15

1K 57 12
                                    

"KAU jangan macam sial Levine!" marah Ariq geram. Hari ni Levine minta Ariq berentap.

"siapa sial? Cakap dengan cermin ke?"

"Bapak kau buat taik kat tempat aku. Semua fail dia bakar kat tempat aku sendiri. Kau nak aku pancung bapak lu punya kepala ke?" Tanya Romeo sinis.

Levine dan anak buahnya hanya gelak besar. "Hey! Lu budak taik jangan bising. Aku bukan apa. Setakat fail jahanam tu tak bawa masuk kubur lah"

"Kau memang nak merasa kubur ke?" bidas KN pula.

Levine senyim sinis. Pedang dikeluarkan. Bermulalah perang dikawasan ketinggalan itu.

Romeo yang dari mula hanya membawa pisau rambo hanya menggeleng. Gamble je lah!

Ditusuk laju lelaki yang cuba mendekatinya. Sama juga KN dan yang lain sibuk berlawan.Darah merecik ke semua arah. Ada yang dikelar ada yang ditumbuk dan belasah segala.Memang ekstrem.

Romeo menikam musuh di hadapannya. Tangannya bertindak menumbuk leher mangsa di belakangnya apabila terasa ada pergerakan yang berlaku. Romeo menggoyangkan pergelangan tangannya. Tangan dia lenguh. Ini kali pertama dia berentap sekuat ini. Baru saja dia menoleh sebuah kerusi kayu dihentak ke belakang kepalanya. Berpinar biji mata Romeo.

Jejai yang perasan akan insiden tersebut terbeliak biji mata lalu berlari mendapatkan Romeo yang dah mula terhuyung-hayang. Romeo tu belum sihat secukupnya. Dah lah pernah ada kes koma. Dia tak nak sahabatnya yang sorang ni terlantar lagi.

Musuh yang mule menghampiri Domeo dengan sebatang kayu daoat dielak apabila Jejai menendang padu musuh itu. Terus dipaph tubuh Romeo ke dalam kereta.

"Kita tak boleh blah macam ni Jai." ujar Romeo dalam keadaan lemah.

"kau tu dah nak mampus aku tengok tahu? Kau tu sakit. Kau tak payah nak berentap sangat"

Romeo hanya diam. Dia memang tak larat. Dah berapa banyak kali kepalanya dihentak.

Peperangan antara dua kumpulan itu masih berlansung tapi Jejai dah selamat bawa Romeo jauh dari tempat merbahaya itu.

"Kau biarkan diorang Jejai?" tanya ROKmeo lagi. Masih tak berpuas hati. Dia lelaki perlu berjuang habisan.

"Ariq is the leader. Dia tahu apa yang dia kena buat. Dia kan handal" jejai tawa kecil. Romeo turut tertawa. Lalu mata makin terpejam rapat. Dia tak larat. Dia perlukan rehat.

"APA yang you fikir hah? You dah ready nak mati ke apa?" marah Anisa sambil memeluk tubuh.

Romeo menjulingkan mata. Sebal rasanya apabila Anisa membebel. Tak macholah kena bebel!

"You keluarlah dari group BV ni. I tak suka"
Tersentak Romeo mendengar kata-kata Anisa.

"apa kau cakap?" tanya Romeo tak puas hati.

Anisa menghela nafas berat. "I tak nak you macam ni. Berapa kali nak masuk hospital? I tak sanggup tengok you macam ni."

Romeo mendengus kasar. "Kau kenal aku sebagai lelaki yang berkerja dalam satu sindiket. Kau cakap kau boleh terima semuanya? Sekarang kau cakap kau tak suka pulak? Jangan jadi hipokrit boleh tak?!" mata helang Romeo mula menikam anak mata Anisa. Hatinya terguris apabila Anisa seakan tak suka dengan apa yang dia lakukan.

"Bukan tu maksud I. I sayang you. That's why I nak you stop. You tahu tak ini boleh merisikokan nyawa you?"

"Nyawa aku... Aku punya pasal lah!" bidas Romeo laju. Naik seoktaf suaranya. Jejai yang memerhati di hujung kamar itu hanya tertunduk.

Anisa tergamam. Terkujat dia menerima jerkahan lelaki.

"You..." panggil Anisa dengan esakan.

Romeo hanya menjeling tajam. Seolah tak rasa terusik dengan riak sedih Anisa.
"Kalau kau dah tak boleh terima aku. Kau blah! Aku dah cakap dah aku ni hina tak macam kau yang mulia ni. Kita tak boleh bersama. Semuanya mustahil kau tau tak?"

"Tapi kita boleh cuba pertahankan..." jawab Anisa dengan wajah sebek.

"Dah lah! Aku serabut lah, kau berambus sekarang! Jangan muncul lagi depan aku. Aku akan tetap dengan BV. Kau bukan sesiapa nak bantah."

Anisa mengetap gigi geram. Air mata diseka kasar. "apa you buat kalau I still muncul juga?" soal Anisa seolah mencabar. Dia bukan sesiapa bagi Romeo kan?

Romeo tersenyum sinis. "Aku bunuh kau"

Terdongak kepala Jejai mendengar jawapan Romeo.Anisa menggeleng perlahan. Dia tak percaya dengan apa yang dia dengar. Lelaki ini bertindak aedemikian sebab dia menyuruh Romeo agar berhenti dari sindiket. Dah nampak sangat kedudukan dia dalam kehidupan lelali itu.. She's nothing!

"sanggup you nak bunuh i?"

"orang yang aku tak kenal pun aku boleh bunuh,apatah lagi kau..." sinis. Romeo mendengus kasar. Lantaklah! Anisa buat dia naik angin.

Anisa memejam mata rapat. Dia tak percaya sekeras ini hati Romeo. Terus kaki panjang itu melangkah keluar dari bilik tersebut.

Jejai menggeleng. Romeo membalas pandangan Jejai. "You talk a lot this time" ujar Jejai perlahan namun jelas di telinga Romeo. Romeo hanya membuat muka tak berperasaan. Ada aku kisah?

MAYA menggeleng perlahan sambil tangannya lincah menggosok belakang badan Anisa yang sedang terhinjut menangis. Apahal lagi lah dua sejoli ni. Kalau gaduh,mesti Anisa ni nangis-nangis macam ni. Aku luku juga kepala Romeo ni kang.

"Kau rasa salah ke aku risaukan dia? Aku tak nak hilang dia je... Wuarghhh" teriak Anisa dengan air mata yang laju benar mengalir.

Maya hanya memgangguk. "Aku faham niat kau. Tak semua orang faham apa yang kita nak sampaikan. Romeo tu budak lagi. Emosi bolak balik. Ada lelaki lagi tua dari kau yang lagi matang and sweet,kau tetap nak jugak budak bengis tu. Tak faham aku!" bebel Maya tak puas hati.

Anisa mencebik. Maskara yang dah bercapuk di mata tak dikisahkannya. Dia nak nangis sepuasnya.
"I terlalu sayangkan dia lah Maya"

"Ye! I tahu.. Tu je jawapan you akan bagi Anisa."

Anisa memgangguk.Tisu yang berteraburan dia atas coffe table dipandang sekilas. Boleh tahan lama dia berteriak macam ni.

"I nak makan ais krim krim cookies dengan coklat Daim Maya. Lepas tu tolong orderkan spicy chicken Mcdeluxe. You order je apa-apa yang you nak. i bayar. Lepas tu jangan lupa tau belikan I ais krim Toblerone dengan ais krim Oreo. Nak buat simpanan." pesan Anisa dengan mata kuyu. Maya hanya mengangguk lalu akur. Dia order je semua tu melalui.aplikasi panda food delivery.

"I nak makan sampai gemuk. Biar Romeo tak kenal I lagi. Biar dia blah dari hidup I." omel Anisa lagi. Maya menggeleng perlahan.

"dah.. Pergi mandi dulu you. Nanti kita chillax ya?" pujuk Maya lagi. Anisa mengangguk lalu membawa langkah naik ke bilik.

Maya menghela nafas perlahan.

AKU GILAKAN KAU!Where stories live. Discover now