SLIP peperiksaan akhir direnung Romeo. Dia dapat 4 flat. Wajah Anisa yabg tak beriak itu dipandang.
"Okay class... Itu keputusan muktamad tak boleh diubah. Tahniah kepada yang dapat 4 flat tu. Saya keluar dulu" dengan pantas Anisa keluar dari kelas. Romeo mengemam bibir. Anisa lansung tak berkalih memandangnya.
"apahal Miss Anisa tu ya?" tanya Bruno di sebelah.
Romeo mencebik. "entah!" jawab Romeo acuh tak acuh. Kalau nak tahu dialah penyebabnya...
ANISA membetulkan shawl birunya. Maklumlah dah seminggu dia berhijab tapi kejap buka kejap tutup lah. Tak sedia lagi...
Kunci kereta dihalakan.Kunci dibuka. Baru saja tangan Anisa ingin membuka pintu kereta ada satu tangan menghalang.
Anisa hanya diam tak berperasaan.
Romeo mendekati Anisa. "Aku dapat 4 flat"
Anisa menghela nafas. Wajah Romeo dipandang lalu dia tersenyum nipis. "baguslah. Semoga berjaya dalam mencapai cita-cita you" ucap Anisa perih. Dia sedih and terkilan.
Romeo memeluk tubuh tak membenarkan Anisa masuk ke dalam kereta.
"apa you nak lagi?" tanya Anisa malas.
"cantik kau pakai tudung"
Anisa terdiam "terima kasih. Dah lah saya ada nak jumpa orang lain ni" jawab Anisa tak beriak. Dia memang tak boleh nak hadap Romeo sekarang. Dia takut dia cair lagi dengan lelaki itu walaupun lelaki tak buat apa-apa. Ish! Benci betul!
Ternaik kening Romeo. "jumpa siapa? Nampak macam penting" soal Romeo sinis. Sanggup anisa tolak dia. Siapa yang lagi penting dari dia sekarang? Lelalki mana? Josh ke??
Anisa menjeling. "ni hal I. You tak boleh masuk campur"
Hamboiii! Romeo berdecit perlahan.
Romeo tertawa sinis "kau girlfriend aku kan? Apa salahnya kalau aku nak tahu?"
Anisa hanya menunduk. Setitis air mata jatuh di pipinya. "I penat Romeo. For now ,I tak nak jumpa sesiapa lagi-lagi you."
Romeo tergamam. Anisa mendongak memandang tepat wajah lelaki itu. Lelaki yang dia sayang, tapi lelaki yang sama kecewakan dia.
"jadi? Kau nak tinggalkan aku macam tu je?" tanya Romeo tak puas hati
"I terlalu sayangkan you lah Meo. But apa yang you cakap hari tu sangat menyakitkan I. Just...go. I perlukan masa. Biar I pujuk diri I." Anisa pantas menolak tepi badan Romeo. Romeo hanya membiarkan.
Dengan pantas kereta Anisa meluncur pergi. Romeo hanya menghantar Anisa dengan pandangan. Romeo meraup wajahnya. Bodoh betullah! Tak habis-habis sakitkan dia... Tak guna!
ANISA berdecit perlahan. Instagram dibuka lalu ditutup. Gambar yang baru dipost tadi dapat banyak like... Tapi tak dapat like daripada Romeo. Sebalnya! Lelaki tu lansung tak peduli akannya. Nampak sangat dia je yang beria. Dia je yang bersungguh. Romeo ni anggap dia sebagai apa sebenarnya??? Benci!
"Stressnya!!!" teriak Anisa. Terkejut Maya yang sedang ralit menonton drama Korea itu. "Anisa! Terkejut I!" marah Maya.
"You punya terkejut tu tak seteruk stress I tau!"
Maya menggeleng perlahan. "Ni mesti pasal Romeo kan? Come on lah! Lelaki macam tu berlambak lagi. Yang lagi baik pun ada. You nak juga penyamun kelas satu tu."
Anisa mencebik. Maya ni tak membantu lansung.
"You jangan nak cakap banyak sangat lah! Ingat I tak tahu,you dengan Rais tu ada fair? Jejai bagitahu I. You pun sama je!"
Maya tergelak kecil termalu sendiri pula!
