengok Romeo ni senyum. Bukan main manis.. Tak terkejutlah kalau Anisa masih nak bersama dengan lelaki beku ni. Sebab kalau beku lagi beku dari ais tapi kalau okay, mengalahkan madu.

"okaylah guys, saya nak masuk bilik. See you guys tonight" terus Josh mengatur langkah pergi dari situ. Lagi lama dia kat situ,lagi dia sakit hati.

Anisa hanya mengangguk. Bayang josh dah hilang dari pandangan terus saja wajah Romeo dipandang..
"so... You tidur mana? Satu bilik dengan I ke??" tanya Anisa nakal.

Romeo tergelak kecil lalu membantu Anisa memasukkan bagasinya ke dalam bilik.

"You tidur bilik ni ke you?" bersinar mata Anisa bertanya.

Romeo menggeleng. "Masuk air kau ni"

Anisa menyeringai suka. "Aku ambil bilik sebelah kau. Apa-apa hal panggil aku" Romeo memulas tombol pintu nak keluar.

TangaN kekar Romeo ditarik kuat Anisa dan Anisa menolak Romeo ke dinding.Romeo diam memerhati tinngkah Anisa.

Jari runcing itu meraba-raba dada bidang Romeo sambil membuka satu-satu butang kemeja Romeo. Dalam otak Romeo ikhtkan hati dan campak dah Anisa ni atas katil..

"Kita berdua je ada kat sini kan? So... Jom?" ajak Anisa menggoda...

Romeo yang seakan terpana itu mendekatkan wajah mereka. Darah teruja mula naik ke wajah Anisa.

Bibir mereka makin dekat dan tangan Romeo mula melekap di tengkuk Anisa.


AKU GILAKAN KAU!Where stories live. Discover now