"Itu lain! Rais tak macam Romeo. Rais baik! Romeo tu keras kepala. Macam you lah! Dua-dua ego!"balas Maya selamba."Entahlah. Complicated betullah situation right now. Banyak sangat gaduh. Teruk sangat kali ni I memamng dah tak tahan.Tengoklah! Dia mana nak text I ke apa ke... Benci!"
"Tu lah... You tu yang...."
Pin ! Pin !
Bunyi hon kereta mematikan bualan mereka. Anisa pantas melihat dari tingkap. Oh My God!!!! Romeo was here. Hot nya!!!! Anis pantas menoleh.
Maya dah tersengih penuh makna. Dia tahu yang Romeo nak datang. Saja dia nak membakar Anisa.
"you owe me an explaination!" Dengus Anisa kasar lalu cepat keluar. Malas dia nak berdalih biar dia jumpa Romeo.
Maya mencebik mengejek. "eleh! Sukalah tu Romeo datang!"
Anisa merapikan rambutnya sambil menapak mendekati Romeo yang elok bersamdar di but keretanya.Lelaki itu nampak kacak dengan hanya menyarungkan hoodie putih dan seluar hitam. Haruman lelaki itu juga turut masuk ke rongga hidung sambil dibantu angin yang sepoi-sepoi bahasa pada malam ini.
"Kenapa datang?" Anisa berpaling. Dia tak sanggup nak manatap mata helang tu.
"Aku rindu kau" ujar Romeo dengan suara bergetar. Matanya tajam memandang Anisa.
Anisa tersentak namun riak wajah dapat dikawal. "Buat apa rindu i? I bukan sesiapa bagi you kan?" jawab Anisa menahan sebak. Dia lemah bila depan lelaki ni. Kalau boleh dia nak peluk Romeo seeratnya. Dia rindu sangat!
Romeo mengemam bibir. Rambut berwarna perang itu diraup kasar. Terus dia teringat yang dia pernah cakap yang Anisa ni bukan sesiapa dalam hidup dia. Shit! Bodoh kau mulut puaka! Marah Romeo pada diri sendiri.
Romeo mula.maju mendekati Anisa. "Aku minta maaf... Aku ego. Aku ikutkan perasaan." lirih saja suara Romeo.
Anisa dah mula diam menekur lantai. Air mata yang laju mengalir tak dihiraukan lagi dah. Dia sebak dengar suara Romeo dan mata lelaki itu nampak sembab dan merah. Romeo... Menangis ke?
"Kau memang dah tak nak pandang muka aku lagi ke? Kau dah tak sayang aku lagi ke Anisa?"
Anisa mengesat kasar air matanya. "I tak pernah cakap yang I tak sayang you. You je dunia I sekarang. Tapi you? Im nothing rite? Bagi you I bukan apa-apa dan senang je you nak halau I and datang balik sesuka hati you. You ingat I apa??!!!" naik seoktaf suara Anisa. Gigi diketap rapat.
Romeo.memandang Anisa lama lalu cepat saja tubuh kecil itu masuk ke dalam pelukannya.
Terhembur tangisan Anisa apabila tubuh tegap itu melekap rapat ke tubuhnya. Digenggam erat baju Romeo dibahagian pinggang lelaki itu.
"Kenapa you buat i macam ni... I sedih tau tak? Sampai hati you! Huwaaaa!!!" makin kuat tangisan Anisa. Romeo menggosok kepala Anisa yang berikat bun itu dengan kelembutan. Pelipis gadis itu dikucup lama.
"Aku minta maaf. Aku minta maaf sayang..." rayu Romeo sambil erat memeluk Anisa.
Anisa mengangguk dalam pelukan. Argh! Dia tak boleh nak marahkan lelaki ini lama-lama... Dia terlaku cinta..huhu!
Di dalam kereta Honda di hujung jalan lelaki itu menumbuk kasar streng kereta. Sial! Romeo dah berbaik dengan Anisa... Tak guna!
YOU ARE READING
AKU GILAKAN KAU!
Romance"I kenal you. Tak sangka BlackVamp ada fin sekacak you? Still teen pula tu. You yang dah 3 tahun bekerja dengan Ariq rite? How great" makin galak Anisa bertutur. Romeo mula mngetap rahangnya. Macam manalah perempuan tanpa identiti depan dia ni boleh